Serijska racionalnost.

Prodajni uspehi Renaultove Dacie temeljijo na konkretnih dejstvih. Prodaja se neprestano povečuje! Samo v Sloveniji so od leta 2005 prodali prek 4600 avtomobilov. Presenetljivo dobro pa  se podaja tudi na tradicionalnih, bolj konzervativni  trgih kot je denimo Renaultov,  francoski. Čeprav sprva tam niti niso imeli namena prodajati Dacie, so zaradi velikega zanimanja vseeno popustili. Ljudje očitno vedo, da se pod romunsko znamko skriva Renaultova tehnologija.

Tehnologija je seveda nekaj starejša, a očitno še vedno zanimiva. Zanimiva zaradi dejstva, da ponuja prostornost za solidno ceno, ponuja zanesljivost in hkrati varčnost, ponuja dokaj privlačen videz a robusten značaj, ponuja funkcionalnost in praktičnost. Ponuja skratka privlačna razmerja, ki so v časih »krize« lahko še kako pomembna. Tudi ime Dacia bo najbrž ščasoma izgubilo svoj prvotni pomen. Pa tudi paleta avtomobilov je čedalje bolj pestra.

Dacia Dokker je narejena na enaki platformi kot Lodgy, a je za 14 cm krajša (4,36 m). Podobnost prednjega dela tudi ni naključje. Ima pa drsna in ne krilna zadnja stranska vrata. Ima lahko le pet sedežev in ne sedem, tako kot Lodgy. Vrata prtljažnika so lahko le krilna in ne morejo biti dvižna, se pa zato odpirajo do kota 180 stopinj. Leva polovica je širša.

IMG_2165

Doker namreč prihaja hkrati v dveh različicah (pravzaprav treh), potniški s petimi sedeži in tovorni z dvema sedežema. Tretja različica je namreč tista s petimi sedeži in »pločevinastimi« zadnjimi šipami, ter varnostno mrežo za zadnjo sedežno vrsto!

Tovorna različica prinaša seveda specifike lahkih dostavnikov, ki se od trga do trga razlikujejo. Tovorni del je lahko tako povsem nezastekljen, vključno s prtljažnimi vrati, lahko pa povsod naročimo šipe. Na voljo so (desna) drsna vrata. Nakladalna širina le teh je dobrih 70 cm. Skozi zadnja, prtljažna vrata gredo predmeti do širine 1,4 m in višine 1,23 m, nakladalna dolžina po dnu pa je največ 1,9 m (v primeru, da potniški prostor od tovornega ločuje fiksna stena z oknom). Kot dodatno opremo si lahko namesto polne stene izberemo pregibno mrežo, ki zajema tudi zložljiv sopotnikov sedež. Nakladalna dolžina se potem podaljša na 3,11 m, največji volumen nakladalnega prostora pa kar na 3900 litrov. Sedež je žal odstranljiv le z orodjem! V osnovi je sicer prtljažni del velik 3300 litrov. Omislimo si lahko tudi ojačano vzmetenje, ki nosilnost poveča do največ 750 kg (sicer 600 kg). Na voljo pa so tudi (tovarniške) obloge tovornega prostora, vgradijo pa tudi različne omare, ki jih znajo ceniti predvsem mali obrtniki.

IMG_2120

Različico Van poganjata dva dizelska motorja (1,5 dCi 75/55 kW in dCi90/66 kW) ter en bencinski (MPI 1,6/60 kW), za različico LGV (5 sedežev/zaprte zadnje šipe) pa sta na voljo le oba dizla. Opremska paket za Van sta dva, Base in Ambiance, za LGV pa še Laureate. Osnovni »tovornjak« je na voljo za ceno 6200 evrov (brez DDV), bolje opremljeni pa za 8200 evrov. Osnovni LGV stane (brez DDV) 8.917 evrov. Za ESP jih je treba dodati še 250, pa tudi sopotnikove zračne blazine v osnovni opremi Vana ni (200 evrov).

Potniški Dokker je z osnovno ceno 9000 evrov (plus 250 za ESP) namenjen predvsem prevozu petih potnikov. Kljub temu ima osnovnega prtljažnika kar za 800 litrov (100 litrov več kot Kangoo). Tudi tu s povečevanjem pridemo do ogromnih 3000 litrov prostornine, z opombo, da zadnja sedežna klop je zložljiva, ne pa povsem odstranljiva (na žalost). Vsaj na hitro ne! Potniški Dokker ponuja poleg že omenjenih motorjev še en dodatni bencinski (sodobnejši) motor več kot tovorna različica (1,2 TCe 115/84 kW), ki obljublja normno porabo goriva 6,1 l/100 km. Nosilnost avtomobila v potniški različici je 600 kg. V osnovni opremi so le desna drsna vrata (Ambiance), leva so torej doplačilna (400 evrov vključno z nastavljivim volanskim obročem in sedežem). V opremi Laureate je serijske opreme več, a ESP v vsakem primeru ni obvezni del opreme. Torej je v vsakem primeru doplačila za 250 evrov. Si pa lahko omislite tudi sodoben radijski aparat, ki vsebuje navigacijsko napravo Media NAV (400 evrov), ali ogrevanje prednjih sedežev (150 evrov). Omejevalnik hitrosti še vedno ni tudi tempomat (bo pa v prihodnje), potovalni računalnik pa je le v boljšem paketu opreme in to serijsko! Serijske so tudi prtljažne letve (če izberete boljšo opremo), kar pa pomeni da morate za tak avtomobil odšteti od 11.900 do 12.400 evrov. Pa še opcijski ESP…

Skratka osnovna cena je res privlačna, a je treba vseeno dobro premisliti kaj bomo še naročili. Sicer se racionalnost lahko kaj hitro sprevrže v »zapravljivost«. Tega pa nočemo!