Prijateljica razmišlja o nakupu novega avtomobila. Naj se sliši tako preprosto, je danes izbira jeklenega konjička precej naporna. Ko se že približno orientiraš na stil, se razpre polje proizvajalcev, modelov ter nepregledni spiski personaliziranih komponent.

Posledično je res težko sestaviti najbolj ustrezen paket, če takšen termin sploh obstaja. No, tale testna Puma je nalašč zanjo. Mislim, za mojo prijateljico. Predstavljam si jo za volanom, a bolj kot to se mi dozdeva, da bi jo paket več kot razveselil. Če za moment ob strani pustimo zunanji izgled, kabina postreže s trendnimi zasloni ter kupom funkcionalnosti.

Klimatizacija je zbrana na spodnjem razdelku armaturne plošče in jo sestavljajo fizični gumbi. Ob nastavljanju jakosti pihanja ter temperature, se Puma ponaša s funkcijo odmrzovanja vetrobranskega stekla, gretja sprednjih sedežev in volana. Več kot priročno, saj ima prijateljica avto parkiran pod milim nebom, zato bo venomer hvaležna toplega sprejema.

Preko ogretega volana se potem veliko funkcij krmili preko multifunkcijskih tipk. Od radia do radarskega tempomata. Vklop luči, upravljanje z voznimi programi, nadzor sistema ESP … mnogo teh ključih funkcij se nahaja na fizičnih stikalih, kar je pri aktualnih vozilih redkost. Za nameček pa naštete funkcije delujejo. Izbira voznih programov je ključna, saj se tekom leta vozni pogoji na naših cestah sila spreminjajo, in v snegu še kako pride prav program za spolzke podlage.

Mnogi sicer Pumo vidijo zgolj v primestnem okolju, a glede na gabarite in prej omenjeno praktičnost, se kolegice brez težav odpravijo na izlet po evropskih prestolnicah, ali poletni odklop ob morju. Zavoljo številnih vozniških asistentov, pot mine kot bi trenil, za povrh pa je še varna ter nenaporna.

456 litrov prtljažnika se na prvo žogo ne bere veliko, a ko k temu prištejemo še ”magično škatlo” pod dnom prtljažnika, dobimo 80 litrov – ali prostor za vsaj 2 športni torbi. 12 V priklop je pika na i, da v prtljažniku najde mesto hladilna torba.

Kaj pa vsakdan? Nekaj več kot 4 metre meri Puma, s čemer se spopade z vsakim manjšim parkirnim mestom. Po drugi strani to tudi pomeni manjšo porabo goriva in manj izpustov. Z litrskim trivaljnikom je letna dajatev hecno poceni, prav tako zavarovanje. A 114 kW moči ne gre podcenjevati. Prehitevanja bodo bežna, na sopihanje turbine ob polni obremenitvi vozila pa tudi lahko pozabite. V povprečju si nalije 6-7 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov, kar je v rangu manjših križancev, sploh če upoštevamo, da je motor spojen z avtomatskim menjalnikom.

Glede slednjega nisem prepričan, če bi prijateljici sedel ali ne, zagotovo pa bi ga priporočal glede na njen vozniški portfelj. Poleg tega, bi ji Puma karakterno ustrezala, saj je sama malce ”pumasta”. Ostane le še vprašanje, ali ji (vam) je všeč. Vizualno kot v izbranem paketu s to čudovito barvo. Samo en ne lahko sproži kup dodatnih vprašanj. Mar nisem na začetku pisal, da je izbira avtomobila naporna?

Specifikacije – Ford Puma 1.0 MHEV 114 KW AT Vivid Ruby Edition

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 114 kW (155 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 2.500  vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 8,7 s
Izpust Co2: 129 g/km
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Rezervoar: 42 l
Mere vozila: 4.207 mm x 1,805 mm x 1.556 mm
Medosna razdalja: 2.588 mm
Prostornina prtljažnika: 456 – 1.216 l
Cena osnovnega modela: 20.514 EUR
Cena testnega modela: 27.921 EUR (z vsemi popusti)