Partnerstvo med znamkami ni zadnji modni krik avtomobilske industrije. Deljenje dobrih praks in učinkovita ekonomija sta zagotovo dve pozitivni plati sodelovanj, ki jih sedma sila enostavno prevečkrat obsoja. Vprašanje je le, zakaj?

Ne glede na to, kako trdo sleherno podjetje gara, so na koncu stranke tiste, ki odločijo, ali je produkt zanje, ali pač ni. Japonci so pred leti že skoraj obupali nad evropsko klientelo, ki je precej specifična. Ali pa samo ozkogledna. Zdi se, da se ob trenutnem navalu azijskih avtomobilov na Staro celino, spreminjajo tudi zahteve kupcev oziroma postajajo dovzetnejši za alternative. Ah, ta beseda ima tako negativen prizvok. Alternativa. Češ, da je primarna zadeva najboljša in nezmotljiva. V letu 2025 to enostavno ne drži več.

Skratka, če se vrnem k Mitsubishiju, se je ta za pomoč pri snovanju ultimativnega mestnega križanca obrnil na Renault. Njihov Captur je bil in še vedno je precej priljubljen model, ki zapelje tako staro in mlado. Z novo generacijo pa je dodobra odrasel. Ne samo po zunanjih dimenzijah in ceni, ampak tudi po voznih lastnostih in zmožnosti komfortnega opravljanja daljših relacij.

Torej, najhitreje ASX-a boste od platformskega brata ločili bolj našpičeni sprednji maski, ki jo žargonsko poimenujejo “Dynamic Shield”. Oblikovno so ”japonska” še platišča ter logotipi tako zunaj kot znotraj. In paleta petih zunanjih barv. Kar se mi pri Mitsubishijevi integraciji modela še precej dopade je določitev paketov opreme: na voljo so štirje, za katere pri uvozniku pravijo, da bodo nadomestili potrebo po izbiranju dodatkov, zato takšna opcija sploh ni na voljo. Pravzaprav lahko izbirate le barvo, vse ostalo je določeno že v paketih opreme.

Mitsubishi ASX je tako avtomobil v trendu. V vseh pogledih. Dimenzijsko ne razgraja, zato ga je všečno peljati skozi ozke mestne ulice in parkirati v majhno luknjo. Zavoljo 16,9 cm oddaljenosti od tal, niti robniki niso nepremagljiva ovira. Obračalni krog znaša dobrih 11 m, medtem ko prtljažnik sprejme od 422 l – 536 l krame. Se sprašujete čemu takšna konfiguracija? Še pomnite pomično zadnjo klop? No to! Aja, in ker je testno različico gnal blago hibridni pogonski sklop, le-ta ne oskruni prtljažnega prostora, kot ga denimo hibridna različica ASX-a.

Če smo že ravno okoli motorja, je ta 1,3-litrski prisilno polnjen benciner, ki je spojen s 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom. Pogonska kombinacija poskočnega bencinerja ter avtomatskega menjalnika je v križanskih krogih vse bolj pogosta, kar na preizkušeno ne preseneča. Celotna vozniška izkušnja je bolj uglajena, manj nervozna ter konec koncev učinkovita. Današnja tehnologija najbolje deluje, če sama poskrbi zase. Z drugimi besedami, koriščenje regenerativnega zaviranja ali jadranja je bolj ali manj nemogoče v kombinaciji z ročnim menjalnikom.

Vožnja na sosednji otok Krk in nazaj je zahtevala v povprečju dobrih 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Izlet, ki je pravzaprav dober preizkus, saj vključuje avtoceste, regionalke, vzpone in spuste. Za nameček je bila še krepka temperaturna sprememba, kar je tudi izziv za delovanje klimatske naprave oziroma prezračevanja.

Opisano je ASX opravil z odliko. Zvočno tesnjenje potniške kabine je pri avtocestni hitrosti zavidljivo dobro. Ne manjka udobja v smislu prenašanja vibracij z vozišča na potnike. Seveda pa je po vzoru sodobnih prometno-varnostnih zahtev ASX zdaj opremljen z vsemi mogočimi pomagali in piskajočimi sistemi, večina jih je na voljo že pri osnovnem paketu. Dobrodošlo je namensko stikalo na levi strani armaturne plošče, s katerim lahko enostavno izključite tiste sisteme, za katere boste določili, da vas motijo. Ne gre za to, da bi zavračali varnost, le slovenske ceste še niso na nivoju, da bi pomagala učinkovito opravljala svoj namen.

Najvišji paket opreme Instyle, kakšni je bil v testnem primerku, se pohvali z Googlovim pomočnikom ter ozvočenjem Harman Kardon. Slednji razvaja potnike, dočim Googlova podpora poskbi, da se boste pravočasno izognili gneči. Ne manjka možnost dostopanja do združljivih aplikacij, denimo Spotify, Google Podcasts, Facebook Messenger, Easy Park …

Začetna skepsa okoli Mitsubishijeve odločitve platformne izmenjave je izginila. Prepričljiv paket hitro odpravi dvome. Vendar, odprto ostaja meni večkrat zastavljeno vprašanje, kaj je potem razlika med Capturjem in ASX-om?

Ob naštetih oblikovnih spremembah in sistematizaciji opreme, je kanček razlike še pri ceni. Po cenikih, brez upoštevanih popustov, je za vstopnega ASX potrebno odšteti 21.850 evrov, medtem ko za Capturja 21.790 evrov. Ko se sprehodimo naprej po ceniku, pridemo do zanimivega trenutka in sicer sistematizacija opreme je nekako pripomogla k ugodnejši cenovni poziciji ASX-a. Kako?

Testni model Mitsubishi ASX 1.3 DI-T mHEV DCT7 Instyle stane 30.450 evrov. Če k temu dodamo še izbrano dvobravno kombinacijo za 640 evrov, se končni znesek ustavi pri 31.090 evrov. Po drugi strani najbolje opremljeni Captur stane 29.490 evrov, a moramo k temu prišteti še dodatno opremo v stilu aktivnih varnostnih sistemov, ozvočenje ter Google pomočnik, strešno okno in barvo. Skupaj nanese 33.290 evrov. Na kratko, 2.200 evrov prihranimo z nakupom križanca ASX. A to še ni vse! Tako kot to znajo poudariti v reklamah, kar ta zapis ni. Je samo objektivna predstavitev cenika.

Mitsubishi za svojega ASX-a ponuja 5 let tovarniške garancije, medtem ko Renault le 2 leti za Capturja. Podaljšano jamstvo za Capturja je moč dokupiti in to stane 500 evrov za 3 dodatna leta. Za nameček pa je 5-letno vzdrževanje ASX-a za 400 evrov cenejše od primerljivega Capturja. Slednje je bilo izpostavljeno tudi na lanskoletnem PRIMA testu križancev.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T mHEV DCT7 Instyle je kljub visokim stavniškim kvotam zelo konkurenčen avtomobil na bojišču mestnih križancev. Nudi vsestranskost, oblikovno skladnost, preverjeno kakovost ter aktualno tehnologijo. Če k tej računici prištejemo še 5-letno brezskrbnost ter dostopnejšo kupčijo, ga enostavno ne smete izpustiti iz ožjega nabora vašega bodočega križanca.

Specifikacije – Mitsubishi ASX 1.3 DI-T mHEV DCT7 Instyle

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.333 ccm
Moč motorja: 116 kW (158 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1.800 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek: 8,0 s
Poraba na testu: 7,4 l/100 km
Posoda za gorivo: 48 l
Mere vozila: 4.239 mm x 1.797 mm x 1.575 mm
Medosna razdalja: 2.639 mm
Masa vozila: 1.373kg
Prostornina prtljažnika: 422 – 536 l
Cena osnovnega modela: 21.850 €
Cena testnega modela (brez akcij in popustov): 31.090 €