Slovenski uvoznik vozil Renault se pospešeno pripravlja na lansiranje svojih električnih vozil na slovensko tržišče. V tem tednu smo imeli možnost premierno preizkusiti osebna, kot tudi gospodarska “elektrificirana” vozila francoskega proizvajalca.

Kangoo Z.E. je tovarniška predelava dobro znanega komercialnega vozila, ki je v prvi vrsti namenjen mestnim dostavam, še posebej v večjih središčih, kjer so zaradi pereče onesnaženosti uvedli pozitivno diskriminacijo za vozila brez emisij. V evropskih mestih naj bi ga pogosto uporabljali za prevoz poštnih pošiljk, v praksi pa je njegov doseg z enim polnjenjem od 80-125 kilometrov, odvisno od temperaturnih razmer.

ZOE je ključni model Renaultove električne mobilnosti, ki je bil, za razliko od predelanega Kangooja, razvit izključno za električno uporabo. V vožnji je tih in tipično okretno mestno vozilo, sicer pa ga je na cesti zaradi naprednega zunanjega videza težko spregledati. Lahko pa ga seveda preslišite. Med drugim je z rezultatom 1.618 kilometrov nosilec svetovnega rekorda v skupni prevoženi razdalji v 24 urah, rezultat pa je dosegel 1. junija 2012 na hitrostni stezi v tehničnem centru Aubevoye v Normandiji. V običajni uporabi lahko z enim polnjenjem z njim prevozimo med 100 in 150 kilometri.


elektricna-mobilnost-renault-z-e--in-conot (1)

Twizy je prav poseben dvosedežen štirikolesnik, ki na cesti izstopa s futuristično pojavo, po funkcionalnosti pa bi ga še najlažje primerjali z motornimi kolesi. Razvili so ga v oddelku Renault Sport, za nas pa je še posebej pomemben podatek, da je pogonski sklop rezultat uspešnega projekta slovenskega podjetja Letrika (takrat Iskra Avtoelektrika). V njegovi paleti sta dva elektromotorja, kjer številčna oznaka pomeni najvišjo hitrost, ki jo motor dosega. Twizy 45 omogoča vožnjo celo brez izpita za avto, njegova moč je omejena na 4 kW (5 KM), medtem ko Twizy v močnejši izvedbi dosega hitrost do 80 km/h, elektromotor pa premore 13 kW (17 KM). Z enim polnjenjem premaga, v odvisnosti od zunanjih temperatur, od 50 do 100 kilometrov. Na voljo je tudi v različici Cargo, kjer je prostor za sopotnika za voznikom predelan v tovorni prostor za prevoz manjših predmetov.

In če je v Franciji model Renaultove elektromobilnosti že dodobra razvit, kupcem pa dostopen po cenah od 7.000 evrov za Twizy oziroma od 14.000 evrov za Kangoo Z.E. in ZOE*, se znamka v Sloveniji sooča s kar nekaj dejavniki, ki negativno vplivajo na popularizacijo električnih vozil. To bi se v prihodnosti znalo spremeniti, če gre verjeti besedam ministra Omerzela, ki je napovedal razvoj Slovenije kot dežele električne mobilnosti, zato so se pri slovenskem zastopniku znamke Renault odločili, da bodo s prodajo električnih vozil začeli spomladi leta 2015.