Menim, da ni osebe, ki na cesti ne bi prepoznala ‘italijanskega zapeljivca’ z bogato zgodovino. Fiat 500, prvotno imenovan ‘The Cinquecento’, videvamo po italijanskih cestah že skoraj 70 let.

Kljub majhnosti je vseskozi veljal za izredno praktičen avto, s katerim si lahko prevozil še tako ozko italijansko uličico. Prav zaradi svoje šarmantnosti in priročnosti, pa ”Fičota” danes vidimo praktično v vseh evropskih mestih ter svetovnih metropolah.

V zadnjih letih vsi strmimo v boljši jutri z manj izpusti, k čemur se prilagajajo tudi avtomobilski proizvajalci z vse širšo ponudbo električnih vozil. Italijanski velemojstri so zavihali rokave in šli korak dlje s premierno velikoserijsko izvedbo elektrificirane mestne legende, Fiat 500e.


V njem se skriva električni pogon, sestoji iz odzivnega motorja s 118 ”konjiči” in 42 kWh litij-ionsko baterijo, katero boste na hitri polnilnici v povprečju polnili tri četrt ure ter s ”prečrpano energijo” lahko naredili do 250 kilometrov. Ob tem so pri Fiatu za celostno zgodbo poskrbeli še za trajnostni vidik modela 500e z izbiro materialov, saj so izredno udobni sedeži v notranjosti narejeni iz reciklirane plastike v sodelovanju s podjetjem SeaQual.

Fiat 500e me spominja na prikupno ‘nekoliko večjo’ mobilno napravo, ki te tako kot pametni telefon, pri vsakdanjih opravilih (kot so tedensko nakupovanje ‘fasunge’ ali razvoz otrok po popoldanskih dejavnostih) ne bo pustila na cedilu.

S svojim 3,1 sekundnim pospeškom z mesta do 50 km/h je odličen pripomoček za mestno vožnjo, z maksimalnimi 150 km/h pa se dobro kosa na avtocesti, saj je primeren tudi za vikend popotovanja.

Kljub majhnosti, se v avtu pelješ varno in udobno. Električni ‘Fičo’ z nivojem opreme Icon se namreč pohvali z LED žarometi, radarskim tempomatom, parkirnimi senzorji (če jih pri takem prikupno majhnem avtu sploh potrebujete? 😉), vmesnikom Apple Carplay ali Android Auto in navigacijo, ki zelo priročno (sploh, ko se vozimo že na ”rezervo”) pokaže tudi najbližje polnilne postaje. Med vožnjo lahko spreminjamo še programe vožnje in tako dodatno poskrbimo za ekonomičnost vožnje.

Kot pravi Italijan, pa Fiat 500e navdušuje z izvirno všečnimi ‘detajli’, ki vas ob vstopu v avto ne bodo pustili ravnodušne. Patriotski obris mesta Torino na brezžični polnilni postaji in zelo poznan motiv Fiata v kljukah na vratih. Zelo ikonična in obenem praktična pa je tudi platnena premična streha, ki vam bo še kako prišla prav v toplih poletnih nočeh.

Fiat je tako ponovno poskrbel za prikupen, praktičen in varen avtomobil, z dodanim elektro pogonom. Ne le, da ta zmanjša emisije, ampak je italijanski mestni legendi ustvaril prostor v prihodnosti. Čeprav Fiata 500 mnogi še vedno nagovarjajo kot ”ženski avto”, sploh tale kabriolet v rožnatem odtenku, pa ob dodatku trde strehe ter zgovornih specifikacijah obmolknejo tudi moški. Ne vem ali načrtno ali po naključju, vendar prostor med voznikom in sovoznikom, je idealen za odložitev ženske torbice. Samo povem. 😉

Specifikacije: Fiat 500e Cabrio 42 kW Icon

vrsta motorja: električni
baterija: 42 kWh litij-ionska
moč v kW (KM): 87 (118)
največji navor v Nm: 220
menjalnik: samodejni, neskončnostopenjski
pogon: spredaj
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 3.632 x 1.683 x 1.527
medosna razdalja v mm: 2.322
prtljažnik v litrih: 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 1.330 (400)
največja hitrost v km/h: 150
pospešek 0-100 km/h v s: 9
poraba (po WLTP) v kWh: 14,8
poraba na testu v kWh: 13,6
domet (po WLTP) v km: 303
domet na testu v km: 
250
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR: 36.990