Križane karoserijske oblike smo kupci sprejeli za svoje. Zdaj ob omembi limuzine ali karavana govorimo o alternativah. A slednjih je še kar nekaj, saj vsi proizvajalci ne sledijo enako ”dolgočasnemu”, evforičnih privzdignjenih vozil s turbo mlinčki v nosu.

Ena takšnih alternativnih alternativ je Mazda CX-30, dinamično oblikovan križanec, ki generacijsko sovpada z aktualno Mazdo3, uvršča pa se med modela CX-5 in CX-3. Verjamem, da to že veste, kot dejstvo, zakaj se model ne imenuje CX-4. V dveh letih so avtomobilistični portali odkrivali toplo vodo.

Skratka, sorodstvo z Mazd3 pomeni, da sta si oba avtomobila, sicer izdelana na enaki platformi, tudi oblikovno precej podobna, hkrati pa ju druži enaka tehnika. Povedano drugače, ko eden izmed njiju dobi novost, ta sledi tudi pri drugem. In tako se je zgodilo tudi z motorjem Skyactiv-X, ki je pri obeh modelih dobil predpono ‘e-‘.

Atmosferski zasnovi in precejšnji moči navkljub je tako poraba CX-30 ob zmerni vožnji še vedno relativno ugodna. Ob umirjeni vožnji se je merilnik ustavil pri šestih litrih in pol, kar je okoli 0,5 litra več kot v enako motorizirani Mazdi3 in nekaj decilitrov manj kot pri lansko leto preizkušeni izvedbi s starejšo izpeljanko tega motorja in z ročnim menjalnikom.

Zunanja lepota Mazdinih modelov je pričakovana, a zdaj so avtomobili japonskega proizvajalca v vseh pogledih nadgradili občutek v potniški kabini. Izstopa, in hkrati ne, armaturna plošča. Enostavnost in kvaliteta sta besedi, ki po moje najbolje opišeta voznikovo delovno okolje. Tri-kraki volan je eden lepših na tržišču in s tem ciljam tudi na razne butične avtomobile. Za njim se nahaja razločen digitalni merilnik, ki svoje poreklo skrije zavoljo kombinacije z analognimi kazalci. Projecirni zaslon je vgrajen v armaturo, kakor tudi 8,8-palčni osrednji zaslon.

Slednji se pohvali s posodobljenim vmesnikom. Deluje zrelejše ter enostavnejše za uporabo. Res, da se ne upravlja na dotik, vendar je brskanje preko vrtljivega gumba na sredinskem grebenu varnejše ter učinkovitejše. Nižje se nahajajo stikala klimatske naprave, gretja sedežev, …

Nikakor pa ne smem mimo uporabljenih materialov ter kakovosti izdelavo. Slabe plastike ni, kakor tudi občutka, da bo kakšen kos čez leto ali dve odpadel. Izboljšani so sedeži – debelejša pena, širši sedalo in naslonjalo. Celotno kuliso ustvari odlično zatesnjena potniška kabina. Vse našteto ustvari premium občutek, katerega izraza mojstri kreacij nikoli ne izmaličijo v salonskih brošurah.

Če torej iščete nekoliko zrelejši avtomobil za vsestransko uporabo, a se ne bi povsem odrekli trenutnim smernicam, menim da na listu vozil ožjega izbora ne sme manjkati Mazda CX-30.

Specifikacije – Mazda CX-30 GT Plus Skyactiv-X 186

Vrsta motorja: Bencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 137 kW (186 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 4.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 204 km/h
Pospešek: 8,6 s
Poraba na testu: 6,5 l/100 km
Posoda za gorivo: 51 l
Mere vozila: 4.395 mm x 1.795 mm x 1.540 mm
Medosna razdalja: 2.655 mm
Masa vozila: 1.455 kg
Prostornina prtljažnika: 430 – 1.406 l
Cena osnovnega modela: 22.890 €
Cena testnega modela: 33.320 €