Športni pedigre.

Renaultov oddelek športnih vozil je Clia četrte generacije prelevil v čistokrvnega športnika. Da se mu oznaka RS res prileže, smo preizkusili na dirkališču Raceland v Krškem.

Clia RS poganja 1,6-litrski turbinsko polnjen agregat, ki proizvaja 147 kW in 240 Nm navora. Moč se na sprednji kolesni par prenaša preko novega menjalnika EDC z dvojno sklopko. Omogoča tudi ročni način prestavljanja z obvolanskimi ročicami, ki so, mimogrede, povzete po Nissanu GT-R. Pogonski sklop tako omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 6,7 sekunde, 1000 metrov doseže po 27,1 sekunde, doseže pa najvišjo hitrost 225 km/h.

Na voljo sta 2 vrsti podvozja, Sport in Cup. Cup ima trše vzmetenje in rdeče zavorne čeljusti. Večje so tudi zavore. Sprednje imajo premera 320 mm, zadnje 260 mm. RS ima serijsko elektronsko zaporo diferenciala.

Inovacija iz oddelka Reanult Sport je gumb RS Drive. Slednji spremeni delovanje motorja, menjalnika, varnostne elektornike, podvozja…Mogoče je izbirati med tremi programi: Normal, Sport, Race. Premierno v tem segmentu vozil je predstavljen Launch Control. Inteligentna elektronika poskrbi za najhitrejši možen start.

V notranjosti so nameščeni športni sedeži. Dodani so matirani rdeči okrasni elementi. Večja pridobitev je novi RS Monitor, ki v povezavi s sistemom R-LINK omogoča spremljati telemetrijo avtomobila, sistem daje nasvete za vožnjo, priporoča načine vzdrževanja vozila in beleži čase na dirkališčih.

Zvok v potniško kabino prihaja preko Sound Pipe, ki ojači trušč sesalnega kolektorja. Poleg »standardnega« zvoka, pa lahko s pomočjo aplikacije simuliramo zvok več zmogljivih motorjev. Med drugim se na spisku nahaja Alpine A110, R8 Gordini, Clio Cup in Nissan GT-R.

Clio RS izdelujejo na severu Francije, v mestecu Dieppe. Na izbiro je 5 barv in 2 kompleta platišč. Vstopna cena znaša 21.990 evrov.

 

Športna strast

Renault Clio GT je po novem na voljo v kombilimuzinski in karavanski različici. Različica GT vsebuje serijsko školjkasta športna sedeža ter platišča iz lahke litine 17˝. Prav tako je na seznamu serijske opreme sistem R-LINK z navigacijo TomTom in avtomatska klimatska naprava.

Novi Clio GT si deli tehnične lastnosti s Cliom RS, vključno s turbinskim motorjem, EDC menjalnikom z dvojno sklopko in lopaticama ob volanu za prestavljanje, možnost nastavljanja programov vožnja in privlačen videz.

Bencinski 1,2-litrski turbinsko polnjen motor, povezan z EDC menjalnikom omogoča dinamično vožnjo, za katero skrbi 88 kW. Clio GT ima tudi gumb RS Drive in omogoča nadgradnjo R-LINKa z RS Monitor.

Osnovna cena za Clia GT znaša 17.990 evrov. Za doplačilo ga lahko naročite tudi v Gordini modri barvi.