Dandanes vsi želijo kupiti električni avtomobil z ‘dobrim’ dosegom, v nasprotnem primeru sledi bojkot … Da. Ne. Verjetno. Ampak tale se zdi nekoliko drugačen in trajalo bo le nekaj odstavkov, da razložim. To je Hyundaijev uporaben električni avtomobil, z imenom Kona Electric.

Na voljo je v dveh okusih. Različica ena je tista s „standardnim dosegom“ in vsebuje baterijo s kapaciteto 48.4 kWh, s katero je ob moči 156 KM mogoče prevoziti 377 kilometrov. Vse to dobite za ceno 43.490 evrov, od katere se še odbijejo dotični popusti in subvencije (računajte skupaj 7 tisočakov).

Testna Kona Electric je vsebovala baterijo za dolgoprogaše. Kapaciteta 65,4 kWh obljublja 500+ kilometrov dosega. Moč elektro motorja nudi poskočnih 217 KM, 255 Nm navora ter ceno okoli 50 tisočakov. To je zelo spodoben domet električnega vozila in to je dober začetek.

Ampak, podatki o dometu ne držijo za ‘realne’ pogoje? Ali pač?

Skoraj. Med preizkušanjem je na digitalni instrumentni plošči Kone po opravljenih 270 kilometrih še vedno pisalo 158 kilometrov dometa. Res, da sem večino časa vozil v programu Eco in da te ‘okolju prijazen avtomobil’ sili v varčnejšo vožnjo. V povprečju se je poraba energije na 100 kilometrov gibala med 17 in 18 kWh. Preračun naredite sami. V obzir vzemite, da se v realnih pogojih ne voziš od 100- do 0-odstotkov. 😊

Še vedno potrebuje polnjenje. In to je velika težava.

Ali je res? Kako pogosto opravite v enem kosu več kot 400 kilometrov? Po navadi se vrnete domov, kjer se Kona Electric napolni v približno 10 h na običajnem domačem toku (recimo, čez noč). Če pa na poti najdete spodobno hiter polnilnik, boste baterijo napolnili do 80-odstotkov v malo več kot pol ure (polnjenje z močjo 350 kW). Torej približno 400 kilometrov dosega v 40 minutah.

Ob trenutnem širjenju polnilnic na področju Slovenije je to eden izmed prelomnih trenutkov, ko izgovori proti električnemu avtomobilu pristanejo na tankem ledu. Seveda se je na to novo vrsto prevoza potrebno privaditi in grozljivka z iskanjem proste ali pa delujoče polnilne postaje je tudi neizogibna. Vendar realna slika je, da je Hyundai Kona Electric relativno dostopno, vsakodnevno uporabno električno vozilo. Sam se redko peljem do Münchna, da bi izpraznil zalogo energije iz zadnje celice. Se mogoče ti?

Z baterijo je okretna kot tank?

Ne. Pospešek z mesta do 100 km/h traja 8,1 sekunde. Za statistike je to čas kot ga ima denimo športna Toyota GT86. Avtocestne hitrosti ji ne predstavljajo težav, in tudi hrup z novo generacijo ni več tako prisoten v kabini. Najvišja hitrost pa je omejena na 172 km/h. Na voljo je več voznih programov, ki se igrajo z načinom obnašanja avtomobila – in jih zelo hitro osvojite. Eco izklopi klimo, zaduši odzivnost ‘plina’ in resno poveča potencialni doseg. Sport naredi ravno nasprotno.

1,7 tone mase voznik občuti, vendar so baterije nizko nameščene in celota je dobro obvladljiva. Vzmetenje je več vodilno, mogoče le na momente nekoliko čvrsto. Če bi volan imel malce več občutka oziroma povratnih informacij s cestišča, bi bilo že kičasto. Obenem ne pozabimo, da ne kupujemo športnega avta, torej če je usedeš in sprostiš v vožnji, je Kona prava stvar.

Kaj je slaba stran?

Futurističen videz zagotovo ni namenjen vsem. Sprednji del je poln luči, zadek različnih potez in kotov, kolesa so videti kot iz serije Lego Technic. Prav tako nima štirikolesnega pogona, čeprav deluje kot da ga ima. Prostora je za 5, čeprav ne tudi za vso njihovo prtljago. In 50 tisoč evrov še vedno ni malo denarja za električno igračo.

Oprema?

Da, in te je veliko. Hyundai Kona Electric opremljena z vrha seznama ima projecirni zaslon, 7-palčno instrumentno ploščo, 8-palčni osrednji zaslon z multimedijo, ki podpira Apple CarPlay in Android Auto, zvočni sistem Krell, električna greta prednja sedeža in ogrevan volanski obroč. Ne manjkajo LED žarometi in pametno regenerativno zaviranje.

Obstaja še seznam varnostnih kompletov vključno z zračnimi blazinami, radarskim tempomatom Stop&Go, pomoč pri izogibanju trkom, zaznavanje pešcev, nadzor vožnje znotraj voznega pasu, nadzor mrtvega kota, opozorilo pred prečnim prometom zadaj, inteligentna omejitev hitrosti ter asistent za dolge luči. Pomoč pri ohranjanju voznega pasu je še posebej dobra – avte pelje po sredini pasu in se ne odbija od črte do črte. Nekaj drugih opozoril pa je nekoliko motečih, vsaj do trenutka, ko vam preprečijo, da bi se dejansko zabili.

Ste spreobrnili mišljenje ali se boste držali ‘naftne klasike’?

Moj predlog je, da imate električno vozilo za dolgočasno potovanje. Z njim prihranite denar in stres. Klasično ali zanimivo vozilo z bencinskim motorjem pa prihranite za nedeljske popoldneve in praznike. Kakor opažam, avtomobili kakršen je Kona Electric, ne bodo ubili zanimivih avtomobilov, ampak jih bodo ohranili. Dostopnejša cena in ‘dober’ doseg izpolni še tako zahtevne želje kupca.

Specifikacije: Hyundai Kona Electric 160 Impression

vrsta motorja: električni
baterija: 65,4 kWh litij-ionska
moč v kW (KM): 160 (217)
največji navor v Nm: 255
menjalnik: samodejni, enostopenjski reduktor z diferencialom
pogon: spredaj
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4355 x 1825 x 1575
medosna razdalja v mm: 2660
prtljažnik v litrih: 466 – 1.300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 1773 (350)
največja hitrost v km/h: 172
pospešek 0-100 km/h v s: 8,1
poraba (po WLTP) v kWh: 16,3
poraba na testu v kWh: 17,3
domet (po WLTP) v km: 514
domet na testu v km: 
430
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR: 
51.700