X-Kaj? – Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD

Ravno razmišljam, da bi bilo bolje, če bi za naslovno fotografijo nastavil zadek vozila. Namreč X-Trail zdaj na prvi pogled zgleda kot Qashqai. Nikakor ne očitam oblike, saj ta deluje sveže na japonskih terenčkih, vendar dizajner bi lahko potegnil nekoliko drugačno črto maske pri enemu izmed dvojice.

Tako bi mene prikrajšal za teden življenja v zmoti, da vozim Qashqaija ter širjenja neumnosti med prijatelji. Sedaj sem se na izgled X-Traila navadil in ločevanje modela ne predstavlja težave. Torej, kakšen je novi Qashqai1.

S tretjo generacijo je terenec postal bolj mesten, bolj prikupen, saj je izgubil robustno štiri oglatost prejšnjih generacij. To pomeni, da ga bomo pogosteje srečevali na mestnih vpadnicah kot na vrhu Krvavca. Kljub oblečeni mestni srajci, se pod gumbi (beri: karoserijo) skriva mačo telo, saj X-Traila žene preverjen štirikolesni pogon. S pomočjo vrtljivega gumba na sredinskem grebenu, lahko vozimo zgolj s trakcijo sprednjih koles ali prepustimo razpored moči med kolesi elektroniki v programu Auto. Po potrebi je možno diferencial še zakleniti ter stalno razporediti moč v razmerju spredaj-:zadaj 50:50, kar deluje do 60 km/h.

Razlika v enem gumbu!

Stikalo na sredinskem grebenu pa je tudi edina razlika med tem in tistim modrim Nissanovim terenčkom, ki sem ga vozil zadnjič. Za nejeverne Tomaže bom razložil. Multifunkcijski volan je trikraki in ima enako razporejena stikala za tempomat ter uravnavanje multimedije. Sredino armaturne plošče zapolnjuje zaslon na dotik, na katerem opravljamo navigacijo, radio, multimedijo ter nastavitve vozila. Podobna kljuka za na vratih za izstop, gumb za vžig, vzvratno ogledalo, instrumentna plošča, sedeži… O, seveda, bistvena razlika. Menjalnik.

nissan x-trail 11

Tokrat je bil ročni s šesti stopnjami, spojen z enim in edinim dizlom trenutno v ponudbi. Res, da 1,6-litrski dizelski motor proizvaja malo ogljičnega odtisa in porabi nekaj več kot kantico dizla na 100 prevoženih kilometrov, vendar se mi zdi 96 kW (130 KM) moči premalo za tako ogromno vozilo. Čeprav na slikah mogoče ne zgleda ogromno, tehta 1.615 kilogramov, ko je prazno. V primeru, da terenčka obremenimo na vseh sedmih sedežih, s prtljago v prtljažniku v zadku ter na strehi in k temu dodamo še prikolico s čolnom…ne bomo ravno prišli daleč.

Najprej pa je potrebno zapolniti vseh sedem sedežev.

Resnično jih je sedem, vendar jaz še nisem srečal takšne božje stvaritve, ki bi pasala tja zadaj. Otežen je še sam dostop do zadnjih dveh sedežev, saj ima druga vrsta premalo pomika, nakar zmanjka prostora za okončine od bokov navzdol. Ob vzpostavljeni sedem sedežni ureditvi pa v prtljažnik ne morete spraviti še hišnega ljubljenčka, razen, če ne gre za morskega prašička.

Vendar poglejmo na X-Traila z druge strani. Ponuja več prostora kot Qashqai, ima zmogljiv štirikolesni pogon in se v kombinaciji z njim veliko bolje pelje kot Qashqai, saj ima neodvisno zadnjo premo. V bistvu sta terenčka različna kot brata. Prvi brat želi biti vedno v ospredju, vsi ga poznajo in ga glede na izgled in oblačila visoko cenijo. Drugi brat pa skriva svoje vrhunske talente in jih le redko razkrije. X-Trail torej ima atribute, ki jih je potrebno poiskati. Dobesedno. Drugače končate v garaži s Qashqaijem.

1Vem ja, X-Trail je.

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.589 ccm, 96 kW (130 KM) pri 4.000/min, 320 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 6,1/4,8/5,3 l/100 km. CO2: 139 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon, Šeststopnejski ročni menjalnik. Gume 225/55 R19 (Kumho).

Podvozje in karoserija

Privzdignjena kombilimuzina , 5 vrat, 7 sedežev. Dolžina 4,640 m, širina 1,830 m, višina 1,715 m. Medosna razdalja 2,705 m. Prtljažnik (normno) 550-1.982 l. Rezervoar: 60 l. Mase: prazno vozilo 1.615 kg, dovoljena skupna masa 2.320 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 186

Pospešek 0-100 km/h (s): 11,0

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,1

 

Osnovni model (X-Trail 1.6 dCi Visia): 26.000 EUR

Testno vozilo (X-Trail 1.6 dCi Acenta): 34.380 EUR