V kolikor ste že kdaj na dopustu najeli vozilo, potem veste, da je lahko storitev sila racionalna, medtem ko se občasno razvajamo s sladkorčki, ki si jih doma ne bi privoščil. Zakaj? S prstom kažem na razum, čeprav ko se vrnem s takšnega dopusta, še vedno nekaj dni razglabljam zakaj k nakupu avtomobila pristopamo znotraj določenih okvirjev!

Najbolj izstopa okvir velikosti avtomobila, saj v nasprotnem primeru je marsikdo v skrbeh za lastnika, češ, kako pa bo šel po nakupih in kako na morje? Glede na to, da Slovenci nismo rodnostno najbolj uspešen narod me fascinira, da kupujemo vse večja vozila. Prav tako nismo najbolj moto-športna populacija (no, svetli izjemi sta Gajser in Turk) pa se odločamo za nakup najzmogljivejših različic posameznega jeklenega konjička.

In zato vedno, ko se vrnem v domovino bentim, čemu si vsi Slovenci ne lastimo zgolj priročnega mestnega avtomobila, ki bi zadostil vsem našim dejanskim potrebam. Ob tem pa je lahko takšen avto še zabaven – recimo, se mu odpre streha, kot v primeru Fiata 500X Cabrio.

Majhni avtomobili niso nič več namenjeni zgolj mestom. Osveženi 500X je zdaj bolj inteligenten, varnejši in nudi kopico bombončkov nekdaj predstavnikov višjega segmenta. Na tedenskem druženju sem gostil različico z bogato opremo Sport v modernim blago-hibridnim pogonom. Fiat trdi, da vozniki ”petstotk” veliko vozijo po mestu in posledično denar mečejo skozi odprto streho. Dobesedno. No, z novim pogonskim sklopom bo povprečen lastnik lahko kar 47 odstotkov voženj opravil na elektriko, brošura navaja celo 62 odstotkov, če se sprifa v mestni vožnji.

Testnež je imel pogonski sklop ustvarjen z mislijo na boljši jutri. Kombinacija 1,5-litrskega turbo bencinskega štirivaljnika z močjo 96 kW 130 (KM), 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko in 48- voltnega starterja-generatorja z jermensko povezavo, ki razpolaga z močjo 15 kW in navorom 55 Nm. Teorija navaja, da lahko elektromotor tudi samostojno poganja avtomobil, vendar se to v praksi redkeje zgodi.

Po drugi strani je funkcija elektromotorja dobrodošla pri zagotavljanju pospeškov ter zapolnjevanju “turbo luknje”, ob enem pa zgladi tudi delovanje dvosklopčnega menjalnika, ki bi sicer deloval, oziroma deluje malce grobo. Posledično je precej bolj ugodna poraba goriva, ki le redko preseže 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Za lastnike na »dolge proge« torej in se nič ne ustraši avtocestnih odsekov.

Podvozje dobro blaži slovenske cestne hibe, nič plašno pa ne deluje niti ob sunkovitejših zavojih. ”Izrezan strop” ne pokvari togosti avtomobila, na trenutke pa je moteče škripanje ter ”vdor” hrupa v kabino. Slednja lastniku pričara privlačno delovno okolje, sopotnikom pa šik ambient omili preživljanje potovanja. Paket opreme Sport prinaša vso kramo, ki jo 500X ponuja, vključno z vsemi bombončki udobja, naprednih asistenčnih sistemov ter povezljivosti z Apple CarPlay ali Android Auto. Sedeva se bo v 500x namestilo tudi otroška sedeža ali 4 odrasle osebe, če le-te želijo nekaj komforta. Prtljažnik z dvojnim dnom pogoltne vso kramo tedenskega družinskega nakupa.

Še kaj? Mogoče to, da sta sprednja sedeža izvrstna, ergonomija štima, vzdrževanje bo izredno poceni ter glede na izkušnje z rent-a-car vozili lahko zatrdim, da ga boste z lepim negovanjem imeli vsaj 10 let. Aja, pa točno tale stane dobrih 29 tisočakov. Kupčija?

Specifikacije – Fiat 500X Cabrio 1.5 T4 DCT7 E-Hybrid 96 kW Sport

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.469 ccm
Moč motorja: 96 kW (130 KM) pri 5.250 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 194 km/h
Pospešek: 9,4 s
Poraba na testu: 5,8 l/100 km
Posoda za gorivo: 48 l
Mere vozila: 4.264 mm x 1.796 mm x 1.595 mm
Medosna razdalja: 2.570 mm
Masa vozila: 1.365 kg
Prostornina prtljažnika: 350-910 l
Cena testnega modela: 28.980 €