Družba Ford Motor Company uvaja tehnologijo krmiljenja nove generacije, ki bo olajšala manevriranje z vozilom pri majhni hitrosti in na parkiriščih z omejenim prostorom. Pri večjih hitrosti bo vozilo z novo tehnologijo še bolj dinamično, zato bo vožnja veliko zabavnejša.

“Vsi Fordovi modeli morajo najprej in predvsem zagotoviti odlično izkušnjo pri vožnji,” je povedal Raj Nair, podpredsednik Fordove skupine za globalni razvoj izdelkov. “S to novo tehnologijo krmiljenja bo laže manevrirati in zabavneje voziti prav vsako vozilo.”

Prilagodljivo krmiljenje spreminja razmerje med voznikovim obračanjem volana – številom zasukov – in obračanjem sprednjih koles. Pri običajnih vozilih je razmerje krmiljenja fiksno, s Fordovim novim prilagodljivim krmiljenjem pa se razmerje krmiljenja stalno spreminja glede na hitrost vozila in tako zagotavlja optimalen odziv krmiljenja v vseh pogojih.


Pri manjših hitrostih, na primer pri parkiranju ali manevriranju v utesnjenih mestnih kotičkih, novi sistem poskrbi za dinamičen odziv vozila in preprostejše obračanje, saj obračanje volana v večji meri prenese na kolesi. Pri počasnih manevrih je zato potrebno manj zasukov volana.

Na avtocesti oziroma pri večjih hitrostih sistem optimalno prilagodi odzivnost krmiljenja, zato vozilo na voznikove posege reagira bolj umirjeno in natančno. Zaradi prilagodljivega krmiljenja Fordov sistem uporablja natančen izvršilni element, ki je vstavljen v volan in ne zahteva nobene spremembe običajnega krmilnega sistema vozila. Izvršilni element – elektromotor s prenosom – lahko znatno poveča ali zmanjša učinek voznikovega obračanja volana na obračanje koles. Rezultat je izboljšana izkušnja vožnje pri vseh hitrostih, ne glede na velikost in razred vozila.

Prilagodljivo krmiljenje bo z izbranimi modeli na voljo v začetku naslednjega leta. Za proizvodnjo je Ford sistem razvil v sodelovanju s podjetjem Takata, vodilnim dobaviteljem krmilnih in varnostnih sistemov v Fordovi skupini izbranih poslovnih partnerjev.