Bela je nadomestila črno, strešnim oknom pa se najbolj izogibajo prav v najbolj vročih evropskih območjih – to sta le dve od odkritij Fordovih trendov pri nakupu avtomobila leta 2014.

 

  • Bela je kot najbolj priljubljena barva med kupci novih vozil nadomestila črno; rjava in oranžna sta med barvami, po katerih povpraševanje najhitreje narašča

 


  • Za kupce v najbolj sončnih evropskih državah je najmanj verjetno, da se bodo odločili za nov avto s strešnim oknom

 

  • Bencin je številka ena med gorivi v Evropi, bencinske motorje najpogosteje izberejo v Rusiji, dizelski motorji pa so najbolj priljubljen v Turčiji

 

  • Osem od desetih kupcev izbere ročni menjalnik – ročni menjalniki so najbolj zaželeni na Irskem in Nizozemskem (prav tako tudi v Sloveniji)

 


  • Fordovi trendi pri nakupu avtomobila 2014 nudijo vpogled v nakupovalne navade voznikov po vsej Evropi, kažejo regionalne trende in presenetljive razlike med posameznimi narodi

 

Španija, Grčija in Italija s soncem obsijanimi plažami pritegnejo na milijone obiskovalcev vsako leto, a nova raziskava družbe Ford Motor Company o nakupovalnih trendih v Evropi vseeno kaže najmanjšo verjetnost, da bi prebivalci nekaterih najbolj vročih držav kupili nov avto s strešnim oknom oziroma panoramsko streho.

To je le eno od številnih odkritij raziskave Fordovi trendi pri nakupu avtomobila 2014, s katero so preverili navade pri nakupu novega vozila v 22 evropskih državah ter izpostavili regionalne trende in razlike med narodi, ki v nekaterih primerih potrjujejo pričakovanja, v drugih pa so popolnoma presenetljivi.

Raziskava, s katero so analizirali več kot 500.000 nakupov Fordovih vozil v Evropi v lanskem letu, je pokazala, da je v Evropi bela barva kot najbolj priljubljena prehitela črno. Med barvami, po katerih v zadnjem času narašča povpraševanje, sta izstopali rjava in oranžna.

“Glede okusa kupcev avtomobilov nekaj stvari ostaja nespremenjenih, številni vidiki pa se spreminjajo in razvijajo,” je povedal Roelant de Waard, podpredsednik za trženje, prodajo in storitve pri Fordu Evropa. “Te spremembe proučujemo – in nekatere so resnično presenetljive –, da bi lahko bolje ustregli kupcem po vsej Evropi.”

Na sončni strani …

Med odkritji, ki nasprotujejo pričakovanjem, je bila naklonjenost strešnim oknom, za katera radi uporabljamo tudi izraz panoramska streha. Pri kupcih na Norveškem, ki bolj kot po soncu slovi po snegu, je verjetnost, da bodo izbrali novega Forda s strešnim oknom največja (15 odstotkov), sledijo pa jim kupci v Franciji (11 odstotkov) in Nemčiji (10 odstotkov). Vozniki v sončnih državah najredkeje izberejo strešno okno: v Španiji jih je le 5 odstotkov, v Italiji 3 odstotki in v Grčiji samo 2 odstotka. (prav tako tudi v Sloveniji: 2 odstotka)

Kupci na hladnem Norveškem bodo najverjetneje kupili novega Forda s samodejno klimatsko napravo (80 odstotkov), sledijo jim Belgijci (77 odstotkov) in Nizozemci (71 odstotkov). Tudi v Sloveniji je odstotek kupcev, ki izberejo avtomatsko klimatsko napravo kar visok in znaša 73 odstotkov. Ročno klimatsko napravo bodo najverjetneje izbrali kupci v Turčiji (96 odstotkov) in Španiji (92 odstotkov).

Ne preseneča, da so skandinavski vozniki najpogosteje naročili ogrevanje sedežev, saj je s to tehnologijo opremljenih kar 99 odstotkov Fordovih modelov, ki so jih lani kupili na Švedskem, Norveškem in Finskem. Ogrevanje sedežev je zelo redko v Turčiji (1 odstotek), Grčiji (2 odstotka) in Španiji (3 odstotki). Pri nas so ogrevani sedeži lahko del paketne opreme, kjer je vključeno tudi ogrevano vetrobransko steklo. Za to opcijo se odloči okoli 6 odstotkov kupcev.

Države, v katerih kupci najverjetneje izberejo vžigalnik za cigarete v sklopu paketa za kadilce: Grčija (73 odstotkov), Španija (53 odstotkov) in Romunija (35 odstotkov). Pri nas je vžigalnik za cigarete del deželne standardne opreme, zato doseženih 91 odstotkov ne preseneča.

Barve in oblike

Po vsej Evropi so med najbolj priljubljenimi barvami bela (23 odstotkov), črna (20 odstotkov) in siva (17 odstotkov) – ena od naštetih barv je bila najpogosteje izbrana v vsaki od evropskih držav razen Irske, Poljske in Romunije, kjer je številka ena med barvami srebrna, sicer četrta najbolj priljubljena barva v Evropi (14 odstotkov).

Turški kupci so daleč največji ljubitelji bele – več kot 55 odstotkov Fordovih vozil so kupili v tej barvi.

Britanski kupci avtomobilov so morda zaradi zgodovinske navezanosti na rdečo barvo vojaških uniform med najverjetnejšimi evropskimi kupci Forda rdeče barve. Med vsemi kupci modro lakiranih Fordov bodo prevladovali Romuni, na Norveškem pa so rjavi avtomobili bolj priljubljeni kot v drugih državah (12 odstotkov).

V Sloveniji prav tako prevladuje trend bela barve s kar 36,3 odstotki. Sledi srebrna z 19 odstotkov, nato črna z 12,7 odstotkov. Presenetljivo veliko imamo rdečih vozil, kar 6,2 odstotkov. Sledijo odtenki modne rjave barve z  5,9 odstotkov in modra kombinacija z 2,6 odstotkov.

Karavani veljajo za najbolj praktično obliko med kupci Mondeov in Focusov. Pritegnili so največ voznikov na Danskem (86 odstotkov), Nizozemskem (79 odstotkov) in v Nemčiji (78 odstotkov); ta modela sta v različici s petimi vrati najpogosteje zapeljala v garaže grških (95 odstotkov), španskih (87 odstotkov) in britanskih (83 odstotkov) kupcev.

V Sloveniji imamo 45,3 odstotkov karavanov in le 2,2 odstotka različic s štirimi vrati, preostali pa so različice s petimi vrati.

Če pogledamo Evropo kot celoto, polovica kupcev izbere modele s petimi vrati, 35 odstotkov ima raje karavane, ostali pa imajo najraje različice s štirimi vrati, ki so najbolj priljubljene v Turčiji (84 odstotkov), Rusiji (44 odstotkov) in Romuniji (42 odstotkov).

Varni in pametni

Fordova aktivna pomoč pri parkiranju s tipali in upravljanjem volana pomaga voznikom bočno parkirati, saj je edina voznikova naloga, da s stikalom vključi sistem in nato s stopalko za plin in zavore premika vozilo, sistem pa ga samodejno usmeri v parkirno mesto.

Nemški vozniki so to tehnologijo izbrali pri 63 odstotkih novih vozil (pri nas le 8,9 odstotkov), še več (74 odstotkov) pa se jih je odločilo za aktivno preprečevanje naleta pri majhni hitrosti ( v Sloveniji 5,8 odstotkov) – varnostni sistem, ki voznikom pri majhni hitrosti, na primer v mestu, pomaga preprečiti trčenje v vozilo ali oviro pred sabo. Aktivno pomoč pri parkiranju so izbrali tudi Švicarji (prav tako 63 odstotkov), Portugalci (53 odstotkov) in Avstrijci (50 odstotkov), med najverjetnejšimi kupci sistema za preprečevanje naleta pri majhni hitrosti pa so bili poleg Nemcev vozniki v Belgiji (36 odstotkov) in Švici (34 odstotkov).

Dobro razvito avtocestno omrežje je verjetno vzrok, da so Švica (20 odstotkov), Nizozemska (19 odstotkov) in Nemčija (14 odstotkov) v vrhu držav, kjer vozniki med opremo novih vozil izberejo tehnologije, ki se najbolj izkažejo pri daljših potovanjih in avtocestnih vožnjah (v Sloveniji 6,3 odstotkov) – vključno s Fordovim sistemom informacij o vozilih v mrtvem kotu, pomočjo za ohranjanje voznega pasu in opozorilom na nenamerno menjavo voznega pasu. A zakaj je s 26 odstotki na vrhu seznama Norveška, kjer je avtocestno omrežje med najmanj razvejanimi?

Vozniki na Nizozemskem nedvomno cenijo tehnologije, ki olajšajo življenje. Tamkajšnji kupci so izbrali največ vozil s tempomatom (85 odstotkov), sledijo jim Finci (78 odstotkov) in Norvežani (74 odstotkov). Tudi pri nas so vozila pogosto opremljena s tempomatom imamo jih kar 63,2 odstotkov. Med nizozemskimi kupci, ki so lani kupili SUV Kuga, jih je 94 odstotkov izbralo prostoročni pomik prtljažnih vrat, s katerim je dostop do notranjosti prtljažnika zagotovljen že z nežnim pomikom stopala pod zadnjim odbijačem. Pri nas se je za to priročno funkcijo odločilo 45 odstotkov kupcev.

Premiki pri izbiri goriva

Osupljivih 99 odstotkov Fordovih strank se je ob nakupu novega vozila odločilo za bencinski ali dizelski motor, manj kot en odstotek pa jih je izbralo model s pogonom na alternativna goriva. Bencin je gorivo, ki poganja 58 odstotkov novih Fordovih vozil, lani prodanih v Evropi.

Bencinski motorji so najbolj priljubljeni v Rusiji, kjer se je zanje odločilo kar 97 odstotkov kupcev, sledijo Češka republika (80 odstotkov) in Finska (76 odstotkov). Dizelske motorje najpogosteje izberejo kupci v Turčiji (64 odstotkov), Italiji (63 odstotkov) in na Portugalskem (61 odstotkov). V Sloveniji je teh 40 odstotkov.

Vozniki v vseh evropskih državah se ne odločajo prav pogosto za samodejni menjalnik, saj imajo očitno še vedno raje ročni menjalnik, s katerim je bilo opremljenih 85 odstotkov prodanih vozil. Na Nizozemskem in Irskem se ta številka povzpne celo na 96 odstotkov, v Grčiji in na Poljskem pa na 95 odstotkov. Celo v Rusiji, evropskem trgu, kjer so samodejni menjalniki najbolj priljubljeni (48 odstotkov), rahlo prevladuje povpraševanje po ročnem menjalniku. Prav tako je v Sloveniji večina vozil opremljenih z ročnim menjalnikom, našteli smo jih 95 odstotkov.

“Poročilo o nakupih Fordovih avtomobilov v letu 2014 odraža različne okuse, ki jim mora Ford ustreči v Evropi, pa naj bo to oranžen avto s klimatsko napravo in vlečno kljuko za norveškega kupca ali avto zlate barve za češki trg, kjer ta barva kar petkrat presega povprečno priljubljenost v Evropi,” je dodal de Waard. “Na srečo imamo kar 11.400 različnih izvedb Fieste, med katerimi je zagotovo tudi natančno tista, ki si jo želijo nekateri kupci.”