Manj je lahko več. – Mazda3 CD150 Revolution Top

Ljudje kupujemo z očmi. To dejstvo je dobro znano zaposlenim v komerciali. Japonci z dizajnom nikoli niso blesteli. Še tista športna vozila so popravljali tjunerji. Mazda je zavihala rokave in v svoja vozila vpeljala dušo gibanja.

Dobri dve leti nazaj so oblikovalski jezik predstavili na mestnem terencu CX-5. Kasneje je gibajoče linije dobila šestica. Nazadnje pa si jih je priborila kompaktna Mazda3.

Kombilimuzina ima napadalno zašiljen nos in zajeten družinski zadek. Dvojni zaključek izpušne cevi ustvari športni značaj. Vendar, če želite Mazdo3 občasno zapeljati še do hotelirja ali na poslovni sestanek, potem definitivno izberite limuzinsko različico.

Skladnost je lepa čednost.

Limuzina to nedvomno tudi je. Linija se elegantno vije po celotnem vozilu. Eleganca, moč, drznost se prelivajo na vozilu. Nos našpičeno sili naprej kot gepard v lovu za antilopo. Dinamika boka nakazuje gepardovo mišičasto telo, zadek pa je enotno zaključen.


V notranjosti je občutiti kvaliteto. Nekakšen premium vtis dobi človek, ko se usede v Mazdo3 Sedan naloženo z opremo Revolution Top. Seveda dodatno izbrano bež usnje doda na vrednosti vozila, pa čeprav stane le 350 evrov. Izbrani materiali so prijetni na otip, kvaliteta izdelave je prav tako izvrstna.

Revolution Top je v testno Mazdo3 prinesel cel kup šare. Od avtomatske dvopodročne klime, senzorjev, bi-ksenon luči, navigacije…do radarskega tempomata. Slednji deluje zavidljivo dobro. Med testiranjem ni niti enkrat zatajil ali spregledal spredaj vozečega vozila. To pa ne pomeni, da lahko vozimo povsem brez polaganja pozornosti na sistem. Pozorni moramo biti na prikaz ikone avtomobilčka, ki pokaže kdaj je sistem zaznal spredaj vozeče vozilo, katerega bo sledil. Stvar je še toliko bolj enostavna in pregledna, saj se vse izpisuje na dvižnem zaslonu (Head-Up Display).

Mazdo3 je poganjal 2,2-litrski dizelski motor z močjo 110 kW (150 KM). Predstavlja optimalno izbiro za limuzino, saj postreže dobrimi performansi kot tudi z ugodno porabo goriva. Odlično sodeluje s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki ga odlikujejo izredno kratki hodi prestavne ročice. Mogočni pospeški, zanesljiva lega in lahkotnost vozila so botrovali k nekoliko višji povprečni porabi goriva med testom (6,6). Vendar, v kolikor Mazdo3 vozimo malo manj entuziastko, poraba goriva kmalu pade za liter ali več.


mazda3_cd150_4

Mazda3 je sorazmerno čvrsto vozilo.

Podvozje je nastavljeno športno, k občasnemu neudobju prispevajo še 18-palčna platišča. Kljub temu limuzina premore dovolj udobja, le na momente ne more kljubovati slovenskim asfaltnim draguljem. Voznikovo delovno okolje je ergonomsko zasnovano. Vse pomembnejše funkcije so na dosegu voznikove roke. Prostora na zadnji klopi je za kolena dovolj, višjim osebam zna pri potovalnem udobju ponagajati nizka linija strehe. Prtljažnik nudi dovolj volumna za družinski dopust. Zna pa težavo pri nalaganju predstavljati ozka prtljažna odprtina.

Ves premium je pri meni zmotil pokrov prtljažnika, ki se samodejno odpre le do polovice, nato ga je potrebno ročno dvigniti do končne lege. Sovoznikov sedež še vedno ni nastavljiv po višini, rezervoar se odpira iz kabine…

Do popolnosti je Mazdi3 manjkal le samodejni menjalnik, ki bi testno izkušnjo še nedvomno izboljšal, predvsem z vidika radarskega tempomata. Res, da se naložena Mazda3 že spogleduje z večjo Mazdo6, vendar je včasih manj lahko več. Kakor pač na stvar gledate. Mazda3 je bolj prikupna kot šestica. Trojka nudi več opreme kot šestica, je pa tudi res, da manjša Mazda3 lahko stane več kot večja Mazda6.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 2.191 ccm, 110 kW (150 KM) pri 4.500/min, 380 Nm pri 1.800/min. Poraba goriva (EU) 4,7/3,5/3,9 l/100 km. CO2: 104 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R18 (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Limuzina, 4 vrata, 5 sedežev. Dolžina 4,580 m, širina 1,795, višina 1,445 m. Medosna razdalja 2,700m. Prtljažnik (normno) 419 l. Rezervoar: 51 l. Mase: prazno vozilo 1.385 kg, dovoljena obremenitev vozila 625 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 213

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,0

Poraba goriva (l/100 km):   6,6

Osnovni model (G100 Challenge 4v): 16.290 EUR

Testno vozilo (CD150 Revolution Top 4v): 26.290 EUR