Po opravljenem izpitu za vožnjo mopeda sem kot pionir v mestu omislil kitajski skuter. V času Aprilij, Giler ter Yamah sem deloval kot outsider. Težko razložim zakaj, saj je tista rdeča puščica ravno tako dosegla 45 km/h, imela prostor za dva ter vse ostale potrebne tehnične parametre. Manjkalo je le prepoznavno ime. Zgodovina se delno ponavlja.

Enak princip se je odvil na področju mobilnih telefonov, kjer so se kupci zmrdovali nad kitajskimi izdelki, čeprav so v resnici deli za Apple in podobne priročne napravice narejeni na Kitajskem. Očitno je res ime in marketing tisti, ki ljudi prepričata. To so očitno prepoznali pri konglomeratu SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), ki je nekoč britanski štirikolesni ponos Morris Garages ali krajše MG dobesedno dvignil iz pepela.

MG Motor, kot se imenuje danes, obstaja od 2005, ko so vajeti prevzeli šefi v Šanghaju. Očitno so vpregli »prave vlečne konje«, saj gre firmi dobro in kaže še na bolje. V letu 2017 so predstavili model ZS, ki je ob prelomu tisočletja veljal za športno limuzino iz salona MG Rover, pod MG Motor pa je luč sveta ugledal kot kompaktni SUV. Kmalu po lansiranju je doživel medgeneracijsko osvežitev in kot tak na tržišča Starega kontinenta zapeljal sredi poletja 2020. Torej v nadaljevanju beseda ne bo tekla o svežem avtomobilu temveč o relativno izkušenem, ki je MG-jev najbolje prodajan globalni avtomobil. Kako mu je to uspelo?

Za začetek z obliko, ki je še vedno dovolj prepričljiva in všečna, kot se za sodobnega SUV-ja spodobi. Testnež je bil odet v čedno Como modro karoserijsko barvo, ki lično poudari kromane strešne nosilce, vratne kljuke in terensko oblikovana odbijača. Celotna zgodba je zahvaljujoč 17-palčnim športnim platiščem nadpovprečno korektna. Videz, ki ne kriči in s prstom ne kaže nase, temveč dovolj samozavestno pelje tudi ob boku bistveno dražjim tekmecem. In prav tem lahko MG ZS pošteno meša štrene, saj se zgodba zares prične šele v notranjosti kitajskega družinskega SUV-ja, a vendarle z nekaj kompromisi.

Ko sem ugledal oblazinjenje iz umetnega usnja, ki ja prešito z rdečimi šivi, takisto velja za športen volanski obroč, sem kar debelo pogledal. Zadeva presega ponudbo, ki jo nudijo ZS-ovi konkurenti, pravzaprav se lahko kosa s precej dražjimi in segment višje postavljenimi rivali. Sem že omenil panoramsko streho? Ta sicer iz meni neznanih razlogov pride v poštev le pri ročnem menjalniku, pa vendar. Najbolj obilen paket Luxury, v katerega je bil odet testni ZS, prinaša še 360-stopinjsko kamero, navigacijo, ogrevane prednje sedeže in v šest smeri električno nastavljiv voznikov sedež.

Kar nekaj dobrot, ki jih protikandidati pač ne premorejo in to jih verjetno grize kot dojenčke srbeče dlesni pred izraščanjem zob. Celotni jedi dodajmo še nekaj vsestranske začimbe, ki ji lahko rečemo prostor. Tega je tudi na zadnji klopi dovolj za dva odrasla, obenem pa lahko v nahrbtnik ZS-a stlačite do 448 litrov krame. Za tiste z omejenim proračunom se morda bere kot znanstvena fantastika, kajne?

Zagotovo ni vse ”tipi topi”, je še nekaj prostora za izboljšave. Delovanje 10,1-palčnega tabličnega zaslona ni v ponos kitajskim tehnogigantom. Podjetja iz njihovega ozemlja danes nudijo tehnološke čudeže, zato nekoliko okoren in zaspan multimedijski zaslon z zares dolgim odzivnim časom ne žanje pohval temveč pripombe. Nadejam se, da bo stvar ob prenovi modela izgledala precej bolje.

Kaj pa motorizacija? Litrski T-GDI trivaljnik s 111 KM je sicer povsem spodoben, vendar se z ročnim menjalnikom nikakor nista ujela. Posledično je vožnja zahtevala kar nekaj privajanja za gladko speljevanje in pretikanje v razmerje, ki glede na obremenitev motorju dejansko ugaja. Ko je bilo spoznavne faze konec je vandranje po mestu potekalo zgledno, medtem ko boste morali za sicer povsem navadne avtocestne manevre agregat zavrteti proti rdečemu polju. To priganjanje je na koncu terjalo relativno visoko porabo, le malce pod osmimi litri, medtem ko je normni krog v povprečju posrkal 6,8 L na stotero kilometrov.

Sodba je torej jasna. Več udobja na račun malce bolj skromne odzivnosti multimedije in pogona. To je ZS v svoji najbolj bohotni Luxury preobleki, s sedmimi leti garancije in ceno tik pod 21 tisočaki.

Specifikacije – MG ZS 1.0 T-GDI Luxury

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 82 kW (111 KM) pri 5.200 vrt./min
Navor: 160 Nm pri 1.800  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek: 11,2
Izpust Co2: 149 g/km
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Rezervoar: 45 l
Mere vozila: 4.323 mm x 1,809 mm x 1.628 mm
Medosna razdalja: 2.577 mm
Prostornina prtljažnika: 428 – 1.375 l
Cena osnovnega modela: 16.900 EUR
Cena testnega modela: 20.900 EUR