Ohranitev vrednot.

Mineva 20 let, odkar je Jeep proizvedel prvo premium SUV vozilo. Po prodanih 5 milijonih primerkih, znamka na tržišče postavlja peto generacijo modela Grand Cherokee.

Terenec je bil deležen celovite prenove. V dolžino je vozilo zraslo za 53 mm, višina je pridobila 21 mm. Širina in medosna razdalja sta ostali enaki. Oblika zunanjosti je mogočno-elegantna. Čisto sveži sprednji del, krasi nova maska z znamenitimi sedmimi režami, odločnejši odbijač ter novi žarometi z LED dnevnimi svetili. Mogočno začrtane linije se nadaljujejo na boku, ki ima lepše ukrojeno silhueto stranskih stekel, novi vzvratni ogledali z vgrajenimi smerniki ter  višje postavljene kljuke za odpiranje vrat. Zadek je bogatejši za večje okno prtljažnika, ki omogoča boljšo preglednost. Večji je spojler in antena. Luči so podprte z LED tehnologijo. Pomembno vlogo pa odigra tudi dvojni zaključek izpušne cevi. Oblikovalci so posodobili še paleto litih platišč, ki merijo od 18- do 20-palcev.

jeep-grand-cherokee-10

Ogromno izboljšavo je dobila potniška kabina. Zasnova armaturne plošče je združitev funkcionalnosti z estetiko. Opaziti je dvig nivoja kvalitete materialov. Notranjost Grand Cherokeeja je močno podprta s tehnologijo. Na sredino armaturne plošče je postavljen sistem Uconnect 8.4, z zaslonom na dotik, s pomočjo katerega se upravlja z navigacijo, radiem,…

Popolnoma nov je 7-palčni TFT kontrolni zaslon med merilniki, ki omogoča preko 100 konfiguraciji in spremljati vozniku najbolj koristne informacije. Ekskluzivna značilnost obeh najvišjih predstavnikov Summita in Grand Cherokeeja SRT, je najsodobnejše ozvočenje z devetnajstimi zvočniki in avdio sistemom Harman Kardon z močjo 825 W.

Za varnost je pri Jeepu Grand Cherokeeju dobro poskrbljeno. Poleg serijske varnostne opreme, ki med drugim obsega tudi elektronski nadzor stabilnosti (ESC) z elektronskim sistemom za preprečevanje prevračanja vozila (ERM), zavorni sistem ABS  nastavitvami za terensko vožnjo, sistem za preprečevanje zdrsa koles (BTCS) in 7 varnostnih blazin, ponuja novi Grand Cherokee še posodobljen sistem za opozarjanje pred trkom sprednjega dela vozila, sistem za preprečevanje nesreč, prilagodljiv tempomat s funkcijo zaustavitve, kamero za vzvratno vožnjo ParkView z dinamično mrežo in novi sistem za nadzor hitrosti Selec-Speed Control. Ta, skupaj s sistemom za pomoč pri spuščanju po klancu in sistemom za pomoč pri speljevanju na klancu, pomaga voznikom pri vožnji na klancu.

Motorna paleta je sestavljena iz dveh dizelskih in treh bencinskih motorjev. Osnovna različica 3.0-litrskega V6 agregata razvije 140 kW (190 KM) in 440 Nm navora. Močnejša izvedenka dizla s tehnologijo Multijet II razpolaga s 184 kW (250 KM) moči in 570 Nm navora. Bencinske barve zastopa vstopni 3,6-litrski šestvaljni agregat Pentstar z močjo 210 kW (286 KM) in 347 Nm navora. Rohnenje osemvaljnika nudi 5,7-litrski motor z 258 kW (352 KM) moči ter 6,4-litrski V8 HEMI s 343 kW (468 KM) moči in 624 Nm navora. Najvišja hitrost HEMI motorja znaša 257 km/h. Poleg tega je motor opremljen s tehnologijo za varčevanje z gorivom, ki preklaplja med načinom delovanja motorja HEMI s štirimi valji, če se ne zahteva velika moč oziroma v način delovanja z osmimi valji. Vsi motorji so povezani z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom (ZF). Slednji pripomore k nižji porabi goriva, nižjim emisijam ter omogoča hitrejše pospeške ter lahkotnejše pretikanje.

jeep-grand-cherokee-3

Na voljo so trije pogoni, Quadra-Trac II, Quadra-Drive II in za SRT ekskluzivni Quadra-Trac. Omeniti velja zračno vzmetenje Jeep Quadra-Lift in sistem za krmiljenje delovanja pogonskih koles Selec-Terrai, pri kateremu voznik izbira način vožnje glede na teren (sneg, pesek, blato, kamenje in športna vožnja).

Prve vtise o vozilu smo nabirali v sosednjem obmorskem kraju Paklenica. Cherokee je resnično napredoval v vseh pogledih. Vizualno je privlačnejši, ukrojen po okusu Evropejcev in zato posledično resnejši konkurent BMW X5, Mercedes ML in Range Rover Sport. Notranjost ima prijeten ambient. Sredinska konzola ima »lično« prestavno ročico ter sistem za krmiljenje pogona. Všečno je delovanje sistema Uconnect. Spremenjeno podvozje Cherokeeja postavlja ob bok konkurenci, vendar pri Američanu še vedno prednjači udobje. Sicer se Cherokee dobro znajde tudi pri hitreje odpeljanih zavojih, saj je zmanjšano nagibanje karoserije, izboljšano delovanje pogonskega sklopa, predvsem na račun novega osemstopenjskega menjalnik, ki svoje delo opravlja z odliko. Terenec navduši še s kupom serijske opreme, najbolj pa s premišljeno pozicionirano ceno.

V Sloveniji stane osnovni Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Multijet II (190 KM) z opremo Laredo 54.800 evrov. Močnejši dizel se z opremo Limited ceni na 58.460 evrov. Cena vstopnega bencinerja, opremljenega s paketom Overland, znaša 63.950 evrov. Najhitrejši SRT pa vas bo stal vsaj 84.390 evrov. Slovenski uvoznik namerava v letu 2014 prodati 50 vozil.