Če so ti mestni terenci všeč oziroma si ravno v fazi nakupa avtomobila tega kova, potem nikakor ne smeš mimo karizmatičnega Fiata 500X. Prikupen mestni ”potepuh” dodaja v precej nabasan repertuar vozil nekaj energije, fakotrja X.

Ravno razmišljam, kateri križanci so mi pravzaprav zanimivi. Fiat 500X, Jeep Renegade zaradi svoje škatlaste pojave ter legendarnega terenskega značaja in MINI Countryman, ker je pač nekaj posebnega, tako britanski (čeprav je precej nemški xD). Vsem trem je skupno to, da so malce dražji od povprečnega mestnega terenca, vendar, kdo še dandanes želi biti povprečen? Sploh pa z mestnim terencem?

Štiri leta so milila, odkar je Fiat prenovil ”nabito petstotko”. Spremenila se je oblika svetil, ki zdaj svetijo v LED tehniki. Nekoliko drugačna je sprednja maska, kot tudi zadnji odbijač. Bogatejši je nabor barv ter litih platišč. Paket (RED) prinaša posebnosti tako na zunanjosti kot v potniški kabini, kjer je nekaj malega sprememb bilo predvsem na tehnološkem področju. Instrumentna plošča pred voznikom je postala digitalizirana, osrednji ekran na dotik pa je zdaj večji, ima sodobnejši vmesnik ter ponuja povezljivosti v stilu Apple CarPlay in Android Auto. In če ste pomislili, kaj v nazivu pomeni Dolcevita, se ta nanaša na platneno zložljivo streho.

Ne najbolj pogosta, nemara pa trendna kombinacija sparjena z novim blago-hibridnim pogonskim sklopom. Čemu tako? Fiat trdi, da vozniki ”petstotk” veliko vozijo po mestu in posledično denar mečejo skozi odprto streho. Dobesedno. No, z novim pogonskim sklopom bo povprečen lastnik lahko kar 47 odstotkov voženj opravil na elektriko, brošura navaja celo 62 odstotkov, če se sprifa v mestni vožnji.

 

Pogonski sklop ustvarjen z mislijo na boljši jutri je kombinacija 1,5-litrskega turbo bencinskega štirivaljnika z močjo 96 kW 130 (KM), 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko in 48- voltnega starterja-generatorja z jermensko povezavo, ki razpolaga z močjo 15 kW in navorom 55 Nm. Teorija navaja, da lahko elektromotor tudi samostojno poganja avtomobil, vendar se to v praksi redkeje zgodi. Po drugi strani je funkcija elektromotorja dobrodošla pri zagotavljanju pospeškov ter zapolnjevanju “turbo luknje”, ob enem pa zgladi tudi delovanje dvosklopčnega menjalnika, ki bi sicer deloval, oziroma deluje malce grobo.

Fiat 500X zagotovo ni med najbolj ugodnimi v svojem razredu, je pa vsekakor med najbolj posebnimi. Če uživate v špagetih po bolonjsko, pizzi in v tratorijah, boste tudi v tem posebnežu.

Specifikacije – Fiat 500X 1.5 GSE MHEV DCT7 (RED) Dolcevita

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.469 ccm
Moč motorja: 96 kW (130 KM) pri 5.250 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 194 km/h
Pospešek: 9,4 s
Poraba na testu: 5,8 l/100 km
Posoda za gorivo: 48 l
Mere vozila: 4.264 mm x 1.796 mm x 1.595 mm
Medosna razdalja: 2.570 mm
Masa vozila: 1.365 kg
Prostornina prtljažnika: 350-910 l
Cena testnega modela: 36.288€