»Stilska preobrazba« je zadnje čase čedalje bolj pogosta fraza pri večini avtomobilskih proizvajalcev. Povsem novi modeli si sledijo manj pogosto kot pred leti, v času ekonomske blaginje! In tudi pri Peugeotu se strinjajo, da pridevnik novi ni najbolj ustrezen in tokrat pravzaprav pomeni »le« prenovo.

Seveda gre tako za nov izgled kot za novo tehnološko opremo, prenovili pa so tudi motorje. Peugeot 508, ki je trenutno njihov največji model in je pred leti (2010) hkrati nadomestil tako manjšega 407 kot večjega 607 prihaja na trg z novim videzom in v obeh karoserijskih različicah. Kot limuzina s štirimi vrati in kot petratni karavan (SW). Prenova je najbolj očitno doletela prednji del. Nov je odbijač, nova je maska z vgrajenim »levčkom« in seveda žarometi. V vsakem primeru so dnevne luči LED, za doplačilo pa so na voljo tudi LED žarometi, ki nadomeščajo običajne halogenske. Xsenona ni več v ponudbi! LED žarometi so večfunkcijski tako, da z različno svetilnostjo služijo kot zasenčeni, dolgi snop, ali kot meglenke.

IMG_7490

Zadek vozila se pri limuzini loči po novih lučeh, pri SW-ju pa le po tem, da tam ni več napisa SW! Oba modela sta daljša (prvi za 38 mm, drugi za 16 mm) ter širša (3 in 11 mm).

Na voljo so tri osnovne opreme (Acces, Active, Allure) posebni opremi pa sta GT in RXH. V ponudbi sta še vedno tudi obe hibridni različici. Posebnost modela RXH pa je v tem, da ni več rezerviran samo za hibrid pač pa tak avtomobil lahko poganja novi sodobni dizelski motor (BlueHDI – 2.0/132 kW/180 KM) s pogonom samo na prednji kolesni par, ki sodeluje z novim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. RXH (lahko) pomeni torej tudi samo zunanji izgled.  Tudi robotizirani menjalnik počasi odhaja v zgodovino, nadomestil pa ga bo sodobni samodejni japonski izdelek imenovan Quick Shift (Aisin). Sicer pa je v Peugeotih na voljo šest motorjev, dva bencinska in štirje dizelski. Kot rečeno trenutno še vsi (rezen BlueHDI) po normativih Euro5. Tisti, dvolitrski z oznako BlueHDI že upošteva najnovejše okoljske norme Euro6, vsi ostali pa jih bodo (morali) dosegati do zakonsko določenega maja 2015.

Notranjost je bogatejša za velik barvni zaslon na dotik (na drugi stopnji opeme Active), ki prevzema tudi funkcijo nekaterih stikal. Posebnost za slovenski trg je navigacija že v drugem opremskem paketu (sicer v najvišjem). Model 508 pa je po novem bogatejši tudi za en (in edini) odlagalni predalček na sredinski konzoli. Končno! Bolje eden kot nič!

Med osnovno sodobno elektronsko ponudbo spadajo kamera za vzvratno vožnjo, opozorilnik za mrtvi kot, nadzor za tlak v gumah… Tistim, ki si želijo še več športnih občutkov pa bo kasneje namenjen paket opreme Sport. Poudaril bo zvok motorja, volan bo postal trši, odzivnejši bo pedal plina, spremenila pa se bo tudi barva merilnikov. Sicer že znano iz modela 308.

S prenovo so se avtomobili za nekaj sto evrov sicer podražili, vendar hkrati pridobili tudi nekaj opreme. Tako je osnovni limuzinski 508 (1.6 VTi 120) po ceniku na voljo za 22.613 evrov, cenik SW se začne približno za tisočaka višje, cene pa se končajo pri 38.500. Posebnež RXH stane 37.735 evrov, njegova hibridna različica pa 45.228. seveda ob začetku prodaje ponujajo raznovrstne popuste (okoli 15%) in kombinacije z bogatejšo opremo, dodatno pa še podaljšanje garancije na 5 let (100.000 km). Letos računajo na 35 kupcev (15 limuzin, 20 SW) drugo leto pa na 160 (60:100 v korist SW).

Tisti pa, ki vas res zanima, najbrž ne boste zamudili priložnosti med 6. in 8. novembrom na dnevih odprtih vrat, kjer bo moč nove modele tudi v živo temeljito preskusiti.