Čeprav so avtomobili pod 10.000 evri na slovenskem že prava redkost in jih v glavnem srečujemo le na cenikih (v praksi se namreč izkaže drugače!), pa se še vedno najde kakšna svetla izjema.

Na slovenski trg je namreč pripeljal novi Mitsubishi Space Star. Osnovni model ponujajo za 8.490 evrov, najbolje opremljenega pa za 9.900. Seveda upoštevaje popust 1000 evrov od osnovne cene, pa vendarle. Ampak že, če si omislite kakšno drugo, živahno barvo med osmimi, ki so na razpolago (razen osnovne, bele) je treba doplačati 350 evrov. Sicer velja, da za malo denarja dobimo tudi malo muzike, ampak pri Mitsubishiju so se odločili, da že v najcenejšem paketu opreme (Inform) ponudijo nekaj več: ročno klimatsko napravo, precej kromiranih dodatkov na zunanjih delih karoserije, šest varnostnih blazin, USB in seveda že obvezne varnostne pritikline kot so ABS in stabilnostni ASTC. S tem osnovnim paketom je na voljo le osnovni enolitrski bencinski trivaljnik z močjo 52 kW (72 KM) in obljubljeno normno porabo goriva 4 litre na 100 km.

Dvema višjima stopnjama opreme je namenjen malce močnejši, 1,2 litrski trivaljnik (59 kW/80 KM). Oprema Invite ponuja na primer zadnja parkirna tipala, samodejno prižiganje luči v mraku, ogrevana zunanja ogledala, samodejno klimatsko napravo, lahka platišča in posebej temno zatemnjena zadnja stekla (Privacy glass). Najvišja stopnja opreme (Intense) pa dodatno ponuja med drugim zagon brez ključa, meglenke, smernika vgrajena v stranski ogledali, usnje na volanu, Bluetooth, tempomat… Pa še vedno smo pod desetimi tisočaki! Lahko si celo omislite tudi dvobarvno notranjost (svetlejši spodnji deli) in to celo brezplačno. V vseh primerih motorno moč na cesto prenaša petstopenjski ročni menjalnik. Ekonomično vožnjo pa prikazuje poseben prikazovalnik med merilniki (Eco Drive Assist).


SPACESTAR_wp

Sicer pa je Space Star tipičen predstavnik univerzalnih, uporabnih in nezahtevnih malih avtomobilov. Že s samo zasnovo so zavestno šli v izdelavo ekonomičnega, učinkovitega petvratnega avtomobila. Odpovedali so se celo uporabi novih dodatnih naprav, ki zvišujejo stroške. Izpopolniti pa so se namenili že znane tehnologije. Konstrukcijo so podredili prostornosti in motorni del zmanjšali na minimum. Tako so pridobili več prostora v notranjosti. Na dolžini avtomobila 3,71 m je zato dovolj prostora za pet potnikov in še za 235 litrov osnovnega prtljažnika. Globok prtljažnik (605 mm) ima v dnu še dodatni prostor, deljivo naslonjalo zadnjega sedeža (60:40) pa omogoča nalaganje do 1,24 m dolgih predmetov.

Z uporabo lažjih konstrukcijskih materialov so naredili najlažji avtomobil v segmentu (845 kg), kar 120 kg lažji od svojega predhodnika Colta. Potrudili so se tudi z aerodinamiko in s posebnimi oblikami na strehi, odbijačih in zadnjih blatnikih dosegli količnik zračnega upora le 0, 27. Space Star je z 9,2-metrskim obračalnim krogom tudi med bolj okretnimi avtomobili.


Prodajni načrti med 100 in 120 prodanimi avtomobili letno ob vsem naštetem očitno niso prav nič pretirani. Pravzaprav ni pravega razloga, da jih ne bi bilo še več…

(cenik in spisek opreme)