Eleganca na nivoju.

Četrta generacija enega najbolj popularnih in priljubljenih avtomobilov pri nas prihaja torej v povečanem merilu.

Prednji del je seveda oblikovno popolnoma enak petvratni kombilimuzini. Njeno inovativnost, prodornost in izvirnost smo že podrobno opisali ob predstavitvi lani jeseni. Prav tako so identični notranjost, opremska raznolikost in motorna paleta. Oblikovno pa izstopa zadnji del, ki so ga elegantno in smelo izpeljali v privlačno umetnino.

cli gt IMG_8405

Skoraj ga ni, ki ne bi ob pogledu na kombijevsko različico pokazal navdušenja… Niso redki, ki jim rahlo zastane dih. In kar težko si je zamisliti, da bo takle Clio Grandtour všeč tudi marsikateremu zagrizenemu nasprotniku te znamke. Le, da se tega ne bo upal na glas priznati. Ampak kaj hočemo, takšni smo pač ljudje.

Pravzaprav pa Clio Grandtour velike neposredne konkurence niti nima. Tu sta denimo Škoda Fabia Combi in Seat Ibiza ST. Peugeot 207 SW pa se je tako ali tako že poslovil. In odločitev zanj zato morda na bo prav težka.

In kaj dobimo? Ob enaki medosni razdalji  za dobrih 20 cm daljšo karoserijo (4,267 m) od Clia. Torej tudi toliko daljši zadnji previs. Avtomobil ja zaradi tega sicer za okroglih 50 kg težji. Temu primerno je zadnje vzmetenje za 10 odstotkov trše. Ima pa tudi kar za 443 osnovnih litrov prostornine v prtljažniku, kar je za polovico več od »navadnega« Clia. Od tega je za 85 litrov prostornine pod dvojnim dnom prtljažnika.

Z zlaganjem zadnje klopi je prostora za 234 litrov več (skupno 1380 litrov). Dostop do prtljažnika olajša nizek nakladalni rob, ki je od tal oddaljen 604 mm (za 150 mm manj kot v petvratni različici). Prag je poravnan z dnom prtljažnika, zato je nakladanje prtljage lažje. Tudi odprtina zadnjih vrat je večja kot pri kombilimuzini, saj višina znaša 685 mm (+ 133 mm), na najširšem delu pa je širina odprtine 994 mm (+ 89 mm). Velika prednost je lahko tudi naprej zložljivo naslonjalo sopotnikovega sedeža, kar omogoča prevoz daljših predmetov (vsaj do 2,48 m). Uporabnost in prostornost sta zato ena večjih adutov take karoserijske različice.

cli gt IMG_8382popravlena

Že v osnovi Clio Grandtour ponuja torej precej večji prtljažnik, zložljiv prednji sopotnikov sedež, kartico za zaklepanje namesto ključa, pomoč pri speljevanju na klancu, LED dnevne luči, tempomat, vzdolžne strešne nosilce…

Osnovne opreme so tri: Authentique, Expression, Dinamique. Trendy dodatki so na voljo z barvnimi kombinacijami, vendar pa brez možnosti izbire različnih nalepk.

Osnovno multimedijo bodo (od maja naprej) nadgradili s sodobnejšim (in doplačilnim) sistemom R-Link. Kasneje in postopoma bo na voljo tudi v vseh ostalih Renaultovih modelih. Namenjen ljubiteljem sodobne tehnologije, omogoča neposredno povezavo v svetovno medmrežje in omogoča dostop do pestrega nabora uporabnih storitev (50 opcij). Ima že vgrajen sprejemnik in za to na potrebujemo posebne kartice mobilnega omrežja. Deluje v vseh državah Evropske unije. Prvo leto je uporaba brezplačna, nato pa stane 90 evrov za dobo treh let.

Sedempalčni zaslon na dotik omogoča seveda tudi upravljanje z radijskim sprejemnikom, navigacijo (TomTom), ali pa uporabo svetovalca za varčno vožnjo, vključno z informacijsko bogatim potovalnim računalnikom.

clio gt IMG_8461

Bolj igrača kot potreba je tudi možnost izbire zvoka motorja, ki si ga z izbiro ustrezne ikone pričaramo v notranjosti (prek radijske
Novi Renault Clio Grandtour je na voljo z že znano paleto motorjev. Zanimiv je novi trivaljni bencinski turbo Energy TCe 90, ki naj bi po tovarniških podatkih porabil 4,5 l/100 km. V drugi polovici leta se bosta ponudbi pridružila še dve novosti: bencinski Energy TCe 120 EDC ter dizelski Energy dCi 90 EDC s sistemom Stop&Start in porabo le 3,6 l/100 km. Oba motorja bosta na voljo le s samodejnim menjalnikom EDC z dvojno sklopko.ga ozvočenja). Izbiramo lahko od zvoka Clia Cup, do Formule 1, pa tudi zvoka GP motocikla. Jakost zvoka se prilagaja pritisku na pedal plina.

Cenovna politika je seveda podrejena tržnim zakonitostim (popustom!) in tako je osnovni Clio Grandtour na voljo že za 9.890 evrov. Po uradnem ceniku je to sicer 10.990 evrov. Za lažji izračun povejmo, da je Grandtour od petvratnega dražji za 700 evrov. Dizelski se pričnejo pri 13.990 evrov, najdražji Clio Grandtour po ceniku pa je Dynamique dCi 90 EDC za 17.490 evrov.