Med poslušanjem radia sem z ušesi prestregel sila zanimivo statistiko. Globalno kar 30 odstotkov vseh ogledov spletnih video vsebin predstavlja pornografija, predvajanje le-teh pa v energetskem smislu porabi toliko energije kot Španija v celem letu. Presenečeni?

Sam pravzaprav nisem, ker sem nedavno bral o vplivu platforme Youtube na okolje. Številkam je kar težko verjeti. In kaj ima skupnega BMW i4, pornografija ter potratni serverji ameriškega giganta? Zelo malo, a hkrati veliko. Elektriko, in njeno potrošnjo. To, da smo z energijo potratni že vemo kar nekaj časa. Mogoče smo v zadnjem letu porabo obnovljivih in neobnovljivih virov dodatno pospešili, saj smo vendar leto in pol bili zaprti na nekaj kvadratih.

Ampak, dotaknimo se področja avtomobilizma. Za boljši razvoj zgodbe se moramo zateči k bukvam zgodovine. Avtomobil je ob nastanku bil luksuz, zato podrobnosti niso bile pomembne. Ko je dobil veljalo v našem vsakdanu, so se začela porajati različna vprašanja, in tisto, ki je še dandanes pogosto se glasi: ”Koliko pa porabi?”


Dejstvo je, da smo motorje na bencin in dizel dodobra izpilili. Naprej so bili potratni, nato so z razvojem postali učinkovitejši, trenutno pa jim pri tem pomaga še elektrika. Ampak, kaj pa aerodinamika? To področje smo največkrat koristili v prid moto športnih tekmovanj? Kaj pa ekologija? Oblika kaplje?

Še kot otrok sem bral revijo, kjer so objavili Nasino študijo aerodinamičnega tovornjaka, ki je zavoljo oblike porabil več kot 50 odstotkov manj goriva. V avtomobilskem svetu so to poskušali le redki. Spomnim se nekaj primerkov, ki so imeli dodatke Eco in Blue. Nemara še Green s kakšnim zaprtim kosom plastike na nosu ter daljšim prestavnim razmerjem.

In tako kot sleherno stvar prenašamo iz roda v rod, so se te prinesle z bencinskih na električna vozila. ”Ali moramo vse res preizkusiti od začetka?”, sem večkrat tuhtal, ko sem sedel v kakšen električen avto, ki me je ”navdušil” s povprečno porabo med 20 in 30 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Ali ni možno nekoliko bolj varčevati? Že skoraj desetletje stari BMW i3 je imel boljše povprečje kot trenutni trendni električarji. Zaskrbljujoče, ampak imam občutek, da se stvari malce spreminjajo.

Razvoj električnih vozil je eksponenten in napake oziroma pristopi se odpravljajo z enakim tempom. V letošnjem letu se je že predstavilo nekaj konceptov, ki stavijo na učinkovito izrabo energije. Govori se o dobrih 10 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Za nameček pa nameščene solarne celice na kabini čez dan dopolnijo energijo za kakšnih 10 – 20 kilometrov. Impresivno, a žal so le koncepti, ki bodo izdelani v omejenem številu. Vendar, če malce prebrskamo električno tržišče in izpustimo kopico (z)mešanih križancev, naletimo na BMW i4.

Električna (kombi)limuzina temelji na preverjeni zasnovi. Serija 4 Gran Coupe zgleda in se pelje zelo korektno. Nudi vozno udobje s pridihom dinamike ter premium počutje v kabini. Preobrat pa se je zgodil ravno na področju, čez katerega sem bentil med preizkusom dizelsko gnane različice – motor, ki je z ”ropotom” očrnil celotno izkušnjo. Elektrika doprinese mirnost. Pozabite na cukanje menjalnika med speljevanjem ali neodločnim izbiranjem prestave. Naglo pospeševanje se le občuti s pritiskom ob sedež ter dvigovanjem stolpiča na skali hitrosti. Udobje in ergonomija nove dimenzije, ki ga dopolnjuje za odtenek futuristično zasnovano vozniško okolje z ukrivljenim panoramskim zaslonom.

Z dotikom ali klasičnim vrtljivim gumbom lahko upravljate različne aspekte vozila, med drugim tudi manegirate porabo energije s preklopi voznih profilov ter njihovo modifikacijo ali nastavitvijo režima polnjenja, stopnje regenerativnega zaviranja in še in še. Da o asistenčnih sistem niti ne govorim, saj konstantno bdijo nad voznikom ter soudeleženci v prometu. V bistvu že zna malce peljati samostojno in to vam bo tudi prišlo prav, saj i4 zmore prevoziti do 500 kilometrov z enim polnjenjem baterije.

Vsi skeptiki, ki merite uporabnost avtomobila po tem, ali pride z enim polnjenjem do Münchna ali ne, ste zdaj dobili odgovor, ki vam bo zaprl usta. BMW i4 eDrive 40 s povprečno porabo med 15 in 18 kWh na 100 prevoženih kilometrov zmore brez polnjenja doseči od 400 do 500 kilometrov oddaljene destinacije. Vmesni postanki pa bodo kratki, saj polnjenje z 200 kW v manj kot pol ure napolni prazno baterijo na 80 odstotkov.

Največja pohvala petvratne limuzine je ta, da je odličen električni avtomobil ter brezkompromisen BMW. Slednje se puristi bojijo, čeprav jih pri tem težko razumem. Ali ni pohvalno, da ljubljeni avtomobilski znamki uspe narediti uživaški avtomobil za prihodnost? In glede na to, da smo pri Bavarcih že vajeni premijskih cen, električni i4 ne izstopa … Pravzaprav je le malo razlogov, zakaj v tem segmentu ne bi prešli na elektriko.

Specifikacije: BMW i4 eDrive40

vrsta motorja: električni
baterija: 83,9 (80,7) kWh litij-ionska
moč v kW (KM): 250 (340)
največji navor v Nm: 430
menjalnik: samodejni, neskončnostopenjski
pogon: zadaj
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4.783 x 1.852 x 1.448
medosna razdalja v mm: 2.856
prtljažnik v litrih: 470–1.290
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 2.125 (480)
največja hitrost v km/h: 190
pospešek 0-100 km/h v s: 5,7
poraba (po WLTP) v kWh: 16 – 20
poraba na testu v kWh: 15 – 18
domet (po WLTP) v km: do 590
domet na testu v km: 
450-500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR: 75.288