Prenovljeni modeli Mégane so na slovenskem trgu uradno na prodaj od danes, 9. januarja 2014, tako kot po ostali Evropi, na druge trge po svetu pa bodo prihajali postopoma tekom leta. Od leta 1996, ko so ga prvič predstavili so se zvrstile tri generacije. Po celem svetu so prodali prek 9 milijonov teh avtomobilov, v Sloveniji 44.000.

»Renault je posodobil vse modele družine Mégane, ki zdaj prevzemajo novo oblikovno istovetnost znamke Renault. Družina modelov Mégane pridobiva nekaj več dinamičnosti in vitalnosti, ki še bolj okrepita njeno privlačnost. Z najnovejšo opremo in tehnološkimi inovacijami ostajata potovalno udobje in užitek v vožnji še naprej osrednji odliki zastavonoše Renaulta na področju kakovosti. Prenovljena je tudi ponudba športnih izvedenk modelov Mégane: GT-Line in GT imata nova prednja odbijača, Mégane R.S. pa je prvi s funkcijo R.S. Replay, s katero je športna občutja možno deliti s prijatelji«, pravijo pri Renaultu.

Najbolj prepoznaven bo novi Mégane, če mu seveda lahko rečemo novi, po novem ogromnem logotipu na maski, ki so ga začeli uvajati s Cliom četrte generacije. Novi so žarometi, LED dnevne luči, odbijači in reže za zrak. Za GT, GT Line in RS so seveda rezervirani posebni. Zadki so ostali pravzaprav enaki.

IMG_0113

V notranjosti je novost R-link, ki z velikim osrednjim zaslonom na sredini armaturne plošče in možnostjo povezovanja v internet piha na dušo predvsem mladini, ki je s tehnologijo pametnih telefonov praktično zrasla. Novost je sistem Visio, ki omogoča nadzor nad nenamerno menjavo voznega pasu in samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi žarometi. Kamera je vgrajena v ohišje pred vzvratnim ogledalom.

Novost je tudi 1,2-litrski bencinski TCe, štirivaljni bencinski turbo motor z neposrednim vbrizgom goriva, ki je v osnovi enak kot tisti z oznako 115, le da ima sedaj oznako 130. Saj je menda jasno, da gre za povečano moč! Najbolj novo pa je to, da ga je (bo) sedaj mogoče dobiti tudi s samodejnim menjalnikom EDC. Na voljo bo od februarja naprej, zanj pa bo treba odšteti 1500 evrov več. Po novem so tudi modeli z najmanjšima motorjema opremljena s šeststopenjskim (ročnim) menjalnikom. Osnovna cena Mégana po ceniku je 14.590 evrov, model GT je dražji za 800 evrov, Coupe pa za 500. Vendar, pozor, vse cene so trenutno zmanjšane za 2000 evrov. Popust! Osnova je torej 12.590 evrov.

Renaul R.S.1

Posebnost je vsekakor model R.S (osnovna cena 27.270 evrov), vrhunski športnik za svojo ceno, ki ga bomo sredi leta zopet spoznavali tudi v posebni seriji (z novim sponzorjem), tudi z akrapovičevim izpuhom in seveda v bolj in manj cestni verziji (Sport, Cup). Novost je tudi privlačna telemetrija, ki si v avtomobilsko elektroniko zapisuje voznikove »dosežke«. Kadarkoli si lahko dosežke ogledamo in jih ponavljamo v nedogled. Višek pa je možnost prenosa na USB ključ, prenosa na računalnik in s tem v splet. Tam lahko to neposredno ali pa prek posebne strani Renault Sport to izve tudi cel svet… Svojevrsten izziv! Je kar treba priznati.

Novost v letošnji ponudbi družine Mégane je tudi model Grandtour z mrežo med potniškim in tovornim prostorom. »Tovorna« različica bo seveda zanimiva predvsem za tiste, ki jim firma lahko 22-odstotni DDV lahko spremeni v ravno tolikšen prihranek.

In če se vrnemo še malo k statistikam. V minulem letu so pri nas prodali 1225 Méganov. 57 odstotkov Berline, 9 odstotkov Coupe in 34 odstotkov modela Grandtour. Med motorji je bilo kar 70 odstotkov dizlov, od vseh pa skoraj polovico motorjev z oznako Energy, kar pomeni varčnejših različic. V prihodnjem letu naj bi trendi ostali podobni, prav tako upajo na podobno število prodanih avtomobilov.