Volvo Car Group je predstavil novo družino dvolitrskih, štirivaljnih motorjev Drive-E, ki voznikom ponujajo vrhunsko kombinacijo zmogljivosti in nizkih emisij CO2. Volvo S60 T6 z močjo 225 kW (306 KM) in novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom je prvi avto v svojem razredu, ki ponuja več kot 1,47 kW (2 KM) na gram izpusta CO2, samo z uporabo motorja na notranje izgorevanje. D4 s 133 kW (181 KM) in ročnim menjalnikom pa je prvi dizelski avto v premium D razredu z emisijami CO2 nižjimi od 100 g/km.

“Med razvojno fazo Drive-E motorjev smo obljubili, da bomo vozni užitek in učinkovitost pripeljali v novo dimenzijo. Uradni evropski certifikat NEDC sedaj potrjuje, da naši motorji prekašajo konkurente v razmerju moč – emisije CO2,” pravi Derek Crabb, podpredsednik inženiringa pogonskih sklopov pri Volvu.

Novi dvolitrski, bencinski, štirivaljni motor T6 je opremljen tako z mehansko gnanim kompresorjem kot turbino na izpušne pline. Z uporabo prvega so dosegli večji navor pri nizkih vrtljajih in s tem dali motorju občutek velikega, atmosferskega motorja. Mehansko gnani kompresor prične delovati takoj, pri nizkih vrtljajih, medtem ko turbina na izpušne pline vskoči, ko se poveča pretok zraka skozi motor. V povprečju porabi 6,4 l/100 km in izpusti v zrak 149 g/km CO2. Avto pospeši od 0 do 100 km/h v 5,9 sekunde.

Volvo S60 z motorjem D4 s 133 kW (181 KM) in ročnim menjalnikom je vodilni v svojem razredu po emisijah CO2. Ima samo 99 g/km emisij in porabo goriva 3,8 l/100 km. Drive-E dizelski motorji, kot prvi na svetu, uporabljajo tehnologijo i-ART, ki meri tlak vsake šobe za vbrizg goriva, za razliko od enojnega tipala tlaka v skupnem vodu. Vsaka šoba za vbrizg goriva ima vgrajen čip, ki nadzoruje tlak vbrizgavanja. S temi podatki sistem i-ART poskrbi, da se v vsakem ciklu vbrizga idealna količina goriva. “Kombinacija visokega vbrizgalnega tlaka (2.500 barov) in i-ART tehnologije vozniku zagotavlja visoko zmogljivost, izboljšano porabo goriva in občutno nižje emisije. To je tehnološki preboj primerljiv z našim izumom lambda sonde za katalizator leta 1976,” pravi Derek Crabb.

Drive-E motorji so tudi  že tovarniško pripravljeni na elektrifikacijo, saj kompaktnost štirivaljnikov omogoča vgradnjo električnega motorja v sprednji ali zadnji del vozila, medtem ko je baterija vgrajena na sredini avtomobila.

“Uspeh našega priključnega hibrida V60 je pokazal, da se užitki v vožnji in nizke emisije medsebojno ne izključujejo. Hkrati smo že potrdili prihod povsem novega XC90 z bencinskim motorjem, v letu 2014,” pravi Derek Crabb. Zaključi z besedami: “Prvi avtomobil Volvo iz leta 1927 je imel dvolitrski štirivaljni motor. Tako lahko mirne vesti rečemo, da novi Drive-E motorji ostajajo zvesti naši zapuščini.”