Golf 7 – Variant 5!

Golf sedme generacije je dobil peto generacijo karavanske različice. Variant je namreč nastal »šele« leta 1993, na osnovi tretje generacije Golfa. Pred dvajsetimi leti, torej. Od takrat so prodali prek 1,8 milijona vseh Variantov skupaj. Na začetku je Variant meril v dolžino »le« 4,34 m. Danes je 22 cm daljši (4,56 m). Sedanji Variant je daljši tudi od prejšnje različice (2,8 cm), širši (1,8 cm), a je zato nižji (2,3 cm). Tokratni Variant pa je tudi 30 cm daljši od aktualne petvratne različice. Avtomobili neprestano rastejo, a to je že druga tema…

Osnovna prednost karavanskih karoserijskih različic avtomobilov je seveda v prtljažnem prostoru. Osnovni prtljažni prostor je kar 100 litrov večji od predhodnika (605 litrov). Z zloženim zadnjim sedežnim naslonom in do stopa je v njem prostora za 1620 litrov prtljage. 125 litrov več od predhodnika in  kar 195 litrov več od prve generacije Varianta! Po dnu je nakladalne dolžine 183 cm, širina na najožjem delu dobrih 100 cm, oziroma dober meter, nakladalni rob nad zadnjim odbijačem pa je solidnih 63 cm od tal. Pokrivni rolo ima dvostopenjsko nastavitev globine, naredili pa so tudi primeren prostor v dvojnem dnu, kamor ga lahko pospravimo. Seveda, dvojno (zložljivo) dno je uporabno tudi za shranjevanje malenkosti, ki bi se drugače vozile sem ter tja po prtljažniku.

IMG_5929

Oblika je seveda pomembna, zato so jo povzeli po aktualnem Golfu. Stebriček C se tokrat ponovi v obliki stebrička D! Zadnji del so torej zavestno oblikovali po aktualni, sedmi generaciji Golfa. Težko pa ga bo, tudi zaradi zadnjih luči, na hitro ločiti, denimo od Passata.

Golf variant prihaja v treh stopnjah opreme, Trendline, Comfortline, Highline in da ne bi zgubljali časa, opremski paketi so enaki kot pri petvratnem modelu. Opreme je že v osnovi precej, tako varnostne kot zabavne, edino kar varianta loči od limuzine so strešne prtljažne letve, ki so del serijske opreme pri vseh. Serijsko pri vseh je na primer elektronska zapora diferenciala XDS, klimatska naprava, ali električna ročna zavora s funkcijo »avto hold« in pomočjo pri speljevanju na klancu. Seveda je spisek dodatne oprem še precej daljši, vključno z radarskim tempomatom ACC, funkcijo zaviranja v sili, pomočjo za ohranjanje voznega pasu LaneAssist, ali prepoznavanja prometnih znakov. Parkirna samodejnost Park Assist, uravnavanje luči LightAssist, uravnavane odzivnosti podvozja DCC…

Med motorji lahko izbiramo med tremi bencinskimi različicami 1,2 ali 1,4 TSI (77, 90, 103 kW), med dizli pa sta na voljo 1,6 in 2,0 TDI z močmi 77 ali 110 kW.

Menjalniki so lahko pet- ali šest-stopenjski ročni, opcijsko pa je pri vseh (razen pri 4Motion) na voljo sedemstopenjska samodejnost v obliki DSG. Že na začetku prodaje je na voljo tudi štirikolesni pogon 4Motion (z obema dizelskima različicama in šestopenjskim ročnim menjalnikom). Nekaj kasneje prihaja še posebej varčna dizelska različica s porabo goriva 3,3 l /100 km (BMT), različica s pogonom na zemeljski plin (CNG) pa se bo imenovala TGI. Črpalk je zaenkrat pri nas še (pre)malo, obljubljajo pa boljšo preskrbo s tem (cenejšim in čistejšim) energentom. VW stavi kar nekaj na to (pri nas dokaj novo) obliko pogona.

IMG_5900

Proizvodnja Golfa Variant ne poteka več v Mehiki, ampak v Nemčiji. Zato so tudi dobavni roki bistveno krajši, naročila pa lažja. Slovenski zastopnik se letos nadeja  prodaje (skupaj s starim modelom) vsaj še 210 avtomobilov, v prihodnjem letu pa naj bi na naše ceste zapeljalo kar 690 novih Variantov. Cenik se prične pri osnovnih 17.105 evrih (1,2 TSI), dizelski motor je na voljo pri osnovnih 19.205 evrih (1,6 TDI), 4Motion je na voljo za 23.166 evrov. Najdražji po ceniku pa stane 25.232 evrov (2,0 TDI /110 kW/ 4Motion/Highline). Ampak nekaj se da prav gotovo še dodati…