Nazaj v prihodnost. – Peugeot 208 GTi

Hitri mestni avtomobili se ponovno vračajo na pota stare slave. Renault 5, Peugeot 205 GTi, Ford Escort Cosworth, Suzuki Swift GTi, Volkswagen Golf GTI, vsi našteti klasiki so osvojili zmage, naslovnice revij in srca ljubiteljev.

Prihaja čas modernih moto legend. Še nedavno osrednji liki historičnih filmov, so dobili moderne naslednike. Motošportni fanatiki mlajše generacije bomo dobili svoj športni pedigre.

Francoska znamka z emblemom leva se je odločila za klasično zasnovo vroče kombilimuzine (hot hatch-ang.). Osnovo za novodobnega naslednika legendarnega GTi-ja predstavlja model 208. Moderni šarmer je dobil nekaj športnih dodatkov, ki njegove lepote ne oskrunijo. Zajetni sprednji odbijač, stranski pragovi, usmerjevalnik zraka in izpušna cev z dvojnim zaključkom, malčka le malenkost poudarijo. Izpod 17-palčnih platišč se bohotijo rdeče obarvane zavorne čeljusti, na boku pa se nahaja legendarna oznaka na kromirani letvici, GTi. Nič kaj dramatičnega ali divjega, kot bi od »hot hatcha« pričakovali.

Vendar za entuziaste je Peugeot pripravil možnost individualizacije z nalepkami.

Testno vozilo je bilo odeto v belo barvo, polepljeno z dirkalnimi nalepkami in napisi GTi is back (GTi je nazaj). V kolikor je v vaših srcih zakopana rally nostalgija in želite biti opaženi, dekoracija pripada na vaš seznam želja. Vedite le, da boste z njim na vsakem parkirišču staknili odtise dlani radovednežev na stekla ter da se bo fotografija vašega dirkalnika tu in tam pojavila na socialnih omrežjih.

Iz mestne evforije vam bo pomagal pobegniti prisilno polnjen 1,6-litrski agregat, ki ob polnem pritisku stopalke za plin, razpolaga s 147 kW (200 KM) moči. Pogon je speljan na sprednji kolesni par, ki mora nadzorovati kar 275 Nm navora, zato ne potrebujete veliko spretnosti, če želite sprednja kolesa ob speljevanju zavrteti v prazno. V kolikor vam uspe izvesti perfekten start se bo števec dotaknil »stotice« že po 6,8 sekunde.

Bolj kot sam pospešek z mesta, so impresivni vmesni pospeški, tisti, ki jih potrebujemo za prehitevanje in menjavanje pasov na mestnih upadnicah. Za mnoge je to početje definirano kot pobalinsko in nevarno, ampak manevre kot so prehitevanje in vključevanje je enostavno lažje izvajati z vozilom, ki ima zadostno zalogo moči, kot pa z navadnim podhranjenim atmosferskim motorjem. Konec koncev ni hitrost tista, ki priča o veličini tveganja, temveč sta čas-odzivnost in spretnost-znanje.

Dobra lastnost Peugeota je ta, da ponuja kombinacijo med športnostjo in udobjem.

S tem so poleg večjega kroga kupcev, vozilu dodali večjo uporabnost. GTi je praktično vozilo za vsakdan. Zasnova notranjosti je ostala enaka. Armaturna plošča je postavljena zelo spredaj, in je kratka v dolžino. To omogoča, da se udobno peljejo štirje potniki. Kljub športnim sedežem iz družbe Recaro, je v drugi vrsti dovolj prostora za kolena zadaj sedečih potnikov. Prostor za prtljago meri enako kot v navadnem 208, torej nima vozilo nobenih šibkih točk.  Seveda se lahko pelje tudi pet oseb, vendar se zanjo po dolgi vožnji pojaviti pripombe o ožini vozila in udobju. Teh pa kot lastniki ne želimo slišati, mar ne.

Recepturo zunanjosti so oblikovalci uporabili pri še v potniški kabini. Potniki ne bodo prav nič prikrajšani na račun športnosti. Še več.  GTi serijsko ponuja bogat spisek opreme. Sedalne površine so kombinirane z usnjem in alkantaro ter prešite z rdečimi šivi. V stilu sta ukrojena še prestavna manšeta in manšeta ročne zavore. Armaturna plošča je odeta v usnje in zaključena z rdečimi šivi. Volanski obroč je še za odtenek manjši kot pri navadnem 208, odebeljen in šivan prav tako z rdečimi šivi. Stropna obloga je športne črne barve. Dodatno je testno vozilo ponujalo še panoramsko streho, ki je ob jasnih večerih, pričaralo romantično vzdušje ob modrih LED diodah.

Povezljivost!

Oprema GTi v vozilo prinese še velik osrednji zaslon na dotik, ki podpira navigacijski sistem, prostoročno telefoniranje ter povezljivost z zunanjimi mediji. Za dobro glasbo skrbi ozvočenje JBL z nizkotoncem v prtljažnem prostoru. No, slednji res požre nekaj litrov za prtljago, ampak opravičeno. Dvopodročna samodejna klimatska naprava, senzor za to in ono, v glavnem več kot dovolj opreme za to ceno. Še prej pa par besed o vožnji avtomobila.

Peugeot 208 GTi se pelje zelo solidno. Športne nastavitve mu omogočajo hitreje odpeljane cestne odseke. Trše vzmetenje pripomore k boljši legi, volanski mehanizem je natančen in odziven. Izboljšana je zavora moč. Ročni menjalnik s šestimi stopnjami in kratkimi hodi lepo sodeluje z agregatom. Vožnja je lahkotna, zabavna, zvok motorja požene kri po žilah in čisto opravičeno se kakšen zavoj odpelje le po treh kolesih. Gre torej za obuditev legende? Definitivno.

 

Motor

Turbobencinski,  4-valjni, vrstni, 16-ventilov, 1598 ccm3, 147 kW (200 KM) pri 5800 vrt./min, 275 Nm pri 1700-4500 vrt./min. Elektronsko vbrizgavanje goriva. Poraba goriva (EU) 8,2/ 4,7/ 5,9 l/100 km. CO2: 139 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 205/45 R17 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 3 vrata, 5 sedežev, Cx=0,29. Dolžina 3,962 m, širina 1,829 m, višina 1,461 m. Medosna razdalja 2,537 m. Rajdni krog 10,6 m. Najmanjša razdalja od tal 13 cm. Prtljažnik 286 l. Gorivo 50 l. Mase: prazno vozilo 1160 kg, obtežba 1650 kg.

 

Največja hitrost (km/h):  230

Pospešek 0-100 km/h (s):  6,8

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  8,5

Osnovni model (1,0 VTi): 10.190 EUR

Testno vozilo (GTi): 22.960 EUR