Eden bolj zanimivih križancev pri nas je zagotovo Suzuki S-Cross. Nudi želeno višje sedenje, obilico prostora za potnike in kramo, povrhu vsega pa je precej dobro naložen z opremo, se pelje na izredno varčne turbobencinerje ter lahko prileze nesramno daleč.

Zunanja podoba je resno-robustna in s tem tudi nakazuje Suzukijev resen pristop. Resno v tem smislu, da gre za izredno uporaben avtomobil, ki poleg terenskih zmožnosti ponuja polno udobja in dovolj prtljažnega prostora. Višje sedenje ponuja boljši pregled nad okolico, ko pa imate pri tem še parkirne senzorje s kamero, bo tudi parkiranje mala malica.

V notranjosti je urejeno zasnovana armaturna plošča. Pozornost vzame osrednji zaslon na dotik, ki z enostavnim vmesnikom ponuja vse, kar boste kot voznik v avtomobilu potrebovali…navigacijo, povezljivost ter preslikavo pametnega telefona, predvajanje skladb z različnih medijev…delovanje zaslona ter sistema deluje s svetlobno hitrostjo v primerjavi z windowsom xp.


Več kot samo zmogljiv

Terenske sposobnosti Suzukija so vseeno postavljene ”malenkost višje”’ kot zgolj sprehod po kakšni makadamski poti, a ”žal” se bodo S-Crossi le občasno znašli na tako zahtevnem terenu, saj se bodo večino svojega časa vozili po oziroma ob mestih in na urejenih cestiščih. Tako bo gumb za izbiro voznega programa večino časa v načinu Auto. Pozimi je priporočljivo zasukati v program Snow, kateri prilagodi delovanje motorja, menjalnika ter pogona…Za kakšna prehitevanja pa ni odveč spregledati opcijo Sport. Na levi strani vrtljivega gumba voznih profilov se nahaja tipka Lock, ki zapre diferencial in razporedi moč v razmerju 50:50 med sprednjo in zadnjo osjo, kar omogoči oziroma je precej uporabno kadar…no, skratka v mestih tega definitivno ne boste rabili.

V običajnem prometu bo takšnale testna pogonska kombinacija še kako dobrodošla. 1,4 litrski Boosterjet agregat ponuja solidno mero navora in razpolaga s 95 kW (130 KM) moči. Povsem dovolj za vsakodnevno uporabo in tudi za kakšno prehitevanje. Z blago hibridno tehnologijo so mu v sodobnem svetu strogega preštevanja gramov v izpustih podaljšali življenjsko dobo. S kombinirano električno napravo – integriranim zaganjalnikom, ki je hkrati tudi generator – in dodatnim 48-voltnim litij-ionskim akumulatorjem je motor dobil pomoč dodatnih 15 Nm navora, ki je na voljo v nižjih vrtljajih pred vklopom turbine. Ta naprava z rekuperacijo zagotavlja tudi elektriko za sekundarne porabnike. Pomoči elektrike voznik ne občuti ne na cesti in tudi v denarnici ne. Zniževanje izpustov je namreč bencinskemu izvirniku vzelo 10 “konjev” moči in dodalo blagi električni sunek navora, ki pa se ne pozna v vožnji. Poraba ostaja zmerna in znaša okoli 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Kot je znano za inženirje iz dežele vzhajajočega sonca, le ti ne pozabijo na varnost – tehnologijo, ki preprečuje nezgode ter razbremenjuje vožnjo. V S-crossu se tako nahaja aktivni tempomat, ki olajša vožnjo po avtocesti in tudi regionalkah, radarsko podprto zaviranje v sili pa lahko reši marsikatere nevšečnosti. Zračne blazine, ISOFIX sidrišča, sistem ESP z ostali podprogrami pa so tako ali tako že skoraj postali standard avtomobila, ki se želi imeti za varnega.

Poleg varnosti in asistenčnih sistemov pa paket opreme Elegance vsebuje še bombončke kot so samodejna dvopodročna klimatska naprava, električno odpiranje vseh stekel, pameten ključ, ogrevane sedeže, zatemnjena stekla, alu platišča LED svetila…

Takole opremljen Suzuki S-Cross, z omejenih agregatom in paketom opreme Elegance pa je lahko vaš že za 26.035 evrov.

Specifikacije: Suzuki S-Cross 1,4 Boosterjet Allgrip Hybrid Elegance

Mere dolžina/širina/višina (mm): 4.300 / 1.785 / 1.585
Medosna razdalja (mm): 2.600
Prostornina prtljažnika (l): 430 / 1.230
Teža (prazno v./dovoljena) (kg): 1.360 / 1.755
Motor: turbobencinski, 4-valjni, vrstni
Delovna prostornina (ccm): 1.373
Največja moč: 95 kW (130 KM) pri 5.500 vrtljajih
Največji navor: 235 Nm
Največja hitrost (km/h): 195
Pospešek 0 – 100 km/h (s): 10,2
Posoda za gorivo (l): 47
Poraba po EU normah (l/100 km): 5,8
Poraba goriva na testu (l/100 km): 6,2
Emisije CO2 (g/km): 133
Cena testnega modela (v EUR): 26.035