Italijanska znamka, ki smo jo nekoč srečevali na vsakem korak, je danes precej odtujena od kaotične avtomobilistične scene, kjer je trend takšen, da moraš imeti v svoji ponudbi 27 različnih modelov in jih prenavljati vsakih 5 tednov. Torinčani so se ustalili na modelu 500, Pandi in Tipu.
Trenutna slika se seveda neprimerno boljša kot denimo v letu 2015, ko pravzaprav znamka ni imela resnega konkurenta. No, takrat je bilo skakanje na vagon poslednjega vlaka, da se ponovno postavijo na avtomobilistični zemljevid. Ne le s poceni avti kot je Panda, ali z obujanjem spominov na njihovo prastaro slavo fička v nišnih segmentih. Na zemljevid vsakdanjih avtomobilov! Tipo je bil nekoč avto za množice in s tem ko je Fiat vpeljal tri nove ”tipe” (umetnost besedne igre ????)- odrezavega hečbeka, prostornega karavana in limuzino, smo se z leti ”tipi” začeli množiti na slovenskih cestah.
Stvar je v letu 2023 popolnoma jasna, saj smo že takrat pisali, da je Tipo avto na mestu. Enako je tudi zdaj, po prenovi, ki mu je odvzela limuzinsko konfiguracijo, prinesla pa pustolovski preobleki za hečbeka in karavana po imenu Cross. Medgeneracijska prenova je italijanskemu hečbeku prinesla novo masko in odbijač, dnevne led luči in zadnja svetlobna telesa. Nov pa je tudi logotip znamke. V notranjosti se ponaša z novimi materiali, udobnejšimi sedeži ter novim zabavno-informacijskim sistemom Uconnect 5 z 10,25-palčnim zaslonom in možnostjo glasovnega upravljanja. Za doplačilo so namesto analognih možni tudi digitalni merilniki.
Paleta varnostnih in asistenčnih sistemov med drugim obsega sisteme za vožnjo po svojem pasu, prepoznavanje prometnih znakov, samodejno zasenčenje luči, zaviranje v sili, ki prepoznava tudi pešce in kolesarje. Dodan je še aktivni tempomat, nadzor mrtvega kota ter zaznavanje prečnega prometa pri vožnji vzvratno in voznikove utrujenosti. Seveda je vse to ob doplačilu, naš testni avtomobil pa je bil opremljen le z osnovno opremo (kljuke niso v barvi avtomobila), medtem ko je pod pokrovom brnel novi 1,5-litrski bencinar, podprt z 48-voltno blago hibridno tehnologijo, sparjen s 7-stopenjsko avtomatiko.
Odlična kombinacija za avtomobil, ki je nekakšen vsestranski multipraktik. Mogoče pretiravam, a dejstvo ostaja, da je prostoren dovolj za celo družino. Udoben dovolj za večino uporabnikov. Kaj pa stil? Da, saj je Italijan. Razumna cena? Da, okrog 20 tisočakov bo potrebno odšteti zanj, ko vam prodajalec izhodiščno ceno oklesti s takšnimi in drugačnimi popusti.
Kaj dejansko potrebujemo od avtomobila? Če je glavni razlog prevoz med dvema točkama, ekonomičnost in udobje boste pri Tipu našli to kar iščete. Sicer ni med najbolj preglednimi, ogledala bi lahko bila večja in kakšen material v notranjosti bolj prijeten na otip. A tako kot mi je enkrat nekdo rekel: “Plastik v avtomobilu se dotikaš samo ko ga prvič preskušaš.”
Presenečeni boste nad udobjem, ravno prav mehak in tih da boste udobno križarili po omejitvah. Odziven in prožen motor bo poskrbel da boste z lahkoto prehiteli kakšnega počasneža, še gume s svojimi tipičnimi dimenzijami bodo nadvse ugodne. To poudarjam tudi zaradi koga, ki bi raje namesto klasične kombilimuzine vse svoje prihranke ali lizing sposobnosti porabil za kakšnega križanca ali SUVja in se pri tem ne pozanimal za ceno pnevmatik. Za vse ‘Italjanofobe’ pa je Fiat pripravil tudi 5 let jamstva.
Morda je najslabši del zgodbe ta, da se bodo običajni smrtniki raje odločili za višje sedeče in ali celo kakšne bolj “trendovske” znamke. Tipa pa bodo pridno izkoriščali za službena vozila zaradi celote, ki jo ponuja. Resnično upam da ne, ker si takšen Fiat zasluži, da mu daste priložnost. Zakaj točno že potrebujete visok SUV?
Specifikacije – Fiat Tipo 1.5 GSE MHEV DCT7
Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 1.469 ccm
Moč motorja: 96 kW (130 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 207 km/h
Pospešek: 9,0 s
Poraba na testu: 6 l/100 km
Mere vozila: 4.368 mm x 1,792 mm x 1.495 mm
Medosna razdalja: 2.638 mm
Prostornina prtljažnika: 440 l
Cena osnovnega modela: 19.011 EUR
Cena testnega modela: 23.990 EUR