Električna prihodnost se nezadržno približuje. To vemo vsi. Kdaj natančno bo uporaba električnih avtomobilov presegla priljubljene »naftne umazance« sicer ne ve nihče. Edina ovira je pravzaprav le še skladiščenje elektrike. Ampak tudi ta rešitev je menda že na poti…

Mitsubishi Outlander PHEV je sicer še ne prinaša. Je pa med tistimi hibridnimi avtomobili, ki menda pomenijo nekakšno prehodno obdobje. In je očitno med tistimi, ki ponujajo najboljšo možno kombinacijo pogonov in energentov. Je eden tistih avtomobilov, ki trenutno ponujajo najboljši kompromis med vsemi možnostmi. Je namreč hibrid z vsemi možnimi kombinacijami delovanja. Deluje lahko tudi kot zaporedni ali vzporedni hibrid. V praksi to pomeni, da deluje lahko samo na električni pogon (najpogosteje – prvih 52 km), samo na bencinski pogon (zelo redko), ali kot kombinacija obeh, bencinski motor pa deluje tudi samo kot generator električne energije. Za pogon ali za polnjenje baterij. PHEV (skrajšano iz Plug-in Hibrid Electrical Vehicle), ali priključni hibrid po slovensko, je torej trenutno edini hibrid, ki ponuja vse možnosti naenkrat.

Pogonski sklop je urejen tako, da je spredaj vgrajen bencinski motor (2,0/89 kW/190 Nm), ki lahko poganja (samo) prednji kolesi. Poleg njega je vgrajen še 60 kW-ni elektromotor, ki prav tako lahko poganja prednji kolesni par. Med zadnji kolesni par je vgrajen še en 60-Kw elektromotor, ki žene zadnji kolesi. Nad pogonom seveda bdi elektronika, ki skrbi za pravilno in pravočasno porazdelitev moči in navora. Zato je Mitsubiski Outlander PHEV lahko pravi »terenec« z uporabnim štirikolesnim pogonom. Tudi z gumbom za »ročni« vklop. Za prenos z bencinskega motorja skrbi robotizirani menjalnik. In, kar ni zanemarljivo, uporabljamo ga lahko tudi kot vlečno vozilo za priklopnik do 1500 kg.

IMG_0093

Akumulatorski del je vgrajen pod dno vozila, tako, da praktično prostornost avtomobila ni okrnjena. Razen 4,5 cm višjega sedenja na zadnji klopi in 1,9 cm višjega dna prtljažnika pri Outlanderju PHEV razliko med navadnim in hibridnim vozilom težko opazimo. Prtljažni prostor je zato manjši le za 14 litrov (463 L). Je pa zato hibrid težji za slabih 200 kg. K temu največ doprinese seveda Li-inoski baterijski sklop (300V) s kapaciteto 12 kWh, kar zadošča za normnih 52 km vožnje samo na elektriko. Po raziskavah je to tudi v večini primerov (70 %) dovolj za vsakdanje potrebe. Domet se seveda spreminja tudi glede na režim vožnje, saj se akumulator lahko ne samo prazni, ampak tudi polni med vožnjo (denimo po klancu navzdol ali pri zaviranju). S pritiskom na določen gumb pa porabo elektrike med vožnjo lahko zmanjšamo, oziroma dosežemo prisilno polnjenje tudi ročno. Tako elektriko prihranimo denimo za vožnjo po mestu, ali območjih, ki so omejena samo za promet z vozili na elektriko. Vse več evropskih mest namreč sprejema tudi takšne omejitve. Sicer pa Outlander PHEV lahko vozi samo na elektriko vse do hitrosti 120 km/h.

Normna poraba goriva znaša 1,9 litra bencina na 100 km. Kar moramo seveda razumeti tako, da to velja za prvih 100 km neprekinjene poti, ker potem zmanjka elektrike v akumulatorju. Pot seveda lahko nadaljujemo nemoteno saj skupni domet z elektriko in bencinom znaša prek 800 km. Če pa imamo na koncu poti, denimo pred službenim mestom (po 52 km), možnost polnjenja akumulatorja, se prevoz dejansko lahko zelo poceni, saj v tem primeru (samo z vožnjo na elektriko) porabimo le dobre 3 evre za prevoženih 100 km!

IMG_0073

PHEV ima več možnosti polnjenje akumulatorja. Na navadni gospodinjski vtičnici (10 A) traja polnjenje 5,5 ure, na 16 amperih 3,5 ure, na tokovno zmogljivejšem mestu (industrijski tok) pa se baterija do 80% napolni tudi samo v 30 minutah. PHEV ima možnost polnjenje tudi z lastnim bencinskim motorjem (na mestu) in to do 80% kapacitete v samo 40 minutah pri čemer porabi od 1 do 1,5 litra goriva.

Mitsubishi Outlander PHEV, ki je prišel na trg dve leti kasneje od svojega naftnega sorodnika, se trenutno uvršča torej v sam vrh ponudbe hibridnih vozil. Združuje elektro-tehnologijo, ki je plod 40-letnega razvoja, štirikolesni pogon generacije EVO in terenske izkušnje Pajera. Je torej edinstven v ponudbi. Svoje morebitne konkurente prekaša celo s ceno, ki je na nek način primerljiva s ceno dizelsko gnane različice Outlanderja. Osnovna cena tega avtomobila je namreč 41.290 evrov, in če upoštevamo še državno subvencijo za takšne avtomobile, ki jo zopet obljubljajo v letu 2015 (3 tisočake – predvidoma marca), smo skoraj že pri ceni bolje opremljenega dizla… Kaj torej še razmišljati. Imeti pravega terenca, ki vozi na poceni (in dokaj čisto) elektriko je zelo mamljiva ponudba!