Z 2. generacijo Mazde2 sem prevozil kar nekaj kilometrov in vedno znova sem bil presenečen nad tem, kako dobro se pelje. Tretja generacija je z nami že celo desetletje. Ja, prav ste prebrali in še vedno deluje dovolj sveže, za kar skrbijo inženirji s filigrantskimi popravki.

Dizajn se je v vseh teh letih malenkostno spremenil. Celotna silhueta ostaja prepoznavna, le maska z žarometi je postala dominantnejša, s katero bo tokrat Mazda2 požela še kaj zanimanja pri moških, saj v njih povečini srečujem pripadnice nežnejšega spola. Piko na i izgledu doda izbira paketa opreme Homura Aka, ki mestno malčico dodobra poživi z barvnimi kontrasti ter ”fletnimi feltnami”.

Znotraj je, sicer odvisno od opreme, tokrat opremljena z Mazdinim multimedijskim vmesnikom, ki ima enega izmed boljših sistemov upravljanja. Na mestu, kjer je to varno, lahko vse upravljate z zaslonom na dotik, med vožnjo pa prek praktične vrtljive in gibljive palice. To je varno, ne pa vse bolj popularni zasloni na dotik, kjer se vse premika! Ja, še vedno ima svojo pomanjklivost in to je na trenutke počasno delovanje, a boste preživeli.

Vožnja je s konstatnimi dodelavami postala tišja, šuma vetra je dosti manj in tudi pri višjih hitrostih deluje suvereno ter zanesljivo. K vsemu primorejo še napredni asistenčni sistemi, kot je opozorilnik pred zapustitvijo voznega pasu in meni najbolj všečen senzor vozil v mrtvem kotu. S kombinacijo obeh boste končno vozili po pravilih in uporabljali smernike! 🙂 Marsikatero mestno nezgodo pa bo preprečil opozorilnik za prečni promet, ki zaznava vozila, ko vzvratno speljujete iz parkirnega mesta.

Testni model je poganjala izvedenka e-Skyactiv G115. Napredek v pravo smer, saj manjša moč motorja še ne pomeni nujno nižje porabe. Spomnim se, da sem pred leti med preizkušanju različice G75 imel bolj ali manj podobno testno povprečje porabe goriva. Nekje med 5-6 litri bencina na 100 prevoženih kilometorv. Enako kot ta, malce bolj poskočen motorček, ki te zavoljo kombinacije z odličnim ročnim menjalnikom vsaj malce nagovarja h priganjanju v obrate.

Verjamem da vse redkeje, a če se slučajno eden izmed peščice, ki išče priročen primestni avtomobil, s tako opremljeno različico Mazde2 ne boste “udarili” mimo. V vseh pogledih gre za nadgrajen model, ki prepriča s preverjeno tehnologijo in nudi bonbončke velikih limuzin. Mazda, zakaj ste pozabili zgolj na naslon za roke spredaj?

Specifikacije – Mazda2 e-Skyactiv G115 Homura Aka

Vrsta motorja: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.496 ccm
Moč motorja: 85 kW (115 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 151 Nm pri 3.500  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 9,1 s
Poraba na testu (eko krog): 5,8 (4,5) l/100 km
Mere vozila: 4.080 mm x 1,695 mm x 1.515 mm
Medosna razdalja: 2.570 mm
Prostornina prtljažnika: 250-950 l
Cena testnega modela: 22.770 EUR