Ponovno v sedlu.

V podjetju Magyar Suzuki Zrt. iz Esztergoma, kjer ima Suzuki Motor Corporation od leta 1991 svojo tovarno in kjer so do sedaj naredili že 2,3 milijona avtomobilov, so septembra začeli s proizvodnjo novega modela SX4 S-Cross.

Tovarna s 3000 zaposlenimi in z zelo sodobno, robotizirano proizvodnjo oskrbuje 14 evropskih tržišč, od Madžarske kjer ima, razumljivo, največji tržni delež, do držav vzhodne Evrope, bivših jugoslovanskih republik in področja bivše Sovjetska zveze. Suzuki ima danes po svetu 29 tovarn, za sabo pa že 93-letno zgodovino. Ima tudi kar nekaj zanimivih modelov, ki jih dobro poznamo tudi pri nas (Vitara, Swift, Jimny…). Sedaj veliko stavijo tudi na novi »crossover« SX4 S-Cross.

Po nekajletnem premoru, ko so s slovenskim zastopstvom očitno imeli kar precej težav, so se odločili zopet urediti zadeve kot je potrebno. Ustanovili so slovensko predstavništvo (torej brez generalnega uvoznika), s sedežem v Šenčurju, ki ga vodi Peter Verčič. Poslovanje oziroma dobava avtomobilov bo potekala neposredno iz Madžarske centrale. Uredili pa so tudi prodajno mrežo, ki je sestavljena iz uveljavljenih družinskih podjetij, ki so praktično že prej skrbeli za servisiranje in prodajo Suzukijev. Slovencem je torej na voljo sedem pooblaščenih trgovcev oziroma serviserjev: Avto Aktiv, Trzin; Avtohiša Jordan, Škofljica; Avtohiša Kržišnik, Zagorje ob Savi; Avtohiša Lušina, Gosteče pri Škofji Loki; Avto Skrbiš, Spodnja Polskava; Avto Šiler, Pesnica pri Mariboru ter Avto Vuga, Nova Gorica.

IMG_6539

Kmalu po uradni evropski predstavitvi novega SX4, 6. septembra, so v začetku oktobra pričeli s prodajo tudi pri nas. Model na katerega veliko stavijo bo v prvem letu proizvodnje dosegel vsaj število 100.000 narejenih avtomobilov, madžarska tovarna pa ga bo izdelovala za cel svet.

Druga generacija modela SX4 je seveda večja od prejšnje. Dolg je 4,31 m, širok 1,84 m ter visok 1,60 m. Medosna razdalja znaša 2,60 m. Je torej 15 cm daljši in ima 10 cm daljšo medosno razdaljo. Suzuki SX4 S-Cross je torej povsem na novo razvit avtomobil in sedaj tudi nima več povezave s Fiatom (Sedici). Razen dizelskega motorja seveda, ki je še  vedno v osnovi Fiatov. Velikost avtomobila je seveda tudi neposredno povezana z notranjo prostornostjo, kar pomeni, da ima kar za 160 litrov večji prtljažnik od predhodnika. Pri petsedežni postavitvi ima za 430 litrov prtljažnika, z zloženo zadnjo sedežno klopjo pa  875 litrov. Pri Suzukiju stavijo tudi na prostornost potniške kabine in družinska naravnanost, kar sta po njihovem mnenju dva izmed glavnih adutov novega modela.

IMG_6659

Pogonu služita dva različna motorja, sicer obakrat 1,6-litrska, dizelski (DDiS) in bencinski (VVT). Oba z nazivno močjo 88 kW (120 KM), s tem da ima dizelski motor v primerjavi z bencinskim (156 Nm)  precej več navora (320 Nm). Pri dizelskem agregatu bo za prenos moči skrbel šeststopenjski ročni menjalnik, pri bencinskem motorju pa bo mogoče izbrati med petstopenjskim ročnim ali brezstopenjskim samodejnim (CVT).

Čeprav predvidevajo, da bo večina avtomobilov prodanih s prednjim pogonom pa je zelo zanimiva tudi izbira štirikolesno gnane različice. Novi Suzukijev štirikolesni pogon imenovan All Grip 4WD, temelji na elektronski podpori, izberemo pa lahko štiri različne načine delovanja. Osnovni, samodejni način omogoča kar najbolj varčno vožnjo, način sport poveča dinamiko, način Snow-Mud omogoča kar najboljši nadzor in razporeditev trakcije na najbolj spolzkih podlagah, do hitrosti 60 km/h pa deluje tudi ročno vklopljiva zapora sredinskega diferenciala. S štirikolesnim pogonom je avtomobil dražji za 1700 evrov.

IMG_6568

Sicer so opremski paketi štirje: Start, Comfort, Premium in Elegance. Osnovni model je (z akcijskim popustom 2000 evrov) vreden 15.900 evrov, prvi s CVT menjalnikom stane 19.600 evrov, prav toliko prvi s štirikolesnim pogonom, za prvi dizel pa je treba odštete 19.900 evrov. Najdražji model z vso opremo, vključno s pomično sončno streho, stane 26.000 evrov. Najbolj zanimiv za slovenska kupce pa naj bi bil model 1,6 VVT 2WD Premium za 17.900.