Po šestih letih je napočil čas za Peugeotovega novega predstavnika v kompaktnem segmentu. Model 308 je potreboval zamenjavo ter jo dobil. In to z enako oznako, kar je malo presenečenje glede na dosedanje poimenovanje novo lansiranih modelov francoske znamke.  Kakorkoli, pomembno je to, da se bo med nami naslednja leta vozila trenutno najbolj kakovostna ter uporabniku prijazna tristo osmica.

Peugeot 308 temelji na najnovejši platformi, razviti v koncernu PSA, poimenovani EMP2. Z njo je postal 308 prvo Peugeotovo vozilo s to platformo. S pomočjo platforme je vozilo v primerjavi s predhodnikom shujšalo za 140 kg. Spremenile so se tudi mere. Agilni lev je za 23 mm krajši, 11 mm ožji, 44 mm nižji in 23 mm daljši v medosju. Ponuja 470 litrov prtljažnega prostora, ki ga lahko povečamo na zajetnih 1309 litrov.

Zunanjost je nepričakovano zadržana za francoska vozila. Ali bolje rečeno premišljeno zasnovna. Sprednji del ima nove proporce. Motorni pokrov je krajši in ima višje nameščene linije, maska je manj nastopaška, pokončno je postavljeno vetrobransko steklo. Bočna linija je masivna z visokimi boki. Zadek pa kompaktno zaključen in prepoznaven z levjimi kremplji v lučeh. Peugeot je poudarek pri oblikovanju namenil tesnim linijam, natančnosti ter detajlom. Te lahko opazimo pri različnih stopnjah opreme, katere dodajo obilo kroma, različno konfiguracijo sprednje maske, lita platišča in kompletna LED svetila.

Peugeot 308 5

Potniška kabina je bogatejša za inovacije, ki so jih poimenovali kar Peugeot i-Cockpit. Slednja vsebuje 9,7-palčni zaslon na dotik, mali volanski obroč, merilnike na katere gledamo preko volana. Izboljšana je kvaliteta uporabljenih materialov ter postopek obdelave le-teh. Tristo osem vsebuje poleg standardne varnostne opreme ( varnostne blazine, ESP…), po novem še kamero za vzvratno vožnjo, opozorilnik za vozila v mrtvem kotu, senzor za nadzor tlaka v pnevmatikah, vzvratna kamera, sistem za samodejno parkiranje, sistem za preprečevanje naleta ter delno aktivni tempomat.

Kupci bodo lahko izbirali med tremi paketi opreme: Access, Active, Allure. V osnovnem paketu je zajetna klimatska naprava, ESP, tempomat, omejevalnik hitrosti, LED dnevna svetila, 15-palčna jeklena platišča, radio s CD/MP3 predvajalnikom. Srednji paket doda lita platišča, dvopodročno klimatsko napravo ter 9,7-palčni zaslon na dotik. Najbogatejši Allure pa levčka okrasi s popolnimi LED svetili. Dolg je tudi spisek dodatne opreme na katerem najbolj izstopa panoramska streha s površino kar 1,44 m2.

Cenik Peugeot 308

Motorno paleto trenutno sestavlja pet motorjev. Bencinske barve zastopajo osnovni 1.2 VTI z 60 kW (82 KM) moči, 1.6 THP z močjo 91 kW (125 KM) ter trenutno najmočnejši motor v ponudbi 1.6 THP s 115 kW (155 KM) moči. Vstopni dizel 1.6 HDi ima 67 kW (92 KM) moči, močnejša različica z enako prostornino ter tehnologijo Start&Stop, pa razvija 82 kW (115 KM) moči. Najmočnejši dizelski agregat je na voljo v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Ostali so na voljo s pet- oz. šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

V naslednjem letu se bo motorni paleti pridružil še 1,2-litrski e-THP z močjo 80 kW (110 KM) in 95 kW (130 KM). Izbor dizelskih motorjev bo bogatejši za 1,6-litrski e-HDi z 88 kW (120 KM) ter 2,0- litrski e-HDi z 110 kW (150 KM) moči. Za športne po duši pa bo Peugeot na trg poslal 1,6-litrski THP motor z 147 kW (200 KM) moči in 300 Nm navora. Napovedujejo tudi visoko zmogljivi različici R.

Peugeot 308 se na slovensko tržišče podaja v desetih barvnih odtenkih in štiriletno garancijo. Cena se za osnovno izvedenko 1.2 VTi z opremo Access začnejo pri 14.990 evrov in končajo pri 21.360 evrih z najmočnejšo dizelsko izvedenko opremljeno s paketom Allure. Slovenski uvoznik namerava v letošnjem letu prodati 250 vozil, v letu 2014 pa kar 1000 modelov 308.