Prestavljanje po ameriško – Opel Corsa 1.0 Turbo EasyTronic

Prijatelji iz Amerike so se mudili po sosednji Avstriji in nekaj uric so si odškrnili ter nas obiskali v Mariboru. Čisto nič zahteven načrt je imel manjši problem.

Ročni menjalnik je pogojno znal upravljati le eden od štirih prijateljev iz Amerike. Najem avtomobila z avtomatskim menjalnikom bi stal dvakrat več, torej je prijatelj poskusil srečo z ročnim. Z malo cukanja, vžiganja ter pota na čelu, so se le pripeljali pod Pohorje.

opel-corsa-easytronic-8

Zanimivo dejstvo je, da čez lužo opravljajo izpite z avtomobili z avtomatskim oziroma samodejnim menjalnikom, saj jih vožnja ne vznemirja tako kot nas, očitno. Odstotek avtomatikov je tam čez ogromen, a trend naj bi kmalu zajel še državice naše stare celine.


Prestavlja sam – samodejno!

Do zdaj sem preizkusil že veliko tipov avtomatskih oziroma samodejnih menjalnikov. Ja, tudi različnih terminologij med katerimi drži le ena. Če menjalnik sam menja, je samodejni menjalnik in pika. Da ne zaidem, vozil sem avtomobile s ta počasnimi menjalniki pa vse do tistih z bliskovito hitrimi ”roboti” prestavljanja, ki prestavijo hitreje kot traja mežik očesa. Z enojno ali dvojno sklopko, in tudi takšne, ki so robotizirani.

opel-corsa-easytronic-10

Ravno slednji je prestavljal Corsin 1,0-litrski turbo motoček. Prestavljanje robotiziranega 5-stopenjskega menjalnika, se uvršča med bolj umirjene na preizkušenem seznamu. Res, da bi s klasičnim ročnim menjalnikom v določenih pogojih mogoče celo hitreje prestavljal, vendar ne se ne bi zaradi stotink sekunde odrekel (nadležnemu) stiskanju sklopke.


Preprost kot ”štiribrzinc”

Je pa res, da za lagodno prestavljanje robotiziranega menjalnika potrebujete sistem. Torej, če boste v prihodnje vozili Corso s temle menjalnikom potem prestavljajte takole. Sistem je podoben tistemu na Tomosu 4, s katerim sem kot mulec dirkal po vaških stezicah brez, da bi znal uporabljati sklopko.

opel-corsa-easytronic-11

Dedek me je podučil, da moram poslušati ”mašino” in pred menjanjem prestave spustiti gas. Delovalo je in ravno tako ta princip deluje v Corsi. Pred menjavo prestave narahlo spustite gas in menjalnik bo dobro in zmerno deloval. Pa še varnostno funkcijo ima, saj preden ne zategnete ročne zavore, ne izpusti ključa iz ključavnice.

Francoski Cactus ga je in nastala je ta anekdota. ”Bilo kuda, Cactus po parkiralištu svuda.”

Opel Corsa 1.4 Turbo Color

Video: Opel Adam 1.4 TwinPort

Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo