Z novo generacijo Ford Tourneo Connect nagovarja tehnološke obrtnike z aktivnim življenjskim slogom.

V všečnem, predvsem pa poznanem zadku, se bodo večinoma znašla električna kolesa ali razni športni rekviziti za aktivno preživljanje prostega časa. Dvomim, da bo kdo v prtljažnik z volumnom 1.720 litrov, ki se ‘’raztegne’’ tudi do 3.105 litrov, tlačil gradbeni material ali umazano delovno opremo. Saj v Tournea z opremo Titanium ne. Ta je bolj namenjen voznikom, ki hočejo ogromno prostora v avtomobilu, brez da bi se odrekli aktualnim smernicam avtomobilske industrije.

Fordov dostavnik bazira na platformi Golfa 8. generacije – ja, prav ste prebrali in najverjetneje že prej potegnili vzporednice z modelom VW Caddy. Skratka, to posledično pomeni, da Tourneo Connect ponuja skoraj identičen nabor pogonskih sklopov, tehnologij ter komfortnih dodatkov. Še vedno ohranja svoje dostavniške korenine, kar se odraža v daljši medosni razdalji kot jo premore Golf Variant. V prid večji nosilnosti (800 kg) zadaj avto še vedno sloni na togi premi, ki pa je sedaj vzmetena z vijačnimi vzmetmi in Panhardovim drogom ter podprta z vzdolžnimi vodili iz Golfa. Ohranja nabor različnih karoserijskih oblik – kot tovorni ali kot osebni avto in kot običajna ali podaljšana različica z več prostora in daljšo medosno razdaljo.

Dostavnika je zaradi značilne oblike težko olepšati, oziroma tudi koncernsko modificirati s podpisom, a je Fordu nekako uspelo zgladiti linije ter vnesti malo oblikovne svežine s hišnih modelov. Za doplačilo lahko dostavnika polakiramo v manj obrtniško kovinsko barvo, mu nadenemo postavljaška platišča, delno elektrificiramo vrata, vgradimo LED svetila ter si prilagodimo dostop do prtljažnika.

Pred nakupom vsekakor priporočam razmislek glede vrat. Enojna dvižna ustvarijo veliko luknjo, a so malce težka ter okorna za odpiranje. Res pa je, da ustvarijo eno velik dežnik ali senčnik. Ne toliko zahtevan, a na ceno skoraj pripadajoč dodatek, so LED svetila, ki so definitivno vredna doplačila. Popolnoma električno odpiranje vrat pa še zaenkrat ni na voljo.

Modernizem, ki se križa z naprednim in preverjenim

V notranjosti se nam razkrije nepričakovan ambient za dostavniški svet, oziroma precej vsakdanji s področja osebnih vozil. Armaturna plošča je preslikana iz Caddya, kar pomeni, da je ta popolnoma digitalizirana in da so za njegovo upravljanje potrebne spretnosti drsanja po površinah. Vsekakor ne najboljša rešitev, a po drugi strani vsa ta prečiščenost potniške kabine odpira nove možnost postavitve predalov. Teh zlepa ne zmanjka.

Zadnja klop je sestavljena iz dveh asimetričnih delov, a ponuja tri prostorsko enakovredna sedalna mesta. Klop je nasajena malce višje od prednjih sedežev, kar potnikom zadaj omogoča dobro vidljivost iz avta. 70 cm široka bočna drsna vrata omogočajo zares udoben vstop v avto, odrasli pa imajo obilico prostora tako za glave kot za kolena. Zunanji sedalni mesti sta opremljeni z isofix sidrišči za otroški varnostni sedež, sredinski sedež pa žal ne. Tudi isofix sidrišče za prednji sovoznikov sedež je na voljo le za doplačilo.

Vsestranskega Caddya, pardon, Tournea je poganjal dvolitrski dizelski štirivaljnik z 90 kW in 320 Nm navora. Iz utečene prostornine iztisne nekaj manj moči, a nudi veliko prožnost, kar odlično sovpada s 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom DSG, ki se v potniški kabini predstavlja v ličnem upravljalniku smeri.

Zahteve so dizelske motorje s tehnologijo dobro očistile, zato bojazni po širjenju nečistoč ni. Definitivno je to še vedno dobra izbira za daljše družinske ali poslovne poti, saj povprečje le redko preseže 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Pred leti sta Volkswagen in Ford že sodelovala. Kaj je koncerna tokrat združilo je težko komentirati, saj segment gospodarskih vozil ni tako šibak kot denimo butična vozila v stilu kabrioletov ali športnih dvosedov. Ne glede na vse, Tourneo Connect in Caddy sta si podobna kot še nikoli prej, zato se slednje odraža tudi pri ceni. Ljudski dostavnik nikoli ni veljal za najbolj dostopnega.

Specifikacije – Ford Tourneo Connect 2,0 TDCi EcoBlue L2 Titanium

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.968 ccm
Moč motorja: 90 kW (122 KM) pri 2.750 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 1.600 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 186 km/h
Pospešek: 11,8 s
Poraba na testu: 7 l/100 km
Posoda za gorivo: 50 l
Mere vozila: 4.853 mm x 1.855 mm x 1.835 mm
Medosna razdalja: 2.795 mm
Masa vozila: 1.643 kg
Prostornina prtljažnika: 1.720-3.105 l
Cena testnega modela z dodatno opremo: 38.770 €