Pred meseci sem čital prispevek na temo gradnje letalonosilk. Postopek je vse prej kot kratek, predvsem pa zahteva zvrhano mero razmišljanja vnaprej. Leta vnaprej, saj prostora za napake pravzaprav ni.

Konceptne letalonosilke ne obstajajo. Izdela se ena in tista se poda v boj. Racionalen pristop, bi opisal nekdo iz avtomobilske industrije, kjer pred serijsko proizvodnjo izdelajo več 100 primerkov, da se prepričajo o odličnosti končnega produkta. Kljub vsemu se vedno znova v avtomobilih pojavljajo enake napake, a pri Mazdi sem dobil občutek, da so nekatere stvari razmišljali vnaprej, predvsem pa so izpopolnili ravno tisto, kar je denimo bilo v prejšnji generaciji moteče. No, Mazdo3 sem že nekajkrat preizkusil in o mnenju si lahko preberete že tukaj in tukaj.

Še vedno velja, da se ob energično zasnovanih linijah Mazde3 redko kateri osebek zdrzne in poda negativno oceno. Zdi se, da tako dinamično zasnovana podoba skriva še kaj več, vendar tu Japonci ostajajo pragmatični in pri tem modelu več kot 186 »vrancev« (evropske različice) ne iztisnejo iz svojih štirivaljnih mojstrovin.


Testna Mazda3 je imela tokrat odmerjenih ravno pravšnjih 150 »konjičev«, odeta pa je bila v Plus oblačila. To v prevodu pomeni 18-palčna čedna obuvala iz lahke litine, ogrevana prednja sedeža in ogrevan volanski obroč. Dodatki, ki so le pika na i že solidno odmerjenima predhodnima stopnjama garderobe. Ker smo v uvodu zahtevali drugi voz pri hiši, je tako obelodanjena Mazda3 nalašč za seciranje, kajti pri še višji opremljenosti so v pehar dobrot dodani elementi, ki jih navadno željo zgolj zahtevnejši kupci – več elektronskih pomočnikov, projecirni zaslon in podobno.

Bistvo vozila se v tem primeru seveda skriva pod motornim pokrovom. Poslednji predstavnik atmosferske druščine v tem avtomobilskem segmentu onkraj Evrope, ki zmore 150 »konj«, je nedvomno zanimiva in kot se je izkazalo tudi smiselna izbira. Vsled manjka prisilnega polnjenja morda pogon sprva deluje manj prožen, vendar le dokler se kapitan ne sinhronizira z novo cestno barko, nenazadnje pa se pogon odlično izkaže pri porabi.

Tu ima nekaj asistence elektrike v blagem hibridnem sistemu, ki ga tvori zaganjalnik-alternator, ter tehnologije izklopa dveh valjev. Precej dovršena mehanika, ki rezultira v izredno mirnem delovanju. Dejansko vam njegov srčni utrip nakaže šele merilnik vrtljajev, kajti zvočna in vibracijska izolacija prekašata tudi določene večje in bistveno dražje premijske primerke.

V praksi motor kljub manjku turbine več kot solidno »vleče« skozi celoten razpon vrtljajev. Nedvomno uživa v nekoliko višjih vrtilnih hitrostih, kjer se smeje kot malček na vrhu tobogana, in prav veselje ga je pognati med zavoji. Kljub občasnemu vrtenju proti rdečemu polju se je tedensko povprečje na 100 prevožneih kilometrov na oktanskem točilnem pultu ustavilo pri 6,3 litra.

Povsem spodobna števka, ki jo znajo štedeči vozniki spraviti pod šestico. Vožnja, bodisi dinamična ali varčna, vedno deluje samozavestna in lahkotna. Odziven volanski mehanizem bo zavoje spremenil v zabavo, medtem ko odličen ročni menjalnik lajša tegobe mestnega vrveža. Skratka, ne glede na trenutek, tehnika poskrbi za ustrezen bonton.

Preden izdam, da je tako opremljen avtomobil vaš v zameno za približno 25 tisočakov in tako pri kazalcu »vloženo-dobljeno« prednjači pred konkurenco, moram dodati, da je Mazda 3 še zadnji velikoserijski avtomobil z atmosferskim motorjem s takšno močjo. Japonci verujejo v svoj pristop in po vožnji sodeč so vsekakor na pravi poti.

Specifikacije – Mazda3 e-Skyactiv G150 Plus SA SO ST

Vrsta motorja: Bencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 213 Nm pri 4.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 206 km/h
Pospešek: 9,1 s
Poraba na testu: 7,3 l/100 km
Posoda za gorivo: 51 l
Mere vozila: 4.660 mm x 1.795 mm x 1.435 mm
Medosna razdalja: 2.725 mm
Masa vozila: 1.349 kg
Prostornina prtljažnika: 330 l
Cena osnovnega modela: 22.190 €
Cena testnega modela: 27.740 €