Na kratko o vsem. – Dacia Dokker 1,5 dCi Laureate

Obstajajo avtomobili, o katerih lahko na kratko povemo vse in avtomobili o katerih tudi na dolgo na moremo povedati vsega… Dacia spada med tiste prve.

Z modelom Dokker so družino nizkocenovnikov še malce razširili. Dacia Dokker je narejena na enaki platformi kot Lodgy, a je za 14 cm krajša (4,36 m). Podobnost prednjega dela tudi ni naključje. Ima pa drsna in ne krilna zadnja stranska vrata. Ima lahko le pet sedežev in ne sedem, tako kot Lodgy. Vrata prtljažnika so lahko le krilna in ne morejo biti dvižna, se pa zato odpirajo do kota 180 stopinj. Leva polovica je širša. Je tudi nekakšna nadgradnja modela MCV. Za tiste, ki potrebujejo predvsem višji in krajši avtomobil.

Potniški Dokker je z osnovno ceno 9000 evrov (plus 250 za ESP) namenjen predvsem prevozu petih potnikov. Kljub temu ima osnovnega prtljažnika kar za 800 litrov (100 litrov več kot Kangoo). Tudi tu s povečevanjem pridemo do ogromnih 3000 litrov prostornine, z opombo, da zadnja sedežna klop je zložljiva, ne pa povsem odstranljiva (na žalost). Vsaj na hitro ne!

Ima pa vgrajena ISOFIX pritrdišča za otroške sedeže. Ker vsi vemo, da je Dokker pomemben tudi, ali predvsem, kot »tovorno vozilo« so podatki o dostopnosti med pomembnejšimi: širina odprtine drsnih vrat je dobrih 70 cm, skozi zadnja, prtljažna vrata gredo predmeti do širine 1,4 m in višine 1,23 m, po dnu pa je prostora kar do dolžine skoraj 190 cm.

Nakladalni rob je nižji od 60 cm!

Je sicer osebni avtomobil, s prevladujočimi dostavniškimi geni. Velika prednost je tudi visoka streha, zaradi katere imajo potniki občutek nenormalno visokega stropa in velike prostornosti.

IMG_6141

V osnovni opremi so le desna drsna vrata (Ambiance), leva so torej doplačilna (400 evrov). doplačilna sta tudi nastavljiv volanski obroč in sedež. V opremi Laureate je serijske opreme že več, a ESP v vsakem primeru ni obvezni del opreme. Torej je v vsakem primeru doplačila za 250 evrov. In očitno naravnano v smer, da bi se kupci v smislu varčevanja odrekli ESP-ju.

Si pa lahko v nasprotju s tem omislite nekakšno »multimedijo« z velikim zaslonom na dotik, sodoben radijski aparat, ki vsebuje navigacijsko napravo Media NAV (400 evrov), ali ogrevanje prednjih sedežev (150 evrov). Radijske funkcije upravljamo z dobro znano renaultovo obvolansko ročico, na voljo pa je tudi telefonski Bluetooth. Omejevalnik hitrosti še vedno ni tudi tempomat (bo pa v prihodnje), potovalni računalnik pa je le v boljšem paketu opreme in to serijsko! Žal so pri slednjem izvzeli merilnik zunanje temperature. Čeprav bi bilo to povsem enostavno, saj je elektronska podpora že precej let znana iz Renaultovih modelov.

Seveda ni nobena skrivnost, da so za Dacio uporabili predvsem dele malce starejši Renaultov. Tudi materiali v notranjosti so podrejeni minimalizmu. Enostavnost uporabe brez elektronske poplave pa je zato logična. Če si seveda ne omislite že omenjene sodobne multimedije, ki roko na srce, kar nekoliko preveč odstopa od vsega ostalega.

IMG_6147

Iz motorne ponudbe smo tokrat preskusili najšibkejši dizelski agregat.

Če ne boste prezahtevni bo dobro služil namenu. Če pa mislite voziti polno natovorjen avtomobil in to še v kakšne klance, si raje omislite močnejšega. Dolge strmine ga namreč hitro upehajo, k čemur pripomore tudi malce »daljša« peta prestava. Sicer motor in menjalnik dokaj solidno sodelujeta in zadovoljujeta osnovne potreba voznika. Poraba goriva pa je v glavnem večja kot jo obljubljajo po precej nizko izmerjenih normativih. Kar je v glavnem posledica priganjanja.  Ampak še vedno dovolj zmerna, da je ne bi posebej grajali.

Kar se vtiče udobja je seveda vse relativno. Če pogledamo podvozje je bolj mehko naravnano  in tudi konkretno privzdignjeno od tal (19 cm). Kar je v prid premagovanju slabših in težje prevoznih cest.. Tudi kolovozov! Vodljivost je na nivoju polpretekle Renaultove zgodovine.  Malce glasen motor pa po zagonu kaj hitro nadomesti piš vetra, seveda pri višjih hitrostih, v kolikor jih seveda dosežete…

Nizkocenovniki torej dosegajo svoje poslanstvo. Kar dokazujejo nenazadnje tudi prodajne številke podobnih avtomobilov. Le, da na koncu ne zavede želja po nečem več. Takrat tudi nizkocenovniki namreč niso več tako poceni…