Dejstvo je, da mali preprosti avtomobili počasi izginjajo, a tu in tam se še najde kakšen biser, ki ponuja ravno prav vsega, kar dejansko ljudje od vozila potrebujemo. Prav te lastnosti dokazuje povsem nova generacija Citroëna C3, ki se je zaradi aktualnih trendov, iz male kombilimuzine, prelevila v kompaktnega križanca, kar sicer niti ni slaba reč. Še vedno ohranja bistvo svojega imena, vendar dodaja številne iskane prednosti, ki bodo igrale na duše kupcev.
Kot že rečeno, je C3 z novo podobo postal nekoliko privzdignjen križanec, saj trenutne smernice narekujejo razvoj takšnih oblik, ki se najbolje tržijo. Obenem se zdaj ponaša z manj pusto in mehko podobo kot predhodniki ter poskrbi za več prisotnosti na cesti, hkrati pa prinaša svežo identiteto francoske znamke s prijetnim šarmom. Spredaj ga krasi nov družinski obraz z dinamično zasnovo osvetlitve in prepoznavnim svetlobnim podpisom, ki ga obkroža postavno zastavljen odbijač z igrivimi elementi in navsezadnje novim logotipom s pridihom nostalgični modelov iz prejšnjega stoletja. Enak pristop impozantnosti se nadaljuje od sprehodu proti zadku, kjer s pokončno odrezanimi prtljažnimi vrati deluje bolj SUV-jevsko, obenem pa s tem ustvari prostoren izkoristek notranjosti.
Z višjo držo kot kdajkoli prej, je pridobil na visokem sedalnem položaju in posledično dobri vidljivosti na cesto, višje postavljen pokrov motorja pa med vožnjo daje občutek izdatnejših dimenzij, kot jih dejansko premore. Z novim C3 so pri Citroënu vsekakor zakuhali odlično formulo, kajti uspelo jim je izdelati precej dovršen avtomobil, s katerim so se zavihteli med pet finalistov za izbor slovenskega avtomobila leta 2025.
Če se vprašamo, s čim jim je uspelo prepričati zahtevno žirijo, so odgovori jasni. Vsekakor tu štejemo prej omenjeno moderno silhueto in dodajamo odlično premišljeno ponudbo pogonskih sklopov, s katerimi bodo zadostili želje in potrebe širokega spektra potrošnikov. Na voljo so klasični bencinski motorji v kombinaciji z ročnim ali samodejnim menjalnikom, blago-hibridni sklopi in seveda povsem električni pogon. Na slednjega bo potrebno še nekoliko počakati, mi pa smo se na testu spoznali z odličnim bencinarjem, povezanim s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
Za pogon te različice skrbi preizkušen 1,2-litrski prisilno polnjen trivaljnik s 74 kW (101 KM) in 205 Nm navora, kar se ne sliši veliko, vendar je moči za dokaj lahek avtomobil več kot dovolj. Na začetku omenjena preprostost se odraža prav pri pogonu, saj celotna sestava z običajnim ročnim menjalnikom in tremi stopalkami daje nekaj nostalgičnega pridiha dobrih starih avtomobilov, brez kakršnegakoli električnega asistiranja. Večino časa preživim za volanom sodobnih štirikolesnikov, ki so prepredeni za avtomatizmom in nepotrebnimi dodatki, zato je bila vožnja z novim C3 prav osvobajajoča, čeprav takšno pričakovanje sprva ni bilo prisotno.
Teh lastnosti se bodo zagotovo razveselili tisti, ki iščejo preprost in uporaben nov avtomobil ter vsi, ki še dvomijo v elektrificirano prihodnost. Sicer C3 razvaja z udobno in mehko vozno dinamiko, po kateri je znamka že zgodovinsko prepoznavna, krmiljenje je lagodno, vendar odzivno, stopalke natančno upoštevajo ukaze, vzmetenje Advanced Comfort z dvema hidravličnima blazinama brez težav zakriva različne cestne nepravilnosti (predvsem slovenskih dotrajanih cest, sedeži pa prav poskrbijo za prijetno potovanje. Zavoljo kompaktnih mer, saj v dolžino meri le 4,01 metra, in odličnega obračalnega polkroga 10,6 metra, se brez težav znajde v strnjenih urbanih naseljih.
Ergonomsko zasnovana notranjost po principu koncepta Lounge, je prijeten in prostoren prostor za preživljanje potovanj. Dodobra izkoriščena kabina ponuja dovolj prostora za udobje petih potnikov, v prtljažnik pa lahko spravimo do 310 litrov prtljage. Ob potrebi po večjem volumnu, se zadnja klop zloži v razmerju 60:40 in razkrije zajeten uporaben prostor. Preprosta armaturna plošča razvaja z višje postavljenimi digitalnimi merilniki, ki delujejo skoraj kot projicirni zaslon (ponujen za doplačilo) in za razliko od Peugeotovega i-Cockpit sistema, nudijo boljšo preglednost, neovirano z zgornjim delom volanskega obroča. Za ostalo multimedijsko izkušnjo je zadolžen 10,25-palčni osrednji zaslon na dotik, s presenetljivo odzivnostjo in izredno pohvalnim brezžičnim zrcaljenjem mobilnih naprav s storitvama Apple CarPlay ter Android Auto – slednje tudi pri nekaterih premijskih avtomobilih deluje le preko povezave s kablom. Dodatno gre pohvaliti ohranitev fizičnih tipk in stikal na volanu ter za upravljanje ločene klimatske naprave, brez nepotrebnega in nepotrebnega motečega brskanja po zaslonu.
Čeprav so pri sestavi uporabili precejšnjo količino cenejših materialov, kar je za ciljno dostopnost nuja, vsekakor ne deluje ceneno, kajti od takšnega avtomobila niti ne pričakujemo ekskluzivnosti. Se pa to prevede v ceno, saj lahko osnovnega C3 dobimo že za pičlih 15.990 evrov, polno opremljena izvedenka Max, kot je bil tudi testni primerek, pa se ceni na 19 tisočakov brez popustov pri financiranju.
Povsem novi Citroën C3 je mojstrski razred ravnotežja. Z združitvijo prepoznavnega oblikovanja, neprekosljivega udobja, praktične tehnologije in vsestranskih možnosti pogona ponuja nekaj za vsakega voznika na konkurenčnem trgu križancev B segmenta. S svojo privlačno cenovno umestitvijo in prijetno notranjostjo, je C3 pripravljen nadaljevati svojo zapuščino kot najboljša izbira za evropske kupce s preko 4,5 milijona izdeanih primerkov. Ne glede na to, ali krmarite po mestnih ulicah ali se odpravljate na daljša potovanja, vam C3 s premišljeno zasnovo omogoča prijetno vožnjo.
Žiga Kolman
foto: avtofotomarket.si
Tehnični podatki
Vrsta motorja: Bencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 1.199 ccm
Moč motorja: 74 kW (101 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 205 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 183 km/h
Pospešek: 10,6 s
Poraba na testu (eko krog): 6,7 (5,6) l/100 km
Mere vozila: 4.015 mm x 1,755 mm x 1.577 mm
Medosna razdalja: 2.540 mm
Prostornina prtljažnika: 310 l
Cena testnega modela: 19.000 EUR