Opel je opravil obsežno prenovo Grandlanda, s katero ga želi postaviti na vzporednico z ostalimi modeli in podaljšati njegovo življenjsko dobo. Osvežitev skoraj na nivoju nove generacije prinaša številne spremembe, predvsem pri preoblikovanem obrazu, imenovanem tudi Vizor, izgubi dodatne črke X in digitalizaciji kokpita.
Zunanje oblikovanje zelo očitno sledi smernicam nove Mokke, izguba dela imena pa je bila logična kot pri nedavno prenovljenem Crosslandu. Značilno hišno masko na vsakem koncu dopolnjujeta napredna matrična LED žarometa s 84 diodami, precej izboljšanj je tudi nočni vid, ki lahko 100 metrov naprej prepozna pešce in živali.
V notranjosti so dodobra počistili armaturno ploščo, kjer po osvežitvi najdemo aktualen Pur Panel sestavljen iz 12-palčnih digitalnih merilnikov in 10-palčnega informacijskega zaslona na dotik. Moderna programska oprema podpira povezovanje z Apple in Android mobilnimi napravami, vgradili so tudi brezžično polnilnico. Pohvalno so se zadržali pri digitalizaciji vseh funkcij in ohranili nekatere fizične gumbe, kot je recimo upravljanje klimatske naprave. Zadnja večja in hitro opazna novost je prestavna ročica samodejnega menjalnika, sposojena pri Peugeotu.
Grandland je sedaj bogatejši za zbirko varnostnih sistemov, kamor spadajo opozorilnik spremembe voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, opozarjanje na nalet in senzor utrujenosti voznika. Seveda ne manjkajo niti adaptivni tempomat, aktivno ohranjanje voznega pasu in 360-stopnijska kamera za enostavno manevriranje. Za udobje potnikov bodo poskrbeli nagrajeni komfortni sedeži, z izjemno ergonomijo in certifikatom Nemškega inštituta za promocijo zdravja. Med dodatno opremo sedežev najdemo še gretje in hlajenje.
Še ostajamo v nedrjih Grandlanda, kjer se ravno tako ne gre pritoževati nad oblazinjenjem, vsaj ko sta v igri usnje in alkantara. Nasploh je Grandland udoben in prostoren družinski SUV. Tudi štirje višjerasli osebki v zrelih letih bodo daljše poti prestali brez nerganja, medtem ko nahrbtnik sprejme solidnih 514 litrov prtljage. Več kot dovolj za 99 odstotkov časa na cesti, razen če imate pod domačim krovom mini logistično podjetje. Celoten ambient lahko zaokrožimo z oceno dobro. Brez digitalnih ekscesov, kiča ter po drugi plati zadosti funkcionalno ter udobno.
V testnežu je svoj dom našel dobro znani 1,2-litrski trivaljnik francoskega porekla. Zmore solidnih 130 KM, a se njegov volumski manjko kaj hitro občuti. Moč pojenja na avtocesti, z njo pa sorazmerno narašča poraba goriva. Zlahka preide osem litrov, zato bodo tak pogon izbrali vozniki medkrajevnih relacij (brez avtocest seveda) oziroma tisti, ki avtomobil le redko polno bremenijo. Dnevnim avtocestnim nomadom pa bi raje svetoval poldrugi liter zajetnega sajavčka, ki ima v staji enako število konj, a nekaj deset Nm navora več.
Grandland je celostno gledano zelo spodoben voz, ki ga marsikdo spregleda. No, zdaj mogoče temu ne bo več tako, saj so me v času testnega termina številni ogovorili, češ kaj pa je to za en avtomobil. In ko sem omenil, da je Opel, so je mnogi pričeli praskati po lasišču.
Specifikacije – Opel Grandland 1.2 AT8 Ultimate
Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 1.199 ccm
Moč motorja: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 196 km/h
Pospešek: 10,3 s
Poraba na testu: 7,4 l/100 km
Posoda za gorivo: 53 l
Mere vozila: 4.477 mm x 1.856 mm x 1.609 mm
Medosna razdalja: 2.675 mm
Masa vozila: 1.431 kg
Prostornina prtljažnika: 514 l
Cena osnovnega modela: 39.560 €
Cena testnega modela: 41.840 €