Gentlemen, start your engines! – Jaguar XKR 4,2 V8

Pri Jaguarju so z začetkom leta 2006 naredili križ čez stari kupe XK. Ta je odstopil mesto boljšemu, lepšemu in, kot pravijo pri Jaguarju, najbolj tehnološko dognanemu Jaguarju vseh časov!

Pri oblikovanju novega kupeja so imeli Angleži v mislih tudi velika pričakovanja kupcev, ki jih niso hoteli – niti smeli, razočarati. Čeprav imajo vsake oči svojega “malarja”, se vseeno zdi, da jim je z zunanjo obliko kar uspelo. Zmešali so eleganco in šport, agresivnost pa ukrotili z dodajanjem mehkih linij. Teh je morda celo preveč, saj avto, predvsem osnovni XK deluje prenežno in na trenutke oblikovno že znano in neizvirno – predvsem prednje pa tudi zadnje luči, ki iz spomina prikličejo že videne avtomobile. Je pa res, da se enaka zgodba ponovi tudi pri različici R, kjer prednji del močno spominja na, recimo, Aston Martin, kar pa nam godi!

Sicer pa je novi Jaguarjev kupe še vedno markanten avtomobil z velikim prednjim delom, z elegantno bočno linijo in z zajetnim zadkom. Karoserija je povsem aluminijska, sestavni deli so kovičeni in lepljeni. S tem so dosegli zelo visoko vzvojno čvrstost, pri kabrioletu celo več kot 50 odstotkov boljšo, v primerjavi s predhodnikom, seveda pa tudi precej manjšo težo.


Britanski kavalir.

Veliko truda je bilo vloženega tudi v notranjost. Sedeži so zelo udobni, kar se pozna pri daljših vožnjah, ko človek iz avtomobila izstopi povsem spočit in ne z bolečinami v hrbtu, je pa res, da na račun omenjenega nudijo v določenih trenutkih premalo bočnega oprijema. Ker je XK kupe s sedežno razporeditvijo 2+2, je jasno, da sta zadnja dva zgolj zasilna. Dokaj udobna sta za otroke, ostali, predvsem višji potniki, bodo imeli težave s pomanjkanjem prostora tako za kolena kot glavo. Je pa zato toliko večji, uporaben in na račun (pre)visoko dvigajočih zadnjih vrat lahko dostopen 330-litrski prtljažni prostor.

Povsem nova je armaturna plošča. Ta je sicer zelo pregledna, a deluje na trenutke prej ceneno in kičasto kot elegantno in prefinjeno. Zamera gre predvsem sredinski konzoli in lesnim vložkom, ki delujejo zelo plastično, pa tudi elegantna analogna ura na njej nima več svojega mesta!


Je pa pohvale vreden osrednji zaslon, prek katerega je mogoče spremljati in upravljati pravzaprav z vso elektroniko (klimatska naprava, radio, navigacija, avtomobilske nastavitve…) in to z izjemno lahkoto. Zdi se, kot, da bi bil narejen predvsem za “inteligentne” Američane.

Melodija, ki nikoli ne izzveni!

A vse zamere in očitki so v hipu pozabljeni, ko voznik pritisne rdeči gumb na, prej tako grajani, sredinski konzoli. Takrat se pod motornim pokrovom prebudi 300 (uradno nekaj manj) poskočnih vrancev in naenkrat je odličen akustični sistem povsem odveč. Osem valjev igra melodijo, ki ji rad prisluhne vsak avtomobilski navdušenec. Nato sledi gib k, na prvi pogled, precej ponesrečeni prestavni roči, ki pa se kasneje izkaže za izjemno priročno. Pa tudi šeststopenjska avtomatika je odlična. Zato je vožnja v vsakem trenutku povsem kontrolirana, celo takrat, ko voznik izklopi vsa elektronska pomagala. Zadek je v primerjavi s konkurenti zelo miren, potreben je “konkreten” pritisk na pedal plina, da se sploh kaj zgodi. In če se že, je manever povsem obvladljiv. Seveda, na suhi podlagi! Na mokri je zgodba povsem drugačna in pametnemu vozniku niti na kraj pameti ne bo padlo, da bi se odrekel varnostni elektroniki.

Jaguar XK v osnovni različici do sto km/h pospeši v 6,2 sekunde, četrt milje (400 m) prevozi v 14,4 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 250 km/h. Povsem druga zgodba je pri močnejši različici. Seveda, razlike so že pri omenjenih številkah, saj je moči več za dobrih 100 KM. To pomeni, da je pospešek boljši za okroglo sekundo, končna hitrost pa je zaradi elektronske omejitve seveda enaka.

A bistvo je oblikovna razlika!

Prednji del je agresiven, nič pomehkužen in tak, kot mora biti. Prednja maska je markantna, reže hladilnike poudarjene, na sredini je znak brez stranskih linij, pokrov motorja pa je “preluknjan” z dvema režama, ki služita dovodu zraka k motornemu kompresorju. Drugačna je tudi bočna linija. Kolesa so večja, izbirati je mogoče med 19- in 20-palčnimi (pri XK tudi 18-palčna), na boku se bohoti srebrna ledvička. In zadek? Namesto skozi dve, prihaja zvok motorja skozi štiri izpušne cevi (po dve na vsaki strani), namesto oznake 4,2 pa se bohoti zeleno-rdeči R. za tiste, ki vozijo zadaj…

Drugačna je tudi notranjost. Sedeži so še boljši, volanski obroč je prijetno odebeljen, namesto motečih lesnih vložkov se bohoti imitacija kevlarja. Čeprav je razlik v primerjavi z običajnim XK pravzaprav malo, je počutje za volanom praktično povsem drugačno. Svoje naredijo barvna usklajenost, lopatici menjalnika za volanskim obročem in sama misel na stroj pod prednjim pokrovom. Magični gum je na sredinski konzoli, s pritiskom nanj, se zdrami nekaj manj kot 420 poskočnih vrancev. Skoraj istočasno se zdramijo tudi voznikova čustva oziroma stopnja adrenalina. Pravzaprav ne vem, če bi kdo lahko sploh ostal ravnodušen ob zdramitvi (beri – pritisku na plin) konjušnice pod prednjim pokrovom in zvoku, ki ga ti konji spustijo (beri – glas osemvaljnika)!

Vožnja zahteva trezno glavo!

Pa s tem ne mislim nepijano, ampak tako – z vsemi koleščki na pravem mestu, tako, ki ni (pre)pogumna, in tako, ki ve, s čim se vozi naokrog. Misel o izklopu elektronskih pomagal oziroma sistemov je najbolje pregnati iz glave, saj želi zadek nos, v ovinku, prehitevati že na suhi podlagi, kaj šele na mokri!

Skratka, XKR je avto, ki prepriča. In je avto, ki so mu v hipu oproščene vse zamere njegovega šibkejšega brata. Zatorej, gospodje, brez oklevanja – pritisnite in odpeljite!

TEHNIČNI PODATKI: JAGUAR XK
Motor: bencinski, V8
Gibna prostornina: 4196
Največja moč: 306 kW /416 KM
Največji navor: 560 Nm
Menjalnik: samodejni, 6
Pogon: na zadnji kolesi
Dolžina x širina x višina: 4,791 m x 1893 m x 1322 m
Medosna razdalja: 2,752 m
0-100 km/h: 5,2 s
Cena: 117.000 EUR

Kabriolet Véliki – Maserati Grancabrio 4.7 V8 Convertible

“Korveta!” – Chevrolet Corvette C6 Coupe

Ukročena brutalnost – BMW M3