Pred dobrimi tremi leti sem v prispevku modela 330d zapisal, da bo okoljevarstvena norija v pozabo pahne številne ikonične agregate, če se jih na nekakšen način ne hibridizira. Bavarski inženirji so se podvizali, in preden sajavčkom v letu 2035 (bojda) dokončno pomahamo v slovo, še izkusimo surovo moč ”črnega zlata”.

Skoraj tradicionalen družinski paket je tale BMW M340d xDrive Touring. Nemški karavan, s pogonom na vsa štiri in še avtomatik. Češnja na torti je zmogljiv šestvaljni dizelski agregat, ki v posodobljeni različici s pomočjo TwinPower Turbo tehnologije razvije odbitih 340 ‘konjičev’ in kar 700 Nm navora. Dovolj, da se 1,8 tonski Bavarec z mesta do 100 km/h odpelje v vsega 4,7 sekunde. Hitreje kot večina športno naravnanih hečbekov.

Interesanten podatek je poraba goriva, saj je zavoljo blago-hibridne podpore še nekoliko nižja, kot v prejšnji različici. Razlog za to se skriva v pogostejšem načinu jadranja, učinkovitejšem start-stop sistemu in električni pomoči pri dotičnih porabnikih energije. Rezultat je poraba goriva z razponom med 5 in 7 litri, povprečje pa znaša okoli 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Vse to pomeni ugoden vpliv na denarnico ter precej nizke izpuste.

Mislim, mestni ”turbo-mlinčki” s terenskim pompom v povprečju spijejo vsaj toliko, če ne še več, kar pomeni več CO2 izpustov. Kdo torej bolj onesnažuje? Hkrati pa še vedno dizli na nek način prednjačijo v izračunu izpusta CO2 v ozračje v ciklusu življenjske dobe vozila – od nastanka do razgradnje.

A pustimo te debate za strokovnjake ali za mašilo med tišino v baru. BMW lahko v teoriji s tem vozilom zadovolji vsaj 80-odstotkov svojih kupcev. Če vam karavan ni po godu, je na voljo še limuzina. Dobro pa je vedeti, da je medgeneracijska posodobitev prinesla novo obliko sprednjih žarometov, ki serijsko svetijo v led tehniki, za doplačilo pa so lahko tudi matrični – kot na testnem avtomobilu. Nova je maska oziroma ledvičke z dvojnimi prečkami, sprednji in zadnji odbijač ter difuzor.

Ne manjkajo niti štiri nove barve karoserije (med njimi tudi Frozen Pure Grey, ki jo lahko vidite na fotografijah). Osemstopenjski samodejni menjalnik steptronic je zdaj del serijske opreme, z njim pa je tu še nova prestavna ročica. Prenovljena serija 3 se postavlja z operacijskim sistemom 8. generacije, ki prinaša manj fizičnih stikal na armaturni plošči, po drugi strani pa sta zaslona večja (digitalni merilniki merijo 12,3, osrednji zaslon pa 14,9 palca) povezana v celoto ter podprta s prikupnim nosilcem.

Kar želim predstaviti je to, da takšnemu vozilu enostavno nič ne manjka in hkrati mu na nobenem področju ne gre oporekati. Aja, cena, boste rekli. Vendar smo okoli le-te lahko razumnejši, saj nam preprosto ni treba odkljukati vseh kvadratkov na spisku dodatne opreme oziroma že v štartu izberemo razumno hitro motorno izvedbo.

BMW M340d xDrive Touring je izredno mamljiv avtomobil, ki kabinskemu prostoru za 5 člansko družino, dodaja še zadnji volumen za psa ter kramo. Ali več psov. Razvaja z luksuzom višjih razredov in identično se tudi pelje, seveda ob pomoči adaptivnih blažilnikov. Razdrapane slovenske ceste kljub 19-palčnim platiščem mu ne pridejo do živega. Sistemi za razbremenitev vožnje ga postavljajo nekaj let pred konkurenco, zato enostavno ne morem mimo dejstva, da se vsi toliko ubadajo z izpusti.

Specifikacije – BMW M340d xDrive Touring

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 2.993 ccm
Moč pogonskega sklopa: 250 kW (340 KM) pri 4.400 vrt./min
Navor: 700 Nm pri 1.750 vrt./min)
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 4,7 s
Poraba na testu: 5,7 l/100 km
Posoda za gorivo: 59 l
Mere vozila: 4.713 mm x 1.827 mm x 1.445 mm
Medosna razdalja: 2.851 mm
Masa vozila: 1.845 kg
Prostornina prtljažnika: 500 – 1.510 l
Cena osnovnega modela: 71.200 €
Cena testnega modela: 95.417 €