Šest let nazaj, ko je na ceste zapeljala tehnološko še vedno aktualna generacija Mazde CX-5, sem po dobrem preizkusu vozila vzdolž jadranske magistrale slovenskemu predstavniku za stike z javnostjo pri japonski znamki združil misli v elektronsko sporočilo.

”Najprej na kratko o CX-5, ki me je presenetila v napredku, predvsem v kabini, z izjemno kvaliteto končne izdelave ter izbranih materialov, bogatega nabora opreme (ki tudi prav deluje, pomembno!) in ergonomije – ni neprijetnih vibracij (cesta, motor), skoraj ničen hrupa motorja, vetra ter gum, neglede na hitrost. Dodaten plus pa je učinkovitost – za pot Ljubljana-Starigrad-Ljubljana, sem porabil dobro polovico tanka. Skratka, kamot jo postavim ob bok Audiju Q5, ki sem ga preizkušal teden prej. Mogoče je CX-5 celo za odtenek bolj zabavna (lahkotnejša, živahna) za vožnjo.”

V letu 2024 se stvari niso veliko spremenile, no, mogoče samo na bolje. Nadgradile. Saj poznate tisto, če ni pokvarjeno, ne popravljaj. In recept vsestranskega športnega terenca je Mazdi uspel že v prvi generaciji, medtem ko je druga popolnoma premešala karte znotraj segmenta.

Dandanes boste tako v ponudbi modela CX-5 zaman iskali dizla. Po drugi strani pa vas Japonci še ne posiljujejo z elektriko. Bencinski atmosferec je zdaj nekakšna Mazdina stalnica pri vseh modelih, od male dvojke pa paradne CX-60, kjer ga najdete zgolj v priključno-hibridni različici, pa vendar. In zakaj bi nekdo pravzaprav izbral nekoliko lenoben in povrh še zajeten bencinski agregat?

Zato, ker se 95 odstotkov časa pelje zgolj nekaj kilometrov na delo in nazaj domov, ker je pogon precej bolj enostaven in ima vse teoretične predpostavke, da bo v dobrem zdravstvenem stanju tudi čez desetletje ali dva. Ter nenazadnje tudi zato, ker se boste povsem elegantno pripeljali tudi na bolj oddaljeni cilj, le da bo poraba takrat za liter ali dva višja, kot pri recimo dizelski različici (seveda zavisi od teže noge 😊).

Med novostmi druge (ali celo tretje) medgeneracijske osvežitve Mazde CX-5 najprej opazimo postavnejši sprednji konec z novo masko in preoblikovanima žarometoma v LED tehniki, ki prinašata več dinamičnega videza, svež svetlobni zapis imata tudi zadnji svetili. Za razliko od zunanjosti, je bilo podvozje med prenovo nastavljeno bolj v smeri udobja in zmanjšanja cestnega hrupa – mehkejše vzmetenje, več zvočne izolacije ter udobnejši sedeži.

Mazda v CX-5 predstavlja sistem Mi-Drive izbirnik voznih programov, s katerim lahko voznik nastavi najljubši vozni profil glede na pot in razpoloženje. Pri modelih z i-Activ štirikolesnim pogonom Mi-Drive sistem pridobi terensko usmerjene programe vožnje. Mazdin i-Activesense varnostni paket sedaj vključuje tudi CTS sistem, za enostavno vožnjo v zastojih in adaptivna LED žarometa.

K povečani praktičnosti pripomoreta brezžična polnilnica v sredinski konzoli in vodoodbojna odlaga prtljažnika, za manj skrbi ob prevozu umazanega tovora ali blatnih štirinožnih prijateljev.

Na kratko, CX-5 ohranja svoje poslanstvo, obenem pa se tekom izboljšav ni ekstremno podražil. Če sprejmete motorizacijo, potem vas bodo ostale stvari navdušile. Ergonomija štima, prav tako materiali in upravljanje avtomobila je jasno. Milo rečeno, avtomobil vas ne j***, kar ni samoumevno v letu 2024.

Specifikacije – Mazda CX-5 e-SKYACTIV G165 AT 2WD Advantage

Mere vozila: 4.575 mm x 1.845 mm x 1.680 mm
Medosna razdalja: 2.700 mm
Masa vozila: 1.641 kg
Prostornina prtljažnika: 522-1.638 l
Motor: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina: 1.998 ccm
Moč: 121 kW (165 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 213 Nm pri 4.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji
Največja hitrost: 192 km/h
Pospešek: 10,2 s
Poraba na testu: 7,4 l/100 km
Rezervoar: 56 l
Cena osnovnega modela: 32.990 EUR
Cena testnega modela: 42.180 EUR