Večji, bogatejši, bolj dinamičen, cenejši.

Pisalo se je zdaj že davnega leta 1994, ko je Toyota predstavila prvi trivratni model RAV4 (Recreational Active Vehicle in 4 Wheel-Drive).


Od takrat do danes so po svetu prodali 4,5 milijona teh avtomobilov, od tega v Evropi 1,2 milijona. Je torej eden pomembnejših Toyotinih modelov. In če so bili na začetku sami, jih je bilo leta 2010 v konkurenci deset, danes pa v tem razredu bije konkurenčni boj že vsaj devetnajst (19!) modelov.

toyota-rav4-6

Kmalu so ugotovili, da manjka (večja) petvratna različica (predvsem za ameriški trg), s tretjo generacijo pa so dokončno ugotovili, da kupci iščejo večje avtomobile. Tudi s četrto generacijo je na voljo le petvratna različica, ki je zopet malo daljša (4,57 m), ampak za malenkost nižja. In očitno so ugotovili tudi, da oddaljenost od tal ni najpomembnejši adut urbanega terenca in so jo za nekaj milimetrov znižali (na 18,7 cm). Povečali so notranjo prostornost, izpilili obliko zunanjosti, posodobili motorje in izboljšali vozne lastnosti. Bolj dinamična je tudi oblika zunanjosti.


Toyota RAV4 se lahko pohvali z eno najbolj prostornih notranjosti v segmentu. Za evropski trg so posebej podaljšali sedalne dele sedežev. Prtljažni prostor sedaj meri osnovnih 547 litrov, z zlaganjem zadnje klopi pa 1746 litrov. Zadnja klop ni več pomična kot pri prejšnjem modelu, zato je prtljažnik (lahko) nekaj litrov manjši. Vendar, če upoštevamo neokrnjen prostor za potnike, lahko to štejemo tudi kot pridobitev. Zadnja dvižna vrata lahko v boljših paketih opreme odpira in zapira elektrika.

Za evropski trg so tudi posebej skrbno in natančno nastavili nov električni volanski mehanizem. Obračalni krog je med manjšimi (10,6 m), vodljivost pa pisana na kožo zahtevnejšim (evropskim) voznikom. Bolj trdo je za zahtevnejši trg nastavljeno tudi vzmetenje. Vožnja ni pretrda, pretiranih nagibanj v ovinkih pa tudi ne. Precej truda so vložili v povečanje akustičnega udobja, uporabili pa so tudi na pogled kakovostne materiale.

Seveda se, tako kot vsi drugi, spogledujejo s premium avtomobilskim razredom. Pravijo, da je vožnja po urbanih cestah s Toyoto RAV4 primerljiva z avtomobilom D razreda, a vožnja po terenu še vedno pokaže vse prednosti resnega štirikolesno gnanega terenca.

Toyota RAV4 je dobila izboljšano verzijo štirikolesnega pogona, popolnoma podprto seveda z elektroniko (IDDS, EPS, VSC, TCS, HAC, DAC…). Stalni štirikolesni pogon v bistvu poganja le prednji kolesi, le po potrebi (do 50%) ga električna sklopka na zadnjem diferencialu prenese tudi na zadnji kolesni par. Do 40 km/h ga lahko ročno »zaklenemo«.

Paketov opreme je pet (Active, Style, Limited, Elagant, Executive). Že v osnovi je na voljo kar nekaj opreme. Najcenejši je (presenetljivo) dizel (2,0), seveda le s prednjim pogonom (22.900 evrov). Dvokolesno gnani bencinski je 25.900 evrov.

toyota-rav4-5

Štirikolesni pogon dobite za 27.400 evrov (2,2 D-4D), prvi s samodejnim menjalnikom pa stane 33.700 evrov (2,2 D-4D 4WD Limited). Kombinacij je potem še kar nekaj. Morda je treba omeniti le še nekaj sodobne opreme, ki jo ponujajo: samodejni preklop dolgih in kratkih luči, opozorilo nenamernega prečkanja voznega pasu, opozorilo za mrtve kote… In nenazadnje, v primerjavi s količino opreme zna biti novi RAV4 celo cenejši od prejšnjega…  Obstaja pa nov »čarobni« gumb Sport, ki omogoča tudi nekoliko drugačen prenos moči. V tem načinu se že pred morebitnim zdrsom v ovinkih nekaj (10%) moči prenaša na zadnji pogonski par, kar do neke mere preprečuje podkrmarjenje. V ovinku se povečuje in na izstopu postopoma zmanjšuje. Po potrebi. Tako je vožnja lahko še bolj dinamična kot sicer. Kot že v prejšnji generaciji je RAV4 s šibkejšima motorjema na voljo tudi le s prednjim pogonom.

Motorno paleto sestavljajo en bencinski (2,0/111 kW) in dva dizelska motorja (2,0/91 kW; 2,2/110 kW). Menjalniki so v odvisnosti od pogona in motorja lahko šeststopenjski ročni, šeststopenjski samodejni ali brezstopenjski samodejni Multidrive S (CVT). Prodajne številke napovedujejo prek 80 odstotkov dizlov in 60 odstotkov štirikolesnega pogona. Letos naj bi pri nas kupce našlo 150 novih »ravov«, kar naj bi pomenilo 6-odstotni tržni delež. Med konkurenti kot so VW Tiguan, Ford Kuga, Mazda CX-5, Honda CR-V ali Hyundai Santa Fe vsekakor ne prav lahka naloga.