36. Rally Saturnus.

Rally Saturnus, ena najstarejših dirk pri nas, letos nosi številko 36. Letos se je tudi v celoti vrnila v okolico Ljubljane. Vse je torej nared za začetek. Posadke bodo v petek od 16. ure dalje peljale preko štartnega odra ob športni dvorani v Stožicah. V sredo in četrtek so posadke popisovale progo. Potno knjigo je prevzelo 70 posadk od 77 prijavljenih.

Hitrostne preizkušnje v soboto so večini znane (Janče, Metnaj, Višnja Gora), tiste v nedeljo pa nove za vse (Krtina, Moravče). Seveda so vse posadke posebno pozornost namenile natančni izdelavi zapiskov za obe povsem novi hitrostni preizkušnji, ki bosta na vrsti v nedeljo. To še posebej velja za vse slovenske posadke, pa tudi za tiste tuje, ki so v preteklih letih na brzincih Rallyja Saturnus že nastopale. Po mnenju večine naših najboljših voznikov bo na znanih hitrostnih preizkušnjah v soboto potrebno postaviti zdrave temelje rezultata, v nedeljo na povsem novih pa to nadgraditi in predvsem paziti, da vsega do takrat narejenega ne pokvarijo z eno samo potezo.

p 208R IMG_0585

Obe nedeljski HP sta namreč izredno zahtevni. Prva, HP Krtina, je zelo hitra in polna prevojev, druga, HP Moravče pa že s svojo dolžino več kot 25 kilometrov izjemno naporna. Poleg tega je cesta večinoma ozka in ima tudi, po definiciji voznikov, »dokaj zoprn« makadamski del. Nekateri so celo mnenja, da bo, vsaj v ozadju, v obeh vožnjah zaradi obtičanih vozil, spremenjena celo v etapo! Letošnji Rally Saturnus je torej prava dirka za prave šampione in v nedeljo bomo dejansko imeli priložnost videti razliko med odličnimi rally vozniki in pravimi prvaki! Več seveda tudi na njihovi uradni strani: http://www.rally-saturnus.si/848/rally-saturnus.aspx

Ena izmed bolj atraktivnih posadk se je na posebni tiskovni konferenci predstavila v petek dopoldan. To sta voznik Rok Turk in sovoznik Enej Ložnar. Tekmujeta z najnovejšim dirkalnikom Peugeot 208 R2, prvim tovrstnim pri nas, pod pokroviteljstvom Peugeota Slovenija, ki je njihov sponzor že od leta 2004. Roka Turka odlikuje naravni talent, močna osebnost in odločna volja. Od leta 2006 je dosegel že lepe rezultate, od tistih na državni ravni kot  naslov evropskega mladinskega prvaka v pokalu MITROPA.. S profesionalnim odnosom, bogatim znanjem in izkušnjami ter novim dirkalnikom je to dobra kombinacija za uspeh.

p 208R IMG_0607

Dirkalni Peugeot 208 R2 poganja 1,6-litrski atmosferski motor z okoli 133 kW (180 KM) moči. Ta se k prednjemu kolesnemu paru prenaša prek petstopenjskega sekvenčenga menjalnika. Tak avtomobil stane približno 60.000 evrov, prevožen dirkalni kilometer pa stane od 40 do 50 evrov. Srečno, torej!