Številka 500 je postala sinonim za znamko Fiat. Mesto je doslej dobila na mestnem malčku, na njegovi brezstrešni izvedbi, kateri sta na voljo še v električni različici. Vmes se je pojavila na družinski kombilimuzini ter še na podaljšani kombilimuzini s sedmimi sedeži. In ker se je številka dobro prodajala, so z njo pred leti opremili še terenca, ki se je izkazal za svojevrsten fenomen.
Balkanci smo ”petstotke” hitro sprejeli za svoje in jih povezali s ‘fičkom’, čeprav številka 500 že v osnovi nima povezave z legendarnim ‘fičkom’ iz prejšnjih časov. Načeloma je ‘fičko’ nosil oznako Fiat 600. Kakorkoli, obliko so Torinčani zadeli že od premieri leta 2014, in ta je ostala bolj ali manj enaka vse do prenove leta 2018, ki pa tudi ni veliko spremenila njegove značilne prezence.
Modelno leto 2023 prinaša posodobljeno multimedijo in motorizacijo. No, še predno se posvetimo tema aspektoma, ne smemo mimo dejstva, da je kabina zelo všečno zasnovana. Kljub izrazitemu pohodu digitalizacije torinski X ohranja nekaj več smisla za rokovanje, ne tipkanje. Tako sta pred voznikom recimo dva analogna števca, volan nudi precej nabora funkcij, v osrednjem delu pa so vrtljiva stikala z vgrajenimi tipkami za nadzor klimatizacije. Na dnu je dvojni USB priključek, na vrhu vsega pa manjši multimedijski zaslon, s katerim je mogoče spariti pametni telefon v navezi Apple CarPlay ali Android Auto, s čemer je mogoče spremljati socialna omrežja in vremenske razmere.
To je vse in več kot dovolj za vsakodnevno mestno tlako, ki brez obotavljanja sprejme tudi več deset kilometrov magistralnega dnevnega potepanja.500X ne skopari niti pri varnosti kot tudi ne pri ponudbi zabavne tehnologije. Vsi bombončki so odvisni od globine denarnice. Testni avto je razvajal z opremo Sport.
Kljub nastopaštvu z vidika poimenovanja paketa opreme, tale ‘fičak’ ni kaj dosti ”športen”, saj 1,3-litrski turbo bencinar s 120 ‘konji’ v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, do stotice potrebuje več kot 10 sekund, prav tako pa ni ravno terenski, saj se moč prenaša zgolj na sprednji par koles. Ne glede na to, posrečena kombinacija omogoča povsem lahkotna pospeševanja z mesta kot tudi višje potovalne hitrosti, res pa je, da se kljub zeleni hibridni zasnovi ne odreže najbolje na področju porabe goriva. Potovalni računalnik je le redko kazal pod 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Kanček varnosti in malenkost več terenskih zmogljivosti bi seveda prinesel štirikolesni pogon, čeprav dvomim, da bi kdo imel srce brezkompromisno priganjati italijanskega lepotca čez drn in strn.
500X se bo zagotovo solidno prodajal. V veliki meri zaradi kultne oznake in nenazadnje tudi zaradi legendarnega videza zapakiranega v moderno karoserijsko izvedbo. Prav tako pa ne zagrize toliko v denarnico, kot konkurenčne mestne srajce. Priporočam le, da v obzir vzamete različico Fiat 500X z blago-hibridno motorizacijo 1.5 GSE MHEV DCT7, ki sem jo preizkusil teden dni prej.
Specifikacije – Fiat 500X 1.0 GSE T3 Sport
Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 5.750 vrt./min
Navor: 190 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 188 km/h
Pospešek: 10.9 s
Poraba na testu: 7,0 l/100 km
Posoda za gorivo: 48 l
Mere vozila: 4.269 mm x 1.796 mm x 1.588 mm
Medosna razdalja: 2.570 mm
Masa vozila: 1.365 kg
Prostornina prtljažnika: 350-1.000 l
Cena testnega modela: 24.398€