»Konja, ki zmaguje ne menjaš«.

Lansiranje prve generacije modela ix35, leta 2010, je bil za Hyundai v Evropi velik trenutek. To je bil njihov prvi avtomobil, ki je povzemal evropsko oblikovalsko filozofijo Fluidic sculpture in je skupaj z učinkovitostjo, visoko kakovostjo ter vrednostjo za denar dosegel nepričakovane prodajne številke.

Novi ix35, osvežena različica Hyundaijevega drugega najbolj prodajanega avtomobila v Evropi, je svoj debi doživel marca 2013 na ženevskem avtomobilskem salonu. Serijska proizvodnja prenovljenega ix35 se je v Hyundaijevi evropski tovarni na Češkem pričela 1. avgusta letos. Priljubljen model se poleg manjših kozmetičnih korekcij ponaša z lepim številom novostmi tehnološke narave. Pri Hyundaiju očitno resno stavijo na reklo: »Konja, ki zmaguje ne menjaš«! Vsaj ne kar tako…


Zasnovan in razvit v Hyundaijevem evropskem tehničnem centru v Rüsselsheimu ter narejen v lastni sodobni tovarni v Nošovicah je (že ob lansiranju prvotnega modela 2010) dosegel in presegel vsa pričakovanja. Do maja 2013 je bilo namreč v Evropi prodanih skoraj 250.000 teh vozil.

Poleg običajne spremembe luči in maske je ena izmed najpomembnejših nadgradenj modela zagotovo zamenjava 2,0-litrskega CVVT motorja z novim, bolj učinkovitim 2,0-litrskim GDI motorjem. Nov motor je razvit v Hyundaijevem evropskem tehničnem centru v Rüsselsheimu in ponuja večjo moč (122 kW), večji navor ter manj škodljivih izpustov v ozračje. Na voljo je v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom.

Štirikolesni pogon ponujajo v kombinaciji z močnejšima motorjema (2,0 GDI in 2,0 CRDI) medtem, ko je  model s pogonom  le na prednji kolesi na voljo s šibkejšima agregatoma (1,6 GDI in 1,7 CRDI). Do sedaj se je pri nas (prodanih okoli 1900 avtomobilov) za štirikolesni pogon odločilo okoli 35 odstotkov kupcev.


IMG_7940

V idealnih razmerah je ix35 s štirikolesnim pogonom v bistvu gnan le na prvi kolesni par, kar veča gospodarnost porabe goriva in lahkotnost vodenja. Ko pa se pokaže potreba, za kar skrbi elektronika, sistem samodejno prenese pogon še na zadnji kolesni par. V zahtevnih razmerah lahko voznik vključi stikalo 4WD Lock, ki porazdeli pogon na prva in zadnja kolesa v razmerju 50/50. Tovrstna porazdelitev pogona se samodejno izključi, ko vozilo preseže hitrost 40 km/h

Obe različici 2,0-litrskega dizelskega motorja (LP/100 kW in HP/135 kW) imata spremembe na sistemu vračanja izpušnih plinov v zgorevalni prostor motorja. Poleg standardnega EGR sistema je dodan še nizkotlačni EGR za dodatno zniževanje temperature v zgorevalnem prostoru in s tem nižanje emisij in rakotvornih NOx. Tako ix35 2,0 z dizelskim motorjem s 100 kW in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom v ozračje izpusti le 141 g/km CO2. Pri dizelskem motorju 2,0 4WD LP je po novem na voljo 6-stopenjski samodejni menjalnik.

Kupci prenovljenega ix35 bodo deležni številnih izboljšav na področju dinamike vožnje, ki so jih razvili inženirji Hyundaijevega evropskega tehničnega centra. Sprednje vzmetenje je spremenjeno. Manj togo je vpetje MacPhersonove vzmetne noge, kar zagotavlja nižji nivo hrupa in vibracij v potniški kabini ter omogoča vrhunsko udobje za voznika in sopotnike.

Hyundai je upošteval želje in pripombe kupcev, zato so inženirji spremenili prestavno razmerje gonila zobate letve (nekoliko nižje) in logiko nadzora delovanja električnega servo volana. Volan se sedaj odziva hitreje, vozilo pa natančno drži smer tudi pri večjih hitrostih na avtocesti.

Novi ix35 je opremljen s Flex Steer sistemom. Z njim se prilagodi delovanje krmilnega sistema osebnemu stilu vožnje. Voznik lahko z enostavnim pritiskom na gumb spremeni nastavitev trdote volanskega mehanizma  in sicer v Comfort za enostavnejše parkiranje in počasno mestno vožnjo, Normal za vsakdanja potepanja po mestu ter Sport za vožnjo pri višjih hitrostih in na avtocesti.

Po novem ima ix35 je vgrajena prednja parkirna tipala ter sistem za varno vleko prikolice. Instrumentna plošča novega ix35 je lahko opremljena s 4,2-palčnim TFT LCD zaslonom, ki v visoki ločljivosti prikazuje širok nabor potovalnih informacij.

IMG_7942

Evropski kupci si lahko v novem ix35 omislijo nadgrajen navigacijski sistem z večjim 7 palčnim LCD zaslonom. Novost je Hyundaijev MapCare program, ki omogoča 4 brezplačne posodobitve kart serijsko vgrajenih navigacijskih naprav. Nadgradnjo enkrat letno opravi pooblaščeni serviser za vozila Hyundai. Prav tako pa je na voljo tudi nov avdio sistem s 4,3 palčnim LCD zaslonom, na katerem se prikazuje tudi slika s kamere za vozilom.

Novost v ix35 so tudi biksenonski žarometi, ki v nočni vožnji poskrbijo za še boljšo vidljivost in dnevne LED luči (pri vseh serijsko). Tudi zadnje luči so nove in se lahko ponašajo s popularno LED tehnologijo (v višjih paketih opreme). Z novo opremo je ix35 še udobnejši od svojega predhodnika. Ogrevan volanski obroč je priljubljena rešitev v hladnih zimskih dneh. Parkirna tipala spredaj (novo) omogočajo lažje parkiranje na ozkih parkirnih mestih. S sistemom za aktivno pomoč pri parkiranju pa je tudi bočno parkiranje lažje. Potniški kabini so namenili kakovostnejše materiale. Osvetlili so držali za pijačo spredaj, novi so kromirani dodatki na vratih in armaturni plošči. Celotno sliko pa zaokrožajo novi odtenki oblazinjenja in notranjosti, ki so izdelani iz najkakovostnejših materialov.

Za novi Hyundai ix35 naj bi se pri nas v drugem letu odločilo 600 kupcev, ki jih bo menda prepričalo tudi to, da jim nudijo petletno jamstvo brez omejitve kilometrov (z menjavo olja na 30.000 km) in vsakoletni brezplačni preventivni servisni pregled. Do konca leta pa jamčijo tudi promocijsko ceno: osnovni dvokolesno gnani model za 17.790 evrov, štirikolesno gnani pa za 21.290. Ko (za najzahtevnejše) seštejemo vse dodatke lahko cena doseže tudi 35.000 evrov.

 

Varnostni elementi:

Hyundai ix35 je standardno opremljen z ABS / ESP sistemom, ki dodatno vključuje:

EBD – elektronsko porazdelitev zavorne sile

HBA – pomoč pri zaviranju v sili

TCS – nadzor oprijema pogonskih koles

ROP – zaščito proti prevračanju

DBC – sistem za pomoč pri strmih spustih. Ta pri spustu ohranja hitrost vozila pri približno 8 km/h, brez da bi se voznik dotikal pedala plina ali zavore.

HAC – pomoč pri speljevanju v klanec. Zavore so potem, ko smo popustili pedal aktivne še okoli 2 sekundi. V tem času pa prestavimo v prvo prestavo in popustimo sklopko.

TSA – sistem za varno vleko prikolice

Zmogljivosti na terenu:

ix35 terenske wp