Očitno so časi, ko se veliki proizvajalci avtomobilov iz »Mercedes-Benz« spreminjajo v »Google-Microsoft«. Ali »Mercedes-Google«. Ali »Google-Benz«, ali Microsoft-Mercedes, »MM«… Samo še čakamo lahko, kdaj bo kdo dal avtomobilu ime Bill ali Mark. Ali celo Gates ali Zukerberg! Nekateri menijo, da je prelomnica celo tako velika, kot je bila tista, ki jo je pred približno sto leti sprožil Henry Ford! Z masovno proizvodnjo, s standardizacijo (črna barva)… In tako v pokoj spravil na milijone konj, ki so do tedaj vlekli kočije…
Doba digitalizacije je, kakor koli se ji že upiramo, tukaj. To je dejstvo! Dejstvo je, da je menda že več kot polovico vrednosti avtomobila skritega v elektroniki. Zato je trditev profesorja Ola Henfridssona (Professor of Information Systems and Management at Warwick Business School), da je samo še vprašanje časa kdaj bodo veliki elektronski giganti prevladali nad avtomobilsko industrijo, najbrž kar (kruta) realnost.
Tako kot so aplikacije prevladale nad sodobnimi telefoni, bo elektronika prevladala nad sodobnimi avtomobili. Le z eno velikansko razliko. Telefone smo testirali kar potrošniki sami (in doživeli nešteto razočaranj), elektronika v avtomobilih pa mora biti popolna! Saj si najbrž predstavljate kaj bi pomenilo, če bi se sistem za zaviranje posodabljal ravno v času, ko bi se kolona pred vami nenadoma ustavljala. Prosimo, počakajte trenutek, bi pisalo na zaslonu!!! Zato takšna preobrazba traja nekaj dlje časa. Ne moremo pa se ji več izogniti. »Analogni« avtomobili počasi postajajo preteklost. Najbrž tudi vozniki! »Digitalni« pa sedanjost in prihodnost. Upajmo, da ne tudi vozniki!
Ampak »Ženeva« se ne da kar tako. Show, spektakel in blišč ostajata! Čeprav pozornemu (in, na žalost starejšemu) opazovalcu ne more uiti dejstvo, da osrednji del salona (dobesedno!) zasedajo tunerji, izdelovalci unikatnih (v milijonskih cifrah ocenjenih avtomobilov) in gumarji. Slednji žal brez obiskovalcev, ampak eni ključnih, da se zmogljivosti vseh prejšnjih pravzaprav sploh da izkoristiti! Brez oprijema gum je na žalost tudi 10 »konj« preveč. Kaj šele tisoč in več! »Koncentracija« pravih avtomobilistov je torej le obrobje dogajanja. Kako simbolično!
Kakorkoli že, vozimo se še vedno. Več ali manj sami! Vsak v svojem avtomobilu, seveda. In nismo edini. Tudi v Ženevi sediš lahko po več ur v svojem (pregrešno dragem) avtomobilu in se ne premakneš za več kot par kilometrov. Kljub sto in več »konji« pod motornim pokrovom. Šele tukaj spoznaš resnične prednosti sistema start&stop. Na avtocesti ne pride v poštev nikoli! Toda, ali to tudi pomeni, da bomo večino časa na cestah v prihodnosti prestali in ne prevozili!? Skoraj vsi namreč že vgrajujejo sistem »start in stop«. Tudi sistem samodejnega zaviranja in pomoč pri speljevanju na klancu je v takšnem okolju lahko zelo dobrodošla pomoč. In brskanje po spletu tudi, če večino časa na cesti stojiš! Kakšna obetavna napoved!
Zato uživajmo sedanjost in se naužijmo novosti , ki so že ali bodo na cestah v bližnji prihodnosti. Analogni ali digitalni! Samo v galeriji slik, ali pa tudi v posebni rubriki s podrobnejšimi opisi (tukaj).