Razprodane sanje! – Alfa Romeo 8C Competizione

Jutranje razpoloženje Alfinih inženirjev in tehnikov v Ballocu, ob robu njihove testne proge, je bilo več kot zgolj veselo: Ferrari je prejšnji večer zmagal, nebo se je zjasnilo in napočil je lep testni dan. Živo rdeča »oto či« je stala zloščena kot Monica Belluci v svoji najboljši opravi. In vzdušje okrog Alfe Competizione je bilo neprikrita zmes spoštljivosti, občudovanja in testniško-dirkaške strasti.

Alfa 8C je vse hkrati: tankočutno izklesana lepotica, moderen spomin na njene slavne prednice, tehniško temeljit izdelek in nov statusni simbol. In »Competizione« ni zgolj imenski dodatek. Je podpis pod tisto, kar ta cestni dirkalnik zmore.

Podobnost z Maseratijem Coupéjem GranSport je na trenutke sicer opazna, ampak svojstvenosti Alfe ni moč niti prezreti niti zatajiti. Karoserijske linije so preveč mehke, ostre, diskretne ter izzivajoče hkrati, da bi jih bilo možno enostavno – prerisati. Takšne poteze je treba najprej občutiti, preden jih – vsem naprednim računalnikom navkljub – preneseš na papir. Podpis: Centro Stile Alfa Romeo.

Bella Italia!

Materiali so izborni! Karoserijska koža je iz ogljikovih vlaken in – temeljiti vzvojni čvrstosti v prid – tesno speta z jekleno platformo; ter z notranje strani pokrova nad motorjem povsem neobdelana, da se ve, zakaj gre. Zunanjega kroma je manj kot šminke na ustnicah kakšne neapeljske dive. Znotraj prevladujejo lahka kovina, usnje in le toliko plastike, kot ji pri avtih ni več možno ubežati. Hišni trikotnik na nosu je natanko takšen, kakršen mora biti. Reži ob njem sta elegantna požiralnika zraka; žarometi – skladen del prednjih blatnikov; okrogle zadnje luči na odsekanem zadku – spomin na dirkaško Alfo 33; in difuzor pod zadkom – dokaz, da Competizione res ni šala. In tudi povsem ravno dno, ki je le 12 centimetrov nad voziščem, ne.

Miss Italije, zaljubljena v hitrost.

Kokpit sta dva briljantna sedeža: usnje in aluminij; vzdolžna pomičnost je kot v limuzinskem Mercedesu-Benzu. Objem teles: kot v F16. Vidljivost: kot v formuli 1. Počutje: kot v sanjah…

Volanski obroč ima tri prečke, kovinska in gumirana pedala sta dva, opora leve noge služi celotnemu stopalu in vse drugo je okroglo: klimatizacijske reže, velika merilnika, stikala in gumbi. Na njih velja prebrati, kaj piše; če ste se namenili ta avto tudi voziti, ne zgolj sedeti v njem.

Alfa Romeo 8C je krajša in širša od Maseratija GranSport. Je pa medkolesno enako zasnovana. Motor tik za prednjo premo, menjalnik tik pred diferencialom, ki s pomočjo delne zapore deli navor med zadnji kolesi. Transaxle torej, na primer takšen kot že davno tega pri Alfetti in še v kakšnem avtu izpod Alfinega znaka. Zadnji kolesi merita 285/35 R 20, prednji sta dokaj opazno (245) ožji. Stroj je vzet iz Maseratija, a večji in zmogljivejši. Tudi menjalnik – šeststopenjski, robotizirani (skrbno dodelani Cambiocorsa), z lopatastima pretikalnima stikaloma tik ob volanskem obroču – ter diferencial sta iz istega darilnega paketa. Ampak izpušne cevi so štiri. Boste zvedeli, zakaj. Testna proga čaka.

Vžigni ključ je kot v Fiatu 500.

Toda motor se zgane na ukaz gumba. Start. Delavnica moči v tej Alfi ima glavo in blok iz lahke kovine, suhi karter, obilen oljni hladilnik, Boschevo vbrizgovalno elektroniko, štiriventilsko tehniko ter dvakrat dve odmični gredi z verižnim pogonom v rdeče pokritih glavah. »Testarosa«, bi lahko rekli.

Ste v smokingu in bi radi na večerjo? Motor že teče, desna »lopatica« zgane prvo prestavo. In potem drugo, tretjo, vse do šeste. Leva jih odšteva, kadar je potrebno. Drugega dela z motorjem in menjalnikom ni. Osem valjev prede, skozi samo dve izpušni cevi jih je uglajeno slišati. Dame na desnem sedežu ni strah in tudi bojazen, da bi ji pot zaradi napetih živcev splaknil puder z obraza, je odveč. Galanten prevoz.

Ampak takšne Alfe Romeo se ne kupi zgolj za večerje. Zato je na sredinski konzoli gumb Sport.

Ufffff! Pretočnost valjev in izpuha se poveča, odzivnost menjalnika postane urnejša, VDC (oziroma ESP) se skoraj neha vmešavati, zmogljivosti stroja narastejo in bariton izpod zadka postane štiriglasen. Kot bi slišali rjoveti leva! In ne, kot bi – po ferrarijevsko – stiskali mačko za vrat! Hrup zamaje bobniče v ušesih, naježi kožo in zdrami »gledalce«.

Asfalt pod kolesi se začne topiti.

Zdaj gre zares. Pretikalni časi lovijo tisočinke sekund, zvoki stroja se prebijajo skozi vsaj dve oktavi, volan je dovolj neposreden, da je preprijemanje celo na ostrih ovinkih Balloca skoraj odveč, informacije izpod prednjih koles so popolne in lega 8C na progi je le drobec daleč od idelane nevtralnosti. Le voznikova napaka utegne povzročiti, da postane nos avtomobila rahlo vsiljiv. In le njegova povsem namerna želja po prvobitnosti, brez ESP, spravi zadek v drsenje, zadnji gumi pa v modrikasto smodenje. Motornih vrtljajev sme biti skoraj 8000 v minuti, pretiravanje prepreči avtomatika, pospeškov bi bil vesel tudi Räikkönen in na štiribatne Brembove zavore se je vredno zanesti. Niti najmanjšega razloga ni, da bi se dlani orosile. Vsemu adrenalinu v hrbtu navkljub.

Prvi krog je okoren. Drugi sproščenejši. Tretji tekoč. Vsi ostali – dirkaški. Gume grabijo, stabilizatorja nista v okras, vzmetenje in blaženje bi bila kos tudi čemu hujšemu in spojlerji so končno v službi. Rezerve v podvozju je ogromno. Pospeški uživaški. Pojemki prepričljivi. In prečne sile? Morebitnemu sopotniku bo vrečka dobro dela… Bilo je čudovito ponedeljkovo dopoldne.

Ampak užitki niso zastonj.

Alfa Romeo 8C Competizione stane – v osnovni izvedbi (živo rdeče, temno rdeče, črne ali rumene barve) – le za drobiž manj od 200.000 evrov. Z vsem, kar je moč doplačati, zna biti še za 40.000 evrov dražja. In zgolj za komplet usnjenih kovčkov, natanko po meri tesne praznine za sedežema ter ozke reže pod zadnjo šipo (tik za 88-litrsko posodo z gorivom) je potrebno odšteti debelih 3000 evrov. Trenutki resnice.

Navkljub temu so v Torinu zgolj v petnajstih dneh prejeli 1200 rezervacij. Prodajo so zaupali posebej za ta avto pooblaščenim ambasadorjem, kupcem pa pripadajo tudi lična knjiga o zasnovi in nastanku vozila, usnjeni in barvni vzorci ter zavest, da so izbrali enega od najekskluzivnejših avtomobilov ta hip.

Bi bili radi med njimi?

Prepozno, dragi moji. Na Alfi 8C Competizione piše tudi »500 Limited Edition«. Torej jih bodo izdelali le petsto. S to Alfo se bo vozilo 80 Italijanov, 81 Nemcev, 45 Švicarjev, 41 Angležev, 14 Avstrijcev, 69 Japoncev, 84 Američanov, nekaj Arabcev in Rusov ter, bojda, tudi en Hrvat. Za vse druge so bile (dragocene) sanje na mah razprodane.

Pa saj je sreče vselej dovolj le za peščico ljudi! Škoda, ne?

TEHNIČNI PODATKI: ALFA 8C COMPETIZIONE
Motor: bencinski, V8 (90°), 32V, suhi karter
Gibna prostornina: 4691 ccm
Največja moč: 331 kW/450 KM
Največji navor: 480 Nm
Menjalnik: šeststopenjski, robotizirani
Pogon: na zadnji kolesi, transaxle, delna zapora diferenciala
Dolžina x širina x višina: 4,381 m x 1,894 m x 1,341 m
Medosna razdalja: 2,645 m
Masa (kg): 1490 kg
Največja hitrost: 292 km/h
0-100 km/h: 4,2 s
Cena: približno 200.000 EUR (osnovna)

Ukročena brutalnost – BMW M3