Družba Škoda Auto je v svoji matični tovarni v Mladi Boleslav izdelala že enajst milijonov vozil. V Mladi Boleslav trenutno proizvajajo šest Škodinih modelov: Octavio, Octavio Combi, Fabio, Fabio Combi, Rapid in Rapid Spaceback. V okviru največje produktne ofenzive v svoji zgodovini je avtomobilski proizvajalec v preteklih treh letih temeljito posodobil in razširil proizvodno infrastrukturo.

“Mladá Boleslav je srce globalnega združenja Škodinih proizvodnih enot,” je povedal direktor proizvodnje pri Škodi Michael Oeljeklaus. “Enajst milijonov vozil je podatek, ki pove, kolikšno moč in pomen ima za podjetje ta tovarna. Več kot 50 odstotkov vseh vozil, ki so jih do danes izdelali v Škodi, je bilo proizvedenih v Mladi Boleslav, od tega en milijon samo v zadnjih dveh letih. V tej tovarni in v tem mestu bije srce znamke Škoda. Vsi zaposleni smo ponosni na jubilejnih enajst milijonov izdelanih vozil. V prihodnjih letih se bo z največjo modelsko ofenzivo v zgodovini podjetja nadaljevala rast znamke Škoda. Pri tem je prav matična tovarna eden od ključnih stebrov,” tako Oeljeklaus.

Z vidika proizvodnje je tovarna v Mladi Boleslav najpomembnejši nosilni steber modelske ofenzive, s katero je češki proizvajalec začel pred približno tremi leti. Skoraj 10.000 zaposlenih na tej lokaciji poleg aktualne Škode Fabie izdeluje tudi novo Škodo Octavio ter nova modela Škoda Rapid in Škoda Rapid Spaceback. Za proizvodnjo novih modelov je Škoda izpeljala enega od najobsežnejših projektov posodobitve in širitve v zgodovini tovarne. Osrednja točka projekta je bilo povečanje kapacitete proizvodne linije I z 800 na 1.200 vozil dnevno. Poleg tega so postavili novo karosernico in popolnoma avtomatizirano lakirnico za notranje dele karoserije. Obratovati je začela tudi nova, okolju prijazna linija za stiskanje pločevine. Investicije se že vračajo: novi modeli, izdelani v Mladi Boleslav, se prodajajo zelo dobro. Nova Škoda Octavia je zadetek v polno, saj se je njena prodaja v Zahodni in Srednji Evropi samo v prvih dveh mesecih leta 2014 povečala za približno tretjino. Nova Octavia je na voljo v naslednjih izvedbah: limuzina, Combi, Combi 4×4, GreenLine in visokozmogljiva Octavia RS. Letos bodo začeli prodajati še nova modela Octavia Scout in Octavia G-TEC (s pogonom na zemeljski plin). Novi Škoda Rapid je že po manj kot dveh letih od vstopa na trg postal tretji najbolje prodajani Škodin model. V letu 2013 je Škoda prodajo Rapida v primerjavi z letom poprej uspela povečati za več kot štirikrat. Sredi leta 2013 je stekla prodaja modela Rapid Spaceback, Škodinega prvega kompaktnega modela s kratkim zadkom.

DSC_0002 wp

Tovarna v Mladi Boleslav, na cesti Václava Klementa, je Škodina matična tovarna in velja za izvorno celico uspešne 118-letne zgodovine podjetja. V neposredni bližini današnjih proizvodnih hal sta leta 1895 oba pionirja avtomobilizma, Václav Laurin in Václav Klement, začela izdelovati najprej kolesa, potem motorna kolesa in leta 1905 še avtomobile.

Poleg matične tovarne ima Škoda na Češkem še dve proizvodni lokaciji: Kvasiny in Vrchlabí. V tovarni Kvasiny izdelujejo modele Yeti, Superb in Roomster. V tovarni Vrchlabí pa trenutno za koncern Volkswagen proizvajajo menjalnike z dvojno sklopko DQ200. V proizvodnjo menjalnikov DSG je češka družba skupaj s koncernom Volkswagen investirala okrog 170 milijonov evrov.

Škoda v okviru mednarodne strategije rasti poleg domače proizvodnje čedalje bolj spodbuja lokalne kapacitete na globalno pomembnih rastočih trgih, predvsem na Kitajskem in v Rusiji. Na Kitajskem so v tovarnah v mestih Anting, Yizheng in Ningbo do danes za kitajski trg izdelali že več kot milijon vozil znamke Škoda. Proti koncu prvega polletja 2014 bo stekla proizvodnja nove Octavie za kitajski trg. V Rusiji Škodine modele izdelujejo v tovarnah v mestih Nižni Novgorod in Kaluga. V Kalugi je pred nekaj tedni stekla proizvodnja Škode Rapida za ruski trg.

Škoda namerava v okviru strategije rasti, uvedene pred tremi leti, svoj obseg prodaje v svetovnem merilu v naslednjih letih povečati na najmanj 1,5 milijona vozil letno. Leta 2013 je Škoda v svetovnem merilu prodala okoli 920.800 vozil. To je bilo drugo najuspešnejše leto v zgodovini podjetja. Poleg tega je češki proizvajalec z osmimi novimi oz. prenovljenimi modeli predstavil toliko novih avtomobilov kot še nikoli poprej. S trendom rasti bo znamka nadaljevala tudi v letu 2014. Do konca februarja se je prodaja v primerjavi istim obdobjem lanskega leta povečala za 10,6 odstotka.

skoda 11 mio wp

Izbrani proizvodni mejniki družbe ŠKODA AUTO:

– 19. marec 2014: 11 milijonov vozil Škoda v tovarni v Mladi Boleslav

– 26. avgust 2013: 4 milijoni vozil Škoda Octavia

– 9. julij 2013: 1 milijon vozil Škoda na Kitajskem od leta 2007

– 5. februar 2013: 15 milijonov vozil Škoda od leta 1905

– 30. januar 2012: 14 milijonov vozil Škoda od leta 1905

– 12. oktober 2011: 10 milijonov vozil Škoda v tovarni v Mladi Boleslav

– 8. april 2009: 12 milijonov vozil Škoda od leta 1905

– 13. julij 2006: 10 milijonov vozil Škoda od leta 1905

– 1991: 5 milijonov vozil Škoda od leta 1905