V svetu, ki hiti v električno avtomobilsko prihodnost, novi BMW iX1 xDrive30 mosti vrzel med klasično in trajnostno vožnjo, pri čemer ohranja vso eleganco, ki jo pričakujete od modela X1. Gre za nakaz Bavarske prihodnosti, ne da bi se odrekli bistvu sedanjosti. Prehod na zeleno še ne pomeni odrekanja in vožnje po polžje.
Električna vozila (EV) se vse pogosteje znajdejo na seznamih želja trenutnih kupcev. Poleg tega, da obetajo čistejšo in bolj trajnostno prihodnost, še vedno ne žrtvujejo svoje zmogljivosti. BMW iX1 xDrive30 to ravnotežje prikazuje z združitvijo prepoznavnega telesa X1 z najsodobnejšim električnim pogonom. Rezultat je karizmatičen kompaktni športni terenec, primeren tako za mestne ulice kot za avanture izven utrjenih poti.
Kaj naredi iX1 posebnega
BMW je znan po tem, da svoje produkte ustvarja na zelo visoki ravni, in iX1 xDrive30 ni nobena izjema. Ta avtomobil izstopa s svojim drznim oblikovanjem, ki prikazuje zavezanost znamke BMW trajnostnosti, obenem pa ohranja svoj športni in agresivni značaj. iX1 ima markantno mrežo hladilnika v obliki ledvic, vendar to ni običajna maska, saj se na zahtevo zapira, da izboljša aerodinamiko vozila, in posledično ni samo estetski dodatek, ki vse manj deli pripadnike ”propelerja”. Kipasta karoserija, elegantne linije in drzni oboki koles poudarjajo njegovo športno ter samozavestno prisotnost na cesti. Ne glede na kot, iz katerega ga gledate, iX1 pritegne pozornost.
Pod pokrovom motorja, če je to frazo še sploh smiselno uporabljati, se skriva električna pogonska enota, ki zagotavlja navdušujočo zmogljivost. Električni motor zagotavlja gladko moč, ki od 0 do 100 km/h prišprinta v zgolj 5,6 sekunde. Na tem področju električni avtomobili resnično zasijejo – trenutni navor, nič zamika in delovanje brez hrupa.
Sistem štirikolesnega pogona, označen z “xDrive” v imenu, tvorita dva elektromotorja s krmilno elektroniko, ki zagotavlja zaupljivo ravnotežje in stabilnost na različnih terenih. iX1 se počuti trdno, ne glede na to, ali se spopada s mestnim prometom ali premaguje zavite podlage.
Učinkovitost in doseg
Eden od glavnih pomislekov pri električnih vozilih je lahko anksioznost zaradi dosega, toda pri BMW iX1 xDrive30 so te skrbi v glavnem odveč. Baterija s kapaciteto 64,7 kWh ponuja spodoben doseg približno 400 kilometrov z enim polnjenjem, kadar je govora o kombinirani vožnji po mestu in podeželju. Avtocesta najbolj oskruni baterijo, saj povprečje hitro naraste na 23 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Na srečo je polnjenje enostavno zavoljo ”hišne” kartice za plačevanje elektrike, s katero se znebite 174 ostalih kartic za polnjenje. Tudi hitrosti ni zavidljiva, saj v primeru 150 kWh hitrega polnjenja z enosmernim tokom, omogoča polnjenje baterije do 80% v le 34 minutah.
Udobje in tehnologija v kabini
Notranjost iX1 ne razočara. Gre za pričanje o zavezanosti BMW k luksuzu in tehnologiji. Kakovostni materiali, udobni sedeži in postavitev, osredotočena na voznika, ustvarjajo gostoljubno okolje. Sistem iDrive podjetja BMW in velik zaslon za informacije ter zabavo zagotavljata uporabniku prijazen vmesnik za upravljanje različnih funkcij. Mnogi bodo pogrešali osrednji vrteči upravljalnik in fizične gumbe klimatske naprave, a menim, da gre tukaj za privajanje in predhodno nastavitev profila s personalizacijo domačega zaslona.
BMW iX1 xDrive30 dviguje ljubljeno serijo X1 na višji nivo, ponuja bolj trajnosten in elektrificiran vozniški užitek, ne da bi se odrekel BMW-jevemu DNK. Drzno oblikovanje, navdušujoča zmogljivost in vsestranska uporabnost ga naredijo za privlačno izbiro za tiste, ki so pripravljeni sprejeti električno prihodnost. BMW iX1 xDrive30 je udejanjenje prehoda na trajnostno (električno) vožnjo, ki ohranja veselje do vožnje.
Specifikacije: BMW iX1 xDrive30
vrsta motorja: električni
baterija: 64,7 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min: 230 (313)
največji navor v Nm pri vrt./min: 494
menjalnik: samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon: na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4500 x 1845 x 1616
medosna razdalja v mm: 2692
prtljažnik v litrih: 490–1.495
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 2.010 (550)
največja hitrost v km/h: 180
pospešek 0-100 km/h v s: 5,6
poraba (po NEDC) v kWh: 16-18
poraba na testu v kWh: 19
cena testnega vozila z dodatno opremo: 76.321 EUR