Kozmetika in nov dizel.

Spoznali smo ga pred tremi leti. Mitsubishijev manjši SUV oziroma Crossover s prednjim ali opcijskim, elektronsko priključljivim štirikolesnim pogonom. Izgled terenca in vozne lastnosti limuzinskih različic so že kar nekaj časa izziv avtomobilske industrije.

Mitsubishi sedaj v ta segment  pošilja prenovljeno različico modela ASX. Izstopal naj bi predvsem po dobrih voznih lastnostih, ekonomični vožnji in svoji vsestranski uporabnosti. V kompaktnosti in voznih lastnostih izpostavljajo visoko sedišče in s tem lažje izstopanje ter vstopanje, dober pa je zato tudi pregled nad okolico. Dolga medosna razdalja (2,67 m), sicer 4,3 m dolgega vozila, zagotavlja manjšo občutljivost na grbine, dodatno, na novo prilagojen zadnji del podvozja pa tudi boljšo obsorbcijo neravnin.

IMG_1788

Novosti, ki spremljajo novo generacijo Mitsubishija ASX so bolj kozmetične narave, sta pa nova tudi 2.2-litrski dizelski motor in nov gumb za izbiro načina pogona. ASX lahko poganjajo trije motorji, en bencinski in dva dizelska (1,6 MIVEC/86 kW/117 KM; 1,8 DI-D/85 KW/116KM ali 110 kW/150KM; 2,2 DI-D 110 kW/150 KM). Z navorom so obdarjeni po vrsti glede na velikost motorja (154/300/300/360 Nm). Normno izmerjena poraba goriva je pri bencinskem motorju 5,8 l, pri dizelskih različicah pa od 4,8 do 5,8 l na 100 km. 1,6-litrski, bencinski je na voljo le s prednjim pogonom in petstopenjskim ročnim menjalnikom. Manjši dizelski motor je na voljo z dvema paketoma moči in opcijskim štirikolesnim pogonom (z močnejšo motorno različico). Obakrat s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Najmočnejši in hkrati najnovejši 2,2-litrski dizelski motor pa je na voljo le s štirikolesnim pogonom in samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom.

Novost je gumb za izbiro treh možnosti elektronsko krmiljenega štirikolesnega pogona. »Ekonomični« (4WD eco) program prakticira predvsem uporabo prednjega pogona, »4WD auto« samodejno in po potrebi razporeja navor na vsa štiri kolesa, »4WD lock« pa skrbi za kar najboljšo trakcijo in vlečno silo ves čas vožnje. Nad vsem seveda bdi elektronika.

IMG_1785

Sicer pa so spremenili prednji in zadnji odbijač, masko, žaromete in bočna ogledala. Znotraj so novi sedežno oblazinjenje, volanski obroč z večfunkcijskimi stikali ter audio-navigacijski sistem. Pri žarometih so poskrbeli za boljšo svetilnost predvsem v širino. Izboljšali so zvočno izolacijo, na novo pa uglasili tudi zadnje vzmetenje.

Izbira karoserijskih barv je pravljičnih sedem, paketi opreme pa so štirje: Inform, Invite, Intense, Instyle. Že v osnovi imajo vsi 7 varnostnih blazin, elektronski nadzor stabilnosti ASTC, ter pomoč pri speljevanju na klancu HSA. V kombinaciji z ročnim menjalnikom je vgrajen samodejni izklop in zagon motorja (AS&G). Z izbrano opremo in  kompaktno karoserijo tudi v prenovljeni verziji računajo na vseh pet varnostni zvezdic.

Za osnovno različico je treba odšteti 14.990 evrov, v kar so vračunali že 1500 evrov akcijskega popusta, ki vsaj v tej višini ali več, velja za vse različice. Cena po »uradnem« ceniku je zato le »informativna«. Prvi dizelski model je 20.490, prvi s štirikolesnim pogonom 22.990, najdražji model pa 27.690 evrov. S tem, da najdražjega modela glede na oceno stanja trga niti ne ponujajo z najdražjim možnim paketom opreme. Če pa si ga le zaželite, je problem le v 6-mesečnem dobavnem roku. Od bencinskega do dizelskega modela je razlika 3000 evrov, od ročnega do samodejnega menjalnika 1.700 evrov, od dvo- do štirikolesnega pogona pa 2500 evrov. Za dodatnih 429 evrov ponujajo podaljšano, 5-letno jamstvo ali 150.000 prevoženih kilometrov.  Najbolj zanimiva bi lahko bila druga stopnja opreme Invite, ki med drugim ponuja elektronski nadzor štirikolesnega pogona (če je izbran 4WD), lita platišča, meglenke, kromirane obrobe, samodejni vklop žarometov, usnje na volanu in stikala, tempomat, samodejna klima, hlajen predal pred sopotnikom, potovalni računalnik s 3,5-palčnim LCD zaslonom, audio s CD in USB… Letos računajo na 80 slovenskih kupcev, v glavnem v starosti nad 40 let in to pretežno moških (66%).