Ameriške sanje. – Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrack

Življenja večine posameznikov so polna sanj in iluzij, s katerimi bi radi našli popolnost življenja Nekateri se zadovoljijo že s stanovanjem in družino, drugi favorizirajo hišo in vozni park, nekateri pa bi radi živeli po načinu drugih kultur ali narodov.

Če se najdete v slednjem opisu, in so vaše sanje obiskati Ameriko, tam živeti in delati, bo v vašem voznem parku zagotovo pick-up.

Zgodovina pick-upa sega v leto 1925, ko so na osnovi vozila Ford model T, izdelali prvi lahki poltovornjak ali pickup. Dobesedni prevod bi pomenil pobrati, naložiti. V bistvu pa pick up pomeni vozilo kombinirano z odprtim zadnjim delom. Obstaja več tipov vozil. Delijo se na lahke in težke stroje ter po videzu  in   namembnosti. Novodobni Ford Ranger spada med lahke delovne stroje. V primeru, da se opremi kot testno vozilo, se prelevi v športno rekreativno vozilo.

Tretjo generacijo Rangerja so fordovci naredili pametno.

Podvozje so cestno prijazneje ukrojili, mu nadeli kinetične linije in ga opremili z barvitimi paketi opreme. Da še vedno gre za pravo delovno terensko vozilo, smo se prepričali na predstavitvi, ko smo Rangerja pognali v drn in strn na off road poligonu na Vranskem. Zmogljivosti vozila presegajo meje realnega. Velik vstopni in izstopni kot omogoča varen prehod med tereni, visoko nameščen zajem zraka dopušča tudi nekaj potopa v vodo. Straha, da bi obtičali torej ni. Potrebni so le pametni in premišljeni manevri ter nekaj prakse.

V osnovi Rangerja žene zadnji kolesni par. Elektronika pomaga, da vozila kljub praznemu kesonu ne odnaša na mokri cesti. Reduktor je že davno nadomestila elektronika. S stikalom se upravlja prenos, ki je lahko samodejen na vsa štiri kolesa ali pa se lahko  zaprejo diferenciale z oznako 4H.

Vozniška izkušnja v Rangerju je podobna vožnji tovornjaka. Sedi se zelo visoko, menjalnik ima dolge in masivne hode. Svoje doda še 3,2-litrski pet valjni stroj, ki proizvaja 147 kW (200 KM) in 470 Nm navora. Motor brez naprezanja predstavlja 2159 kg težko vozilo in v povprečju zahteva dobrih 11 litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Čeprav je Ranger eden bolje oblikovanih pick-up-ov se mu še vedno pozna zračni upor. Avtocestna poraba nanese tudi do 15 litrov goriva na 100 kilometrov.

Ranger se najbolje znajde na podeželskih cestah ter na mestnih vpadnicah. Zaradi obilnih mer mu mesta niso najbolj pisana na pločevino, čeprav ga brez težav v prvo parkirate bočno. V središčih mest boste poželi tudi največ zanimanja in vprašanj. Sploh, če si dodate opremo Wildtrack. Na testu sem imel mnogo vrst avtomobilov, ampak z nobenim nisem bil deležen toliko pogledov, prstnih odtisov, vzdignjenih palcev in goro vprašanj (niti eno ni bilo o porabi goriva). Razumljivo, saj nikoli nisem imel na testu oranžno vozilo s kar 25 m2 površine. Kako boš ostal neopazen.

Wildtrack ponazarja življenje avanturista.

Namenjen je rekreativnim športnikom, ki se radi podajo v divjino. Ko potniki s pomočjo stranske stopnice zlezejo v vozilo, jih pričaka urejena notranjost. Sedeži so usnjeni, kombinirani z oranžnimi šivi. Sprednja sedeža sta za povrh še športno zasnovana z dobro bočno oporo, ogrevana in električno nastavljiva. Voznikovo okolje je zasnovano v avtomobilističnem slogu.

Postavitev izvira iz programa osebnih vozil. Paket opreme Wildtrack je bogato založen. Zajema popolno varnostno tehnologijo, samodejno klimatsko napravo, navigacijo, vzvratno kamero, skratka več kot je kdajkoli imel kakšen pick-up. Dodatno je testni primerek imel nasajen rolo prtljažnega prostora – Mounten Top. Izboljša izgled vozila, uporabnost ter prepreči radovedne poglede mimoidočih (ja, tudi kraja).

Pri vsem naštetem pa se pojavi vprašanje o smiselnosti nakupa prav takšnega vozila. V prvi fazi je Ranger še vedno delovni stroj. V tej vlogi se perfektno obnese, to je dejstvo. Zadeva se spremeni, ko Rangerja opremimo po modnih zapovedih, kot je Wildtrack.

Seveda vozne lastnosti v večini ostanejo enake,ampak kdo bo takšen avto vozil po blatu, med skalami in čez deročo vodo? Poleg tega se okrni tudi praktičnost vozila. Rolo zmanjša prostornino in dostopnost prtljažnika. Ergonomija pick-upa še vedno ni na ravni osebnih vozil in zato ni primeren za daljša potovanja. Kar preostane je to, da si z nakupom takšnega avtomobila delno uresničimo sanje. Pa je sanje resnično možno kupiti?