Ni MPV, ni SUV, ni HB, ni karavan… Je le enostavno Sportsvan! Ali pa nekje vmes. In seveda še vedno Golf! Volkswagen Golf! In to seveda največ šteje.

Sportsvan je naslednik modela Golf Plus, prvič predstavljenega leta 2005. Tretji model sedme generacije Golfa je dobil torej novo ime, temeljito pa so posodobili tudi obliko. Je za 4 cm nižji, 5 centimetrov širši in 13 cm daljši od svojega predhodnika. Narejen je na novi koncernski modularni platformi (MQB), kar pomeni, da je tudi medosna razdalja lahko večja (za 11 cm). To pomeni prostornejšo notranjost in s tem uporabnost. To pa je tudi poglavitna prednost pred »Golfom«. Namenjen je torej tistim, ki jim je morda osnovni Golf za odtenek premajhen.

IMG_4433

Golf Sportsvan je za 12,6 cm višji od Golfa, zato je strop nekoliko višje nad glavami, a so tudi sedeži postavljeni nekoliko višje. Višje sedenje pa pomeni tudi dobro preglednost, kar mu bo marsikdo štel v dobro. Seveda je zaradi tega na prostornosti pridobil prtljažni prostor. Že v osnovi je za 75 litrov večji od predhodnika in meri okroglih 500 litrov. Zadnja klop je po tretjini deljiva in bogato vzdolžno pomična (18 cm). Povsem naprej pomaknjena prispeva še dodatnih 90 litrov prostornine. Z zloženimi sedežnimi naslonjali pa je v prtljažniku prostora kar za 1520 litrov, kar je v primerjavi s predhodnikom za 70 litrov več.

Golf Sportsvan je dobil tudi večjo, položnejšo in bolj naprej pomaknjeno šipo, oblikovalci pa so se poigrali tudi z obliko bočnih linij, ki s prefinjenim prehodom od prednjega dela k zadnjemu poudarjajo dinamiko avtomobila. Odločili so se tudi, da ne ponudijo serijskih strešnih letev (opcijsko so seveda na voljo), ker bi morda lahko s tem okrnili tisti »sport« v imenu. Golf Sportsvan želi torej kljub temu, da je »kombi« (van) ostati predvsem športen…

Notranjost je seveda močno podobna tisiti iz Golfa, le sredinska konzola je nekoliko širša. Več prostora je tako za odlagalne predale. Prav tako so na voljo vsi Golfovi varnostni in asistenčni sistemi, novost pa so tokrat prvič tipala za mrtvi kot in asistenca za odparkiranje. Radarska tipala vgrajena na vsako stran zadnjega odbijača opozarjajo na vozila, ki se (v mrtvem kotu) približujejo od zadaj, opozorijo (celo zavira) pa tudi na približajoče se vozilo, ko vzvratno lezemo iz nepreglednega parkirnega prostora…

odparkiranje golf SV.jpg sw

VW Sportsvan poganjajo trije bencinski motorji družine TSI (1,2;1,4) z močmi 81, 92 in 110 kW, vsi opremljeni s sistemom start&stop, dizelska ponudba pa trenutno obsega dva TDI-ja (1,6; 2,0) z močmi 81 in 110 kW. Menjalniki so lahko pet- ali šeststopenjski ročni, za doplačilo pa je na voljo šest- ali sedemstopenjska samodejnost DSG. (tehnični podatki)

VW Golf Sportsvan je od primerljivega Golfa dražji za okoli 900 do 1600 evrov, odvisno od opremskih paketov seveda. Tej so v osnovi trije (Trendline, Comfortline, Highline), bogat kot vedno pa je seveda tudi spisek dodatne opreme. Osnovni model je na voljo za 18.099 evrov, prvi dizelski za 20.206, zadnji na ceniku pa stane 25.264 evrov. Presenečeni?!

Prodajni načrti so zelo smeli saj naj bi letos (v nepolnem letu) prodali 500 teh avtomobilov. Še bolj optimistične pa so napovedi za prihodnje leto, ko želijo prodati kar 800 Sportsvanov, kar je v primerjavi s predhodnikom, Golfom Plus, kar 50 odstotno povečanje. Golf je pač Golf…

IMG_4402

IMG_4389

IMG_4359